• Nalle Puh 40

Pingst 2009 del 4

Här fotsätter vi pingstbrudar att träffas, nu är det nära... 42 dagar kvar idag...

• Svar på tråden Pingst 2009 del 4
  • Idefixen

Hoppas oxå på sol på lördag!

Igår blev jag hippad
    Hihi, de va kul

Nu längtar jag bara till på lördag! Åhhh, så kul!
    Dock kommer väl kompisarna visa den fina tavlan som ja fick måla, de skulle föreställa min m2b haha

• Linda7608

Här är en till som gifter sig på lördag. Börgar bli lite nervöst att man har glömt något. Har också beställt sol i massor!!!

• Idefixen

Haha, förresten, måste bara berätta.
    Kantorn ringde mig igår.
    (vi har valt 2 låtar från kyrkmusik.se eller va sidan nu heter, att ha som ingångs resp. utgångsmusik)

Då säger hon, att 1 vecka är för kort tid att lära sig dessa låtar, så hon undrar om vi kan tänka oss att byta musik.....
    Då frågar jag vilka låtar hon kan... hon är nybörjare....
    då säger hon att HON KAN 3 ST LÅTAR?!?!?!?
    Ja som ba,... jaha... ja, ja ska lyssna på de du kan spela, sen hör ja av mig....
    Så, sen ringde jag henne å sa att vi verkligen vill ha låtarna vi valt, så då skulle hon kontakta en annan kantor å kolla om han kan ta spelningen.

Ja blev nästan irriterad!! 3 låtar?!?!

• Nalle Puh 40
    Idefixen skrev 2009-05-24 10:34:35 följande:
    Haha, förresten, måste bara berätta. Kantorn ringde mig igår.(vi har valt 2 låtar från kyrkmusik.se eller va sidan nu heter, att ha som ingångs resp. utgångsmusik)Då säger hon, att 1 vecka är för kort tid att lära sig dessa låtar, så hon undrar om vi kan tänka oss att byta musik.....Då frågar jag vilka låtar hon kan... hon är nybörjare....då säger hon att HON KAN 3 ST LÅTAR?!?!?!?Ja som ba,... jaha... ja, ja ska lyssna på de du kan spela, sen hör ja av mig....Så, sen ringde jag henne å sa att vi verkligen vill ha låtarna vi valt, så då skulle hon kontakta en annan kantor å kolla om han kan ta spelningen.Ja blev nästan irriterad!! 3 låtar?!?!
    Är det inte deras jobb att spela det ni VILL?
  • Ayla sthlm

Idefixen; haha vilken lustig kantor! 3 låtar??? inte dax att lära sig fler kanske???

• Idefixen

Haha, ja, ja förstår inte riktigt hur man kan kalla sig kantor om man bara kan 3 låtar.
    Då ska man ju ha ruggigt tur om alla brudpar bara vill ha de låtarna!
    HAha!

Så, nu hoppas jag bara att den andra kantorn kan ställa upp, så vi får de låtarna vi vill ha

• Nalle Puh 40

Vem ska ni gå in med i kyrkan?
    Jag vill gå in med pappa men han vill egentligen inte det (vill inte vara i centrum mer än nödvändigt) men vet att han gör det om jag verkligen vill det (har världens bästa pappa som skulle åka 100 mil om jag fått punktering...)men vill inte att han ska göra något som han inte vill innerst inne...

Förstår ni???

• Susanna och Fredrik

Ska man ge namnändringen till prästen??
    Ayla sthlm skrev 2009-05-23 18:53:35 följande:

åhhh ja, om en vecka sitter man vid middagsbordet och är gift!!! Det känns helt sjukt...Igår skickade vi namnändringen till prästen då hon ville ha den innan lördagen. Så efter mycket velande fram och tillbaka byter jag till M2B efternamn med mitt eget som mellannamn.Pust det var ett svårt beslut då vi båda har väldigt ovanliga namn...Hur har ni gjort? Bytt-haft kvar ert?
  • Susanna och Fredrik

Låter toppen!!!!

Pingst09 skrev 2009-05-24 08:58:32 följande:
    Nu står det samma sa på båbde yr.no och svt.se/vader dvs:Lördag: 22 grader varmt, sol, svag sydvaästlig vind och 0 mm nederbörd! Gör ju ingenting alls om dom förutspått det rätt!!
  • Susanna och Fredrik

Jag ska gå in med min pappa.
    Jag har en tärna som inte vill vara tärna för att hon inte vill vara i centrum, men jag sa:
    Dom kommer inte att titta på dig, du är inte huvudattraktionen...!!
    Det handlar bara om ett par minuter för din pappas del...ni kan väl diskutera det lite mer och då kanske han kan själv komma fram till att det inte är så farligt...hmmm...förstår ditt dilemma...
    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-24 21:32:58 följande:

Vem ska ni gå in med i kyrkan? Jag vill gå in med pappa men han vill egentligen inte det (vill inte vara i centrum mer än nödvändigt) men vet att han gör det om jag verkligen vill det (har världens bästa pappa som skulle åka 100 mil om jag fått punktering...)men vill inte att han ska göra något som han inte vill innerst inne...Förstår ni???
Svar på tråden Pingst 2009 del 4