• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • Sobeit

Juli 2010:
    Absolut! Jag menar, vi är inte gjorda av pengar.

lyckans lycka:
    Vi har en bekant till min bror (killen hr jobbat som kock) som lagar vår mat och sedan får han hjälp av min lillebror (som oxå jobbat som kock) och de två ser till att buffé bordet står välfyllt. hihi Så den stora kostnaden för oss är mate o dryck.

• Juli 2010

Sobeit - hade kanske inte varit så roligt att vara gjord av pengar. Jobbigt när det blåser och man är ute och går.
    Men vad otroligt roligt det vore med ett pengaträd (tänker på det som finns i spelet The Sims). Ett sådant önskar jag mig.

• MulleNuh

Eller ett par guldbyxor!
    Annars skulle ju bara grannungarna springa och palla från trädet!!
    Juli 2010 skrev 2009-04-14 21:33:20 följande:

Sobeit - hade kanske inte varit så roligt att vara gjord av pengar. Jobbigt när det blåser och man är ute och går. Men vad otroligt roligt det vore med ett pengaträd (tänker på det som finns i spelet The Sims). Ett sådant önskar jag mig.
  • Juli 2010

MulleNuh - du har rätt där, tänkte inte så långt.
    Fast å andra sidan skulle folk bara jaga en för att få av byxorna. Kanske inte så roligt det heller.

• MulleNuh

Ja då vill dom BOKSTAVLIGEN komma innanför dina byxor!

Juli 2010 skrev 2009-04-14 23:03:24 följande:

MulleNuh - du har rätt där, tänkte inte så långt. Fast å andra sidan skulle folk bara jaga en för att få av byxorna. Kanske inte så roligt det heller.
  • målerskan

Vi har en budget på 17 000 kr. Men då står våra föräldrar för mat och dryck och utsmyckning av lokalen. Dårmed kunde vi bjuda dem vi ville och vi blir ca 65 personer. Våra "stora" utgifter är:

lokalen 3000
    liveband 6000
    hotellrum 1500
    brudgumskläder 2000 (min klänning kostade bara 500 på rea)
    håruppsättning 1000
    allas skor (4 par) ca 1000
    ...

Ringarna köpte vi ju när vi förlovade oss för snart ett år sedan. Jag ska lägga till en tunn guldring som ska tas in, som var min farmors systers vigselring. Har lite guld som betalning så det blir lika med noll! Men det känns som att flera småsaker dyker upp så här på slutet. En hundralapp här och där... caketopper, såpbubblor skulle passa fint, kanske en liten morgongåva?, underkläder, ....

Vi klarar kanske det här eftersom vi köpt lite allteftersom. Men det blir nog till att trolla lite på slutet ändå....!

• Meria84

Har hittat brudklänningen nu. Var en studentklänning de sålde på VILA. 500:- Var mamma som betalade den, men hon sa att iom att det inte blev så mycket ville hon hjälpa oss med smörgåstårta. Vi hade inte tänkt servera mat, men nu blir det så lite före fikat.

Vi kommer inte resa nånstans. Barnen kommer vara 2½ och 8 mån, vi väntar med att ta en tripp på tu man hand.

• Sobeit

Meria84:
    Vi kommer att ta en långweekend bara jag och mannen. Det är max som jag klarar att vara ifrån våra kids och de är 6,5 och 1 år när vi "gängar oss". hihi

Sedan ska vi boka vår första utlandsresa till nästa sommar och då ska hela familjen åka. Så med tanke på barnen och att vi båda är nybörjare på det här med utlandsresor med barn så lutar det mot fegisvalet Mallis. hihi Men så har vi oxå ett helt år på oss att spara ihop till det.

• kanske de kanske

hur har ni med runt 20-25000 gjort upp er budget?
    mat?
    sprit?
    kläder osv???
    Och framför allt vad köper ni vad gör ni själva???
    Hur många gäster

• oliveroebbasmamma

Undrar om vi köpt likadana klänningar???? Bild finns i mitt galleri!

Meria84 skrev 2009-04-19 14:09:44 följande:
    Har hittat brudklänningen nu. Var en studentklänning de sålde på VILA. 500:- Var mamma som betalade den, men hon sa att iom att det inte blev så mycket ville hon hjälpa oss med smörgåstårta. Vi hade inte tänkt servera mat, men nu blir det så lite före fikat. Vi kommer inte resa nånstans. Barnen kommer vara 2½ och 8 mån, vi väntar med att ta en tripp på tu man hand.
Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?