• Gemma

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

...och de ihärdigaste livsnjutarna brukar visst också samlas här. I vått och torrt. Idag har jag. Börjat dagen med extrafluffig cappuccino i den ena handen och en skär nappflaska i den andra (samt ett monster inklämt under ena armen). Fortsatt den till tonerna av Hugh Grant's Pop! Goes your heart. Skrivit en krönika om varför GI-mat inte alltid är det bästa, och landat i samma slutsats som jag alltid gör (för just den här kunden): Att man bör komplettera med kosttillskottet XXX. Shoppat två Jacadi-kappor till monstret à 200 kronor och ett otroligt pilligt träpussel med hela kinas geografi till syskonbarnen; det borde få dem att hålla sig lugna och fina hela påskhelgen. Käkat lunch med monstret. Lagt monstret. Skapat en ny tråd. Och klockan är inte ens två! Skäms på mig, nu blir det soffan och "Californication" resten av eftermiddagen (plus en och annan kaffe och lekdejt med kinesiska väninnan). Monstret har slutligen hittat min handväskkollektion och klarar sig på egen hand. Jag måste säga att jag är rätt impad, hon tog min minsta broderade Versace-eveningbag och trädde raskt på sig den, helt korrekt, sen marscherade hon kokett omkring i en kvart med handen vinklad i en Birkin-pose så perfekt att jag aldrig själv skulle lyckas få till den. Jag säger det... de är ruskigt formbara de små liven. I alla avseenden.

Kram på er, G

• Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna
  • Gemma

Och säg hej till nya fet-gemma, jag har redan börjat äta som en busschaufför, vill bara ha korv och mos hela dagen lång, typ.

• Gemma

...men jag satsar naturligtvis på att vara oerhört fabulous ändå, vill ju inte svika er alla och mig själv ;)

• Gemma

E11a: Tack! Ja, det är jättespännande och lite läskigt.

• zua

Gemma - Stort grattis!! Vet du hur långt gången du är? Det är klart att du kommer att fortsätta att vara fab..The one and only Gemma.

Kram

• Lapinette

Grattis till jordnöten Gemma!

• Gemma

Tack darlingar! Jag är typ i vecka 6-7, den har nästan alla inre organ, hjärta med två kammare, hjärna med två halvor och tand-anlag, ögonglober och haka... här har man suttit och käkat middag i godan ro utan att veta. Men just nu är det INTE kul. Man mår illa för jämnan (jag hade även förra gången ingen morning sickness utan "all day long"-sickness, inte jättesick, och som förra gången hålls illamåendet i schack med stora mängder mat. Så jag känner mig lite småfet och jättetrött och monstret är otroligt söt och smart men hon vill ha uppmärksamhet HELA tiden. Så det är inte direkt läge för att ligga och glo på DVD-boxar som förra vändan.

Var och tränade i morse, sen delegerade jag ut hustitten till mannen, som åker till Frankrike om en timme. Jag ska köra honom till tågstationen. I morgon ska jag och fru fräken och våra döttrar åka till zoo i Köpenhamn!

Hur har era helger varit? Kram, G

• Gemma

Svensk bonus-effekt: Man slipper känna lukten av "stinky tofu", ruttnande kött i solen och avlopp så fort man går utanför dörren. Istället, syrener och havsbris.

• zua

Gemma - Jag mådde väldigt illa under min graviditet tror att jag kräktest mer el mindre 7-9 ggr per dag i ca: 5 mån tid. Men som sagt man glömmer fort ;)

Vad trevligt att du och Fru fräken har funnit varandra! BT är den enda erfarenhet jag har från nätet.( FB räknas inte då det är människor jag känner på ett el annat sett.) Och det är väl dig och förhoppning jag har träffat i verkligheten och växlat några ord med. Men vi har eventuella planer på att ta oss ner till era trakter i sommar, då får vi ta och styra upp något..Du,Izunia och Fru fräken och jag??

• zua

Bra att du fått schakt på ditt illamående. Och hoppas att de går över snart.

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna