E11 SÅ kul att läsa om livet i London, jag känner mig så ... kan inte komma på något bra ord. Jag har alltid bott i stockholm, jag menar verkligen ALLTID. Har flera gåger velat bo utomlands men av olika orsaker kommer det saker i mellan. När jag skulle plugga utomlands så såg jag lågkonjungturen komma uppseglande och då gällde det bara att bli klar snart för att få ett jobb innan krisen brakade loss helt. Nu ligger mitt hopp till att mannen får erbjudande om att jobba utomlands, vilket inte verkar helt troligt då hans jobb plockar hem folk från utlandet.
Mlle M
Tycker inte alls att det låter konstigt med resa dit, inte bara för att det var där det började men även för att det är ett ställe ni trivs på och tycker om. Upptäcka nya delar av världen kan man göra någon annan gång!
Hur tog de bort dina? Frysning eller operation? Hur mådde du direkt, och dagarna, efter?
Åter till där jag avslutade inlägget en bra bit upp...
På lördagskvällen blev det förchampagne, Pol Roger, i mängder innan det var tid att röra sig mot nästa fördrink och sen bal. Åt massor med god mat och drack ett tyvär ganska mediokert vin. Försår inte att man väljer att snåla på vinet när man lägger så mycket pengar i övrigt på allt annat. Dansade sedan hela natten och stupade isäng vid 6 tiden på morgonen för någon timmes välbehövlig vila. Söndag i strålande sol! Väldigt trötta var det bara att rulla ur sängen och sen hoppa i nästa klänning för champange/snaps brunch ute på en mysig restaurang med utsikt över hela staden. Som tur var gick det en hyrd buss dit för vid det här laget var jag lite öm i fötterna och väldigt trött på stenläggningen. Efter en lång brunch i solen åkte vi hem till V för att prata bort ett par timmar och packa lite innan det var dax att ta en promenad bort till flygbussen och sen åka hem till mannen igen.
Som sagt, den helgen var precis vad jag behövde efter att ha fått beskedet från läkaren, inte en sekund att tänka för mycket och en lagom ström av vin och champagne mm från fredag till söndag.
I onsdags var jag på uppföljning hos läkaren. Första gången jag haft en manlig gynekolog, så bara det var lätt traumatiskt. Som tur var tror jag att det funkade bakvänt också, bara tanken på att mer eller mindre bli beskådad från det hållet av en man gjorde att jag inte oroade mig så mycket för själva undersökningen. Ljudet när han knipsade bort delar av min livmodertapp var fasansfullt! Så nu är det bara att vänta i 5 veckor på att få provsvaren och då veta hur stort ingrepp som behövs... Eller det är lite mindre än 5 veckor för då är jag i Malaysia ett par veckor och sen hade han semester och sen är jag i Spanien osv, det resulterade i att han skyndar på provsvaren och jag går dit dagen innan jag åker på semester. Hoppas jag inte blöder lika mycket då som jag gjorde nu och inte lika länge, kommer bli hemskt med hettan och luftfuktigheten. Hoppas innerligt att det räcker med frysning av cellerna så att jag slipper operation. Håller alla tummar jag har för att det är godartat, men försöker att inte tänka så mycket på det - alls! Total förträngning med andra ord...
På kvällen i onsdags hade jag fått en inbjudan till en av de anrikare klockaffärerna på Biblioteksgatan, de lockade med champagne, tiltugg och 20-40% rabatt. Smet dit och drack 2 glas Moet och köpte en ny klocka, ska man tröstshoppa så ska man göra det ordentligt tyckte mannen som glatt hejade på. Ska in och plocka bort lite länkar på onsdag då det är halvdag.
Vad ska ni göra under långhelgen??