• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • Skuggan

Jag hittade en klänning för 500 spänn. Mycket nöjd. Inte alls som jag föreställt mig men väldigt fin. Sen är jag ute mer än ett år i förväg men jag tänkte att för det priset hittar jag inte en klänning igen. Vi kommer få lägga upp den lite och om jag tappar mina graviditetskilon och omfånget runt bysten efter amningen så får vi väl i värsta fall ta in den också.

Ni som har personal på erat bröllop, hur nånga timmar beräknar ni att personalen behöver vara på plats och är de med på alla moment?

Vi funderar på att ha personal för förberedelser samt middagen (2 rätter alt buffé, vi har inte bestämt oss) sen ber vi dem ställa fram prorslin till kaffe och tårta och ber någon fixa med det när det är dags.

• nu gifter vi oss

Vi kommer förmodligen ha catering, en buffé bestående av kebab och falafel inkl massa tillbehör! Vet inte vad priset blir än, men kan ju inte bli så jäkla dyrt. Det finns ett kanonbra kebabställe här i söderort som har catering nämligen, lite ovanligt! Vi har vegetarianer, veganer, mjölkalleriger och sojaallergiker på vårt bröllop. Falafel, hoummos m.m. kan alla äta och ingen behöver en specialrätt på sidan.

Funderar på att anlita några ungdomar från nåt restauranggymnasium som vill fixa att duka av borden och diska. Buffén fixar ju cateringfirman och vin/öl tänkte vi ha på buffén. Alternativt kollar vi med några gäster ifall nån kan tänka sig...

• Sobeit

Skuggan skrev 2009-05-24 14:26:55 följande:
    Jag hittade en klänning för 500 spänn. Mycket nöjd. Inte alls som jag föreställt mig men väldigt fin. Sen är jag ute mer än ett år i förväg men jag tänkte att för det priset hittar jag inte en klänning igen. Vi kommer få lägga upp den lite och om jag tappar mina graviditetskilon och omfånget runt bysten efter amningen så får vi väl i värsta fall ta in den också.Ni som har personal på erat bröllop, hur nånga timmar beräknar ni att personalen behöver vara på plats och är de med på alla moment?Vi funderar på att ha personal för förberedelser samt middagen (2 rätter alt buffé, vi har inte bestämt oss) sen ber vi dem ställa fram prorslin till kaffe och tårta och ber någon fixa med det när det är dags.

Vi kommer att ha förrätten stående på platserna när vi kommer in. Sedan ber vi våra gäster ta med sig förrättstallriken till en hjulvagn när de går och hämtar maten på buffébordet. Där får de sedan ta den nya tallriken oxå. Så vi kommer inte att ha någon serveringspersonal alls. =)

• Skuggan

Nä jag förstår att det inte är så många här som kommer att ha det. Det blir ju snabbt en stor kostnad som ju går att planera bort.

Sobeit skrev 2009-05-24 19:33:05 följande:
      Vi kommer att ha förrätten stående på platserna när vi kommer in. Sedan ber vi våra gäster ta med sig förrättstallriken till en hjulvagn när de går och hämtar maten på buffébordet. Där får de sedan ta den nya tallriken oxå. Så vi kommer inte att ha någon serveringspersonal alls. =)
  • Sobeit

Skuggan skrev 2009-05-24 20:55:08 följande:
    Nä jag förstår att det inte är så många här som kommer att ha det. Det blir ju snabbt en stor kostnad som ju går att planera bort.

Och med tanke på att vi gifter oss i juli så var det nog så svårt att få tag på barnvakter till barnbordet, och då lär det vara ännu svårare att få tag på serveringspersonal.

• Skuggan
    Sobeit skrev 2009-05-24 21:39:06 följande:
      Och med tanke på att vi gifter oss i juli så var det nog så svårt att få tag på barnvakter till barnbordet, och då lär det vara ännu svårare att få tag på serveringspersonal.

Så långt har jag inte ens tänkt än.
  • Sobeit

Skuggan skrev 2009-05-24 21:54:40 följande:
    Så långt har jag inte ens tänkt än.

Nä, vi är i princip färdiga med allt. Lite småpyssel kvar (skyltar till buffébordet, skriva ut omslagen till festprogramen, skriva ut vigselprogrammen, sy de 17 bordsdukarna och klippa till de 17 löparna). Maten och drycken kommer vi inte att inhandla förrän i juli, så vi ligger rusktigt bra till med allt. Gissa hur nöjda vi är med det!!

• MKAB

hej

jag har också stram budget ,men jag pratade med en kille från olles krog o deras servitriser kostade ca80-85kr per timme:)
    kontakta dem.jag fick terrätters för ca 150 kr!!

:)

• Hannaz

80-85 kr/ tim, då förutsätter jag att de betalas svart. Annars får de en lön på ca 40 kr/tim om det räcker efter att soc. avgifter mm är betalt.

Vi försöker också hålla nere kostnaderna men slavar ska vi iallafall inte ha på vårt bröllop, eller nån annan gång heller för den delen, om jag så ska servera maten själv.

• agtiwi

Är så glad! Har nu äntligen fått tag på en kostym åt sonen till ett oerhört bra pris! För skjorta, byxor, väst, kavaj samt slips betalar jag 399 kr plus frakt.. Kostymen är dessutom helt ny! Om någon mer är på jakt efter barnkostymer till oerhört bra pris, så hojta till.

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?