• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • suzem

Vi betalar vårt bröllop helt själva... endå behöver det inte kosta så mkt. Min syrra fick hela kalaset betalat av vår mamma men jag tycker att det känns bättre att betala själv om man kan. Samt att det inte behöver kosta så mkt, huvudsaken är ju att vi gifter oss =)

• Meria84

Vi har helt enkelt gjort bröllopet enkelt. Det som betalades var min klänning på 500:- och så fika+mat som inte går på mer än 1000:-. Resten kommer gå på nästan 10 000:-, det vi själva betalar. Vi kommer bli ungefär 40 gäster.

Men håller med om att om det är de större och dyrare grejerna som betalas kan man inte räkna med att HELA bröllopet går på under 20 000:- utan mer att man själv inte står för mer.

Har man ett bröllop på runt 10 000:- tror jag inte det handlar om de "storslagna" sakerna som fotograf, 3-rätters, serveringspersonal osv. Har man allt det och betalar för det skulle jag gärna vilja veta hur man bär sig åt

• passionsblomman
    Meria84 skrev 2009-05-16 18:36:07 följande:
    Har man ett bröllop på runt 10 000:- tror jag inte det handlar om de "storslagna" sakerna som fotograf, 3-rätters, serveringspersonal osv. Har man allt det och betalar för det skulle jag gärna vilja veta hur man bär sig åt
    ja, jag med!
  • April 99

nu kommer väl det att bombadera in massa i denna tråd, men jag skulle vilja se andras budgetar. Behöver få en uppfattning då vi ska sätta oss ner börja budgetera. Lite kött på benen så att säga. alt. hjälpa oss komma igång. beräkna klänning, lokal, mat (egengjord buffé för ca 60 pers, alkoholfritt bröllop) köpt tårta,ringar (betalas delvis med eget guld)blommor både till bukett och lite dekoration, material till egen gjorda inbjudningskort. Känner att jag har ingen uppfattning när jag väl ska sätta på pränt!

• giz83

Det här är en ca budget som vi gjort här på BT, men det kan komma att ändras...=)

Blommor
    Brudbukett 1500:-
    Tärnbukett 400 :-

Brudens förberedelser
    Hårsmyckning 210 :-
    Håruppsättning 0 :-
    Make up 0 :-
    Smycken ev 150 :-

Brudens kläder
    Brudklänning 4000 :-
    Skor 400 :-
    Strumpor 250 :-
    Underkläder 700 :-
    t
    Brudgummens kläder 2500 :-
    Brudgummens skor 600 :-
    Barn Kostym 1500 :-

Festen
    Blommor på middagsborden 300 :-
    bordsdekorationer 425 :-
    Caketopper 190 :-
    Dryck 3600 :-
    Ljus på borden 390 :-
    Lövsta Gård 4700 :-
    Middag 4000 :-
    Musik 0 :-
    Sångledare 0 :-
    Toastmaster 0 :-
    Tårta 1600 :-

Förberedelser inför vigseln
    Musik/sång uppträdande
    under vigseln 0 :-
    Ris påsar 300 :-
    Vigsel 0 :-
    Vigselring 5000 :-

kort o dyl
    Fotografering 0 :-
    Hindersprövning 0 :-
    Inbjudningskort samt
    porto 400 :-
    Namnbyte 0 :-
    Placeringskort 50 :-

Totalt: 33165 :-

• oliveroebbasmamma

Tack!! Jag älskar den...och det känns faktiskt bättre än alla brudklänningar jag provat!! Sitter som ett smäck

Meria84 skrev 2009-05-15 23:37:21 följande:
    Oliveroebbasmamma: nej, men jisses vilken fin klänning du hittat! Svart/vitt kommer jag också köra på. Klänningen min är helvit och kommer ha svarta skor och en svart kofta till den. Bilder finns i mitt galleri.
  • oliveroebbasmamma

Jättefin klänning du oxå!! Jag funderar på att ha svarta skor till min..det borde ju funka! Så svårt att hitta vita som passar till den vita nyansen på klänningen!

Meria84 skrev 2009-05-15 23:37:21 följande:
    Oliveroebbasmamma: nej, men jisses vilken fin klänning du hittat! Svart/vitt kommer jag också köra på. Klänningen min är helvit och kommer ha svarta skor och en svart kofta till den. Bilder finns i mitt galleri.
  • Lexmaja

Vi betalar allt själva och har en budget på ca 17000 kr. Ca 60 gäster, varav 10-15 barn. Sparar in pengar på:
    -brudklänning, mamma syr.
    -brudbukett, bordsdekorationer, kompis gör av trädgårdsblommor
    -billig lokal
    -lagar mat "själv" (mammas kompis fixar, köper endast råvaror)
    -ingen transport fr kyrka t lokal
    -bröllopsnatt för
    -sprit i tyskland
    -bar till självkostnandspris
    -ärvd vigselring
    -linnedukar köpta på loppis och myrorna
    -"öppen scen", inget band utan instrument som man får spela på om man vill, playlist.
    -egna inbjudningar och program

Går att spara in på ganska mycket, studerar man dessutom har man inte så mkt val..!

Lycka till alla budgetplanerare!
    P.S. Nu är det bara två månader kvar......

• liljegrenhansson

vi har sagt att vi ska hämna på max 25000...
    hittills när vi ränkat på ett ungefär så har vi hamnat på 24800, men då kan ju vissa saker bli billigare och vissa dyrare än...

• delirious

Vi kommer ha en budget mellan 20- 25 000 . Förhoppnngsvis närmare 20 000 då det är det vi egentligen har råd med. Jag kommer sy näbbklänningar, vi kommer laga maten själva, binda egen bukett, och mycket egetgjort pyssel till festlokal. Men kan inte påstå att det känns som ett budgetbröllop för vi ska ha stolsöverdrag, kravatter och allt sånt :) Lr ja ni kanske förstår vad jag menar..Tror inte det kommer synas att det är ett "budgetbröllop" lr äh konstigt det blidde :)

Men i alla fall, budget på 20-25 000

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?