• sasso

Bila i USA

Då den gamla tråden är avstängd skapas här en ny.

Om fem veckor bär det äntligen av. Hur går det för er alla härliga brudpar som också ska åka till Kalifornien - Resfeber, någon?!?!

:)

• Svar på tråden Bila i USA
  • Pumpkin

Joji: Jag tycker ni gör helt rätt, Carmel är supermysigt!
    Nix, har inte testat de nya smakerna. Kanske får göra det over there?

Sommarpar: Bra val ni också. Är man intresserad av akvarier och sånt är ju Monterey en hit dock, akvariet där ska tydligen vara väl värt ett besök.

Japp, man behöver inget mer än en B&J-bar för att säkra näringsintaget Och tack!

• sasso
    Joji skrev 2009-05-12 22:21:17 följande:
    [cit Sasso - vilket hotell har ni bokat i Carmel?Vi gifter oss 4 Juli, åker 8 Juli. Känns SÅ underbart att ha resan att se fram emot, efter bröllopet!!!
    [/citat]

Hej!
    I Carmel har vi bokat Normandy Inn. Verkar jättemysigt och har ett bra läge.

Önskar också Pumpkin en trevlig resa. Hälsa landet i väst! :)
  • Joji

Pumpkin - jag hoppas ni får en underbar resa! Jag förväntar mig recenssioner av diverse glassmaker, så jag vet vad jag ska prova. (om du nu kan slita dig från favvosmaken... )

• suzem

vart finns dessa ben&´s-barerna i sthlm??? =)

Pumpkin skrev 2009-05-12 22:31:58 följande:
    På torsdag kl. 06.40 lyfter vi från Arlanda mot New York! Sommarpar: Monterey var rätt sömnigt när vi var där, men vi kom väl precis off-season. Föredrog dock Carmel och önskar att vi hade bott där en natt istället.För övrigt så har det ju öppnats inte mindre än TVÅ Ben&Jerry's-barer i Stockholm nu
  • Pumpkin

sasso: Tack!

Joji: Hmm, kan bli svårt Men jag ska göra mitt bästa

suzem: Den ena ligger i Gamla Stan (Västerlånggatan, Kåkbrinken) och den andra i Tyresö Centrum.

• sasso
    Sommarpar skrev 2009-05-12 22:44:45 följande:
    Nu e det inte sååå länge kvar tills vi åker, den 13 juli bär det av...shit,
    Då åker ni den dagen som vi kommer hem :)
    Vi åker den 17 juni och är tillbaka i Göteborg den 13 juli...då har ni ert roliga kvar och jag är förhoppningsvis hemkommen med många härliga minnen och en tung väska efter all shopping ;)

Det är verkligen inte lång tid kvar. Med tanke på att jag drömt och planerat denna resa under mycket lång tid så känns det helt overkligt att jag om 5 veckor är på väg!!! Kommer nog bli många tårar längs vägen då det går upp för mig att drömmen besannas. Hur går det med bröllopsplaneringen? Hur fördelar ni fokus mellan bröllopet och resan? Jag känner att resan är det som har tagit mest fokus i vår planering samt största budgeten. Men det är ju så vi har valt att lägga upp det.
  • sasso

Glömde en sak:

Hurra för att dollarn har gått ner!!!! :)
    Jag var lite skakis i mars då kurvan steg för var dag.

• Linn74

Syrran med sambo kommer hem från sin resa idag, då hoppas jag få massa bra tips!!

• ossamartin

Hej är ganska nu på USA spåret. Tänkte bara kolla hur länge ni är borta??

• Joji
    ossamartin skrev 2009-05-14 07:14:59 följande:
    Hej är ganska nu på USA spåret. Tänkte bara kolla hur länge ni är borta??
    Vi bilar 3 veckor, sedan ska vi en vecka till Hawaii!

Fasen Sasso - du hinner inte komma hem innan vi åker! Vi åker den 8 Juli. Du får ändå skriva här, så kan jag kolla "over there".

Gällande planering, så hade vi megafokus på resan förut. Nu när nästan allt boende är bokat, är det bröllopet som har mest fokus igen. Men det kommer nog skifta lite fram och tillbaka.
Svar på tråden Bila i USA