Nä, just vad jag sitter och tänker när jan nu läst hela denna tråd. Flera säger att de ras bröllop bara kostar si och så, men om man får 20 000 av mamma eller spriten betald av pappa så är ju det intae alls sant. Jag tycker också att om man har lyxen att någon gör ens bukett och dekorationer, så ska man veta vad detta hade kostat att köpa. jag har hjälpt flera vänner och de vet vad butikspriserna hade varit.
Annar s tycker jag det nästan blir lite att slå sig för bröstet att man minsann inte är så där märkvärdig som hon som la jättemycket pengar. Nä, har man plockat buketten själv på ängen så har man ju, men är den bunden av ett proffs och butiksvärdet är 2000 kr, så är man ju bara en som har turen att få hjälp av någon, men "märkvärdighetsgraden" är ju densamma som för den som inte kände en florist/fotograf/kock/frisör/sminkös/konditor.
Väljer man ett helt alkoholfritt bröllop blir det ju genast mycket lättare också, då det ju är skitdyrt med vin och sprit.
Jag är uppvuxen i frikyrkomiljö. Där hölls det rätt stora bröllop i gästantal, men det var nog rätt blilligt ekonomiskt, då man kunde låna församlingslokaler billigt eller gratis, hade gott om ungdomar i församlingen att fråga om serveringshjälp och oftast ett kök där det gjordes potatisgratäng så det stod härliga till. Att det inte var någon sprit där anar ni kanske. Dt var heller inte tradition med DJ och dans efter middagen utan det var spex och lekar istället.
Inte konstigt om de som gifte sigså kunde hålla låg budget.
Om mitt bröllop blir av lär det handla om att köpa både alkohol och ha serveringspersonal, lokal och alltihop. Det kommer kosta. Därför har det inte blivit av än heller...
Men det är i vårt fall helt uteslutet att ställa våra anhöriga i serviceposition den dagen. De är ju de viktigaste gästerna och vi vill verkligen få dem att känna sig ompysslade.
Sean behöver man ju inte ta i så man gör i brallan med allting bara för det.
agtiwi skrev 2009-05-16 17:26:05 följande:
Det är ju inte så svårt att vara ekonomisk om någon annan betalar...