• sasso

Bila i USA

Då den gamla tråden är avstängd skapas här en ny.

Om fem veckor bär det äntligen av. Hur går det för er alla härliga brudpar som också ska åka till Kalifornien - Resfeber, någon?!?!

:)

• Svar på tråden Bila i USA
  • Sommarpar
    sasso skrev 2009-05-25 19:34:46 följande:
    Vår hotell ligger endast ett stenkast ifrån varandra. Vårt ligger på andra sidan av väg 101. Vad ser ni mest fram emot på resan? Vilken är den absoluta höjdpunkten?
    Va roligt att det e så nära ändå..
    Jag ser mest fram emot Napa valley wine train, LA och Las Vegas och Yorsemite, Rutt1, Alcatraz, lunch hos Gordon Ramsey´s restaurang, San Francisco..Hade varit fräckt om man hade med sig en liten "frasse" hem, (im ni fattar ;0)) skulle ha valt att åka til ställen som har fina namn om man ska vara så modern..
    men för att sammanfatta så ser jag fram emot allt!!!
  • Joji
    Sommarpar skrev 2009-05-27 18:29:11 följande:
    Va roligt att det e så nära ändå..Jag ser mest fram emot Napa valley wine train, LA och Las Vegas och Yorsemite, Rutt1, Alcatraz, lunch hos Gordon Ramsey´s restaurang, San Francisco..Hade varit fräckt om man hade med sig en liten "frasse" hem, (im ni fattar ;0)) skulle ha valt att åka til ställen som har fina namn om man ska vara så modern..men för att sammanfatta så ser jag fram emot allt!!!
    Har ni bokat lunchen? Läste någonstans att man måste boka middagar där en månad i förväg...
  • Sommarpar

oj, nä det har vi missat, tänkte skicka iväg ett mail i dagarna men visste inte att det va så lång väntetid..men vi e ju där om typ 2 mån så det e nog ok..

• sasso
    Va roligt att det e så nära ändå..Jag ser mest fram emot Napa valley wine train, LA och Las Vegas och Yorsemite, Rutt1, Alcatraz, lunch hos Gordon Ramsey´s restaurang, San Francisco..Hade varit fräckt om man hade med sig en liten "frasse" hem, (im ni fattar ;0)) skulle ha valt att åka til ställen som har fina namn om man ska vara så modern..men för att sammanfatta så ser jag fram emot allt!!!
    Eller kanske en Lasse från LA eller LV ;)
    Det återstår att se vad som händer på andra sidan Atlanten :)
  • Sommarpar

haha, lasse hade ju funkat om inte min pappa heter det..
    visst hade det varit roligt att åka två o komma hem tre...
    är det fler än vi som planerar barn efter bröllopet?

• Joji
    Jag ser mest fram emot Napa valley wine train, LA och Las Vegas och Yorsemite, Rutt1, Alcatraz, lunch hos Gordon Ramsey´s restaurang, San Francisco..
    Har ni bestämt er för Napa Valley wine train? Vi har haft lite mycket nu, har inte hunnit kolla. Lite nyfiken på vad det innebär, vad det kostar etc...

Vi vill också käka hos Gordon, bäst att maila snart!
  • Sommarpar

vi bestämde oss häromdan men har tyvärr inte hunnit boka än..
    det finns olika alternativ man kan välja på (prisklasser)vi åker från san francisco med båt o buss tänkte vi..

kolla på www.winetrain.com, finns filmer som visar hur det ser ut o vad som ingår, riktigt mysigt!

visst hade det varit roligt hos Gordon, den snälla versionen..

• Leeeloo

Nu har vi bokat bord hos Gordon i LA. Ska luncha där i slutet av juni. =)

• soffi73

Vi gjorde helikopterturen när vi var i Las Vegas förra aret. Visst är det dyrt men det var absolut värt pengarna och jag kan verkligen rekomendera att göra det! Det var verkligen en upplevelse!En busstur tror jag knappast skulle bli samma sak...

Sommarpar skrev 2009-05-24 10:07:38 följande:
    sitter och kollar på utflykter i las vegas.tidigare har vi funderat på att flyga helikopter över Gran canion eller las vegas på natten. men tycker det låter väldigt dyrt (självklar turistattraktion..)är det någon som har gjort detta, va det värt priset eller kan man lika gärna ta en busstur ut och stå vid utsiktsplatserna som finns?
  • soffi73

Är det nan som tänkt övernatta i Santa Monica förresten som har tips pa billigt boende där?

Svar på tråden Bila i USA