• Juli 2010

    Fler som har en budget på max 20 000?

    Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

    Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

    Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

    Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

  • Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • giz83

    men det är ju alltid bra att man hittat ett alternativ som faktiskt funkar och som man har råd med också...=)

    så jag säger grattis till dig/er för ett bra kap...=)

  • Red Scarlet
    MulleNuh skrev 2009-05-24 11:06:28 följande:
    Vår lokal kostar 9800:- men då ingår typ allt. Serveringspersonal, garderobskille, bartender, dukning, städning osv osv..Maten kostar 187:- för en 3-rättersmiddag. Så totalsumman på festen exkl drickat blir ca 27.000:- (blir väl lite mer kanske..Även om man betalar lite mindre så kostar ju allt de andra mer då.
    Vad är det som kostar runt 7000:- för er förutom kuvertavgiften och lokalhyran? *nyfiken*

    Hyra lokal, serveringspersonal, mat etc är dyyyyrt... vårt totala belopp för 47gäster är 43000:- på ett värdshus, men då ingår trerätters middag och ALLT som hör festen till, servering, städning, dekorationer, musikanläggning, DJ etc. Ska bli jäkligt skönt att slippa ordna med allt före och efter middagen och festen kan jag säga..
  • MulleNuh

    Alltså dom vi valt har ju dyr lokalhyra, men billig mat.. Skulle man ha hyrt tex en onsdag så hade hyran varit på typ 3500:-.
    Maten är ju inte inräknad i dessa 9800:-

    Red Scarlet skrev 2009-05-24 11:29:09 följande:


    Vad är det som kostar runt 7000:- för er förutom kuvertavgiften och lokalhyran? *nyfiken* Hyra lokal, serveringspersonal, mat etc är dyyyyrt... vårt totala belopp för 47gäster är 43000:- på ett värdshus, men då ingår trerätters middag och ALLT som hör festen till, servering, städning, dekorationer, musikanläggning, DJ etc. Ska bli jäkligt skönt att slippa ordna med allt före och efter middagen och festen kan jag säga..
  • MulleNuh

    fast jag vet inte om jag förstår din fråga riktigt.. Vilka 7000:- pratar du om?

  • Red Scarlet
    MulleNuh skrev 2009-05-24 11:32:22 följande:
    fast jag vet inte om jag förstår din fråga riktigt.. Vilka 7000:- pratar du om?
    Uum jag fick inte ihop det när jag räknade bara, 9800:- (lokal) + 187:- * 55gäster = 10300:- = ca 20 100:-, du sa "Så totalsumman på festen exkl drickat blir ca 27.000:- " Undrade bara vad som kostade mer. Nyfiken på vad som kostar på andras bröllopsfester, måste planera en 25års fest snart också
  • MulleNuh

    ahaa! Ja jag kollade på offerten nu och jag "ljög" här innan. Allt ingick inte alls i lokalhyran juuuu!!

    Så här ser det ut..

    Lokalhyra Sön - tors 5 500,00 SEK 9 800,00 SEK
    Efter 01.00 debiteras 1 450,00/ tim. i lokalhyra fram till 03.00

    Tre rätters 187,00 SEK 9 350,00 SEK
    Kaffe 13,00 SEK/Pers 650,00 SEK
    Serveringspersonal
    2 st 245,00 SEK/Pers/Tim. 4 410,00 SEK

    Kock 1 000,00 SEK 1 000,00 SEK
    Serveringspersonalen kommer in två timmar innan gästerna anländer för iordningställande av lokalen och förberedelser.
    Garderobsavgift
    15,00 SEK/Pers minst 600:- 750,00 SEK

    Total kostnad för festen inkl. moms 25 960,00 SEK 519,00 SEK/per/pers

    Personalen sköter om drycker samt baren efter middagen.

    Det ingår städning, diskning, porslin, linnedukar, pappersservetter och ljus.

    Red Scarlet skrev 2009-05-24 11:58:29 följande:


    Uum jag fick inte ihop det när jag räknade bara, 9800:- (lokal) + 187:- * 55gäster = 10300:- = ca 20 100:-, du sa "Så totalsumman på festen exkl drickat blir ca 27.000:- " Undrade bara vad som kostade mer. Nyfiken på vad som kostar på andras bröllopsfester, måste planera en 25års fest snart också
  • Red Scarlet
    MulleNuh skrev 2009-05-24 12:10:34 följande:
    ahaa! Ja jag kollade på offerten nu och jag "ljög" här innan. Allt ingick inte alls i lokalhyran juuuu!! Så här ser det ut..Lokalhyra Sön - tors 5 500,00 SEK 9 800,00 SEKEfter 01.00 debiteras 1 450,00/ tim. i lokalhyra fram till 03.00Tre rätters 187,00 SEK 9 350,00 SEKKaffe 13,00 SEK/Pers 650,00 SEKServeringspersonal2 st 245,00 SEK/Pers/Tim. 4 410,00 SEKKock 1 000,00 SEK 1 000,00 SEKServeringspersonalen kommer in två timmar innan gästerna anländer för iordningställande av lokalen och förberedelser. Garderobsavgift15,00 SEK/Pers minst 600:- 750,00 SEKTotal kostnad för festen inkl. moms 25 960,00 SEK 519,00 SEK/per/pers Personalen sköter om drycker samt baren efter middagen.Det ingår städning, diskning, porslin, linnedukar, pappersservetter och ljus.Red Scarlet skrev 2009-05-24 11:58:29 följande:
    Aaah okej då förstår jag hehe, inte ljuga sådär jag blir ju förvirrad! Hmm hit lite rörig offert från dem måste jag säga, bra att man kan välja vilka bitar man vill betala för men det var MÅNGA punkter, kock, serveringspersonal, kaffe, garderob etc. Men den totala summan, ca 519:-/kuvert var ändå väldigt billig för att vara för så många gäster!
  • nu gifter vi oss

    Här är en ny i tråden! Vi är ett urfattigt par som ska gifta oss om ett år ungefär, just nu försörjer jag hela familjen med min föräldrapenning så där har ni nivån.

    Vi kommer säkert få bidrag, vet redan nu att hans föräldrar ska betala lokalhyran. Vi bor i Stockholm så här finns ingen bygdegård för en tusenlapp att tillgå tyvärr! Vi har ingen lokal än, tips mottages tacksamt. Vi bor i Söderort och de flesta av våra gäster också så gärna åt detta hållet.

    Klänningen ska jag låna av en kompis men kostnader för frakt tur&retur från USA tillkommer sen kommer jag säkert måsta sy till den lite.

    Blommor blir bara kallor, en sån bukett kan nog min mamma binda ihop sen bara vi hittar blommorna. Kanske får skicka nån till Hötorget samma morgon? Ska få extra tyg som matchar klänningen som vi binder runt stjälkarna.

    Vi har kompisar som är musiker som ställer upp gratis, på festen sen blir det ipod eller dator med Spotify som fixar musiken!

  • MulleNuh

    ja men jag ahde bett om väldigt specifierat...
    Ja det är helt ok pris tycker vi!! Är nöjda.. Dom är väldigt bra och tillmötesgående..

    Red Scarlet skrev 2009-05-24 12:21:58 följande:


    Aaah okej då förstår jag hehe, inte ljuga sådär jag blir ju förvirrad! Hmm hit lite rörig offert från dem måste jag säga, bra att man kan välja vilka bitar man vill betala för men det var MÅNGA punkter, kock, serveringspersonal, kaffe, garderob etc. Men den totala summan, ca 519:-/kuvert var ändå väldigt billig för att vara för så många gäster!
Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?