• Gemma

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

...och de ihärdigaste livsnjutarna brukar visst också samlas här. I vått och torrt. Idag har jag. Börjat dagen med extrafluffig cappuccino i den ena handen och en skär nappflaska i den andra (samt ett monster inklämt under ena armen). Fortsatt den till tonerna av Hugh Grant's Pop! Goes your heart. Skrivit en krönika om varför GI-mat inte alltid är det bästa, och landat i samma slutsats som jag alltid gör (för just den här kunden): Att man bör komplettera med kosttillskottet XXX. Shoppat två Jacadi-kappor till monstret à 200 kronor och ett otroligt pilligt träpussel med hela kinas geografi till syskonbarnen; det borde få dem att hålla sig lugna och fina hela påskhelgen. Käkat lunch med monstret. Lagt monstret. Skapat en ny tråd. Och klockan är inte ens två! Skäms på mig, nu blir det soffan och "Californication" resten av eftermiddagen (plus en och annan kaffe och lekdejt med kinesiska väninnan). Monstret har slutligen hittat min handväskkollektion och klarar sig på egen hand. Jag måste säga att jag är rätt impad, hon tog min minsta broderade Versace-eveningbag och trädde raskt på sig den, helt korrekt, sen marscherade hon kokett omkring i en kvart med handen vinklad i en Birkin-pose så perfekt att jag aldrig själv skulle lyckas få till den. Jag säger det... de är ruskigt formbara de små liven. I alla avseenden.

Kram på er, G

• Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna
  • Lapinette

Tackar, tackar! Här har vi firat så pass (igår redan då det var min födelsedag) att vi idag kommer att slänga oss på soffan så fort vi har avslutat vår arbetsdag. Champagnen ligger på kylning men jag tror inte att någon av oss kommer att vara sugen ikväll. Vi får ta den senare i helgen.

Har haft 3 underbara dagar i Annecy. Har sniffat på alpluft, flanerat i gamla stan utmed kanalerna, ätit raclette samt druckit en massa vin. Kom tillbaka igår eftermiddag men dessvärre utan väskor. Hem för att ladda om, stryka finklänning, sätta på sig högklackat och sen gav vi oss iväg till okänd restaurang. Ja, för mig okänd. Maken hade bokat så han visste vart vi skulle. Det blev en sagolik kväll på Operakällaren. Åt avsmakningmenyn med viner och jag säger bara mmmm.... vilka viner. En jättetrevlig sommelier (som även han fyllde år) guidade oss genom kvällen.

• zua

Grattis på er bröllopsdag ggr 3, Lapinette och Fru F och Lapinette grattis på födelsedagen lite så här i efterskott. Vilken härlig födelsedag du fick.

Izunia och Gemma - Min man vill helst inte att jag lägger upp några bilder på sonen men han gick med på att jag fick lägga upp en bild på FB ( den ni såg)...Ska med tiden försöka övertyga honom, så att jag kan lägga upp lite fler bilder.

Izunia - Ja, visst är det ett fint namn ..Skönt att höra att vi har lika bra smak ;) Men det visste jag redan.

Fru Fräken- Tack snälla! Jag håller helt med dig. Det är ju som sagt lättare nu när han inte är så krävande. Vi får väl se vad jag säger om ett par månader ;)

Gemma - Det är inte så att vi springer på grejer varje dag. Mitt motto är att försöka ta de lugnt ena dagen och göra något den andra. Det är lite varannan dag roligt, varannan dag bara lilla familjen.

Men idag hade jag lång lunch med tjejerna och lillen låg så sött och sov i sin vagn och alla sköna power tjejer avbetade det ena samtalsämnet efter de andra. Vi försöker luncha 1 gång i veckan. Det som är så kul att luncha med dessa tjejer är att det är en blandning av mammor, singel tjejer och tjejer som är i ett förhållande. Jag kan bara inte med folk som bara hänger med mammor bara för att de har fått barn eller par som bara hänger med andra par bara för att.

Ikväll ska vi faktiskt bara ta det lugnt och äta en god middag. Vilket ska bli väldigt skönt!

Kram på er

• förhoppningsis

Izunia
    Vad använder du mot munsåren? Är det Herpes eller är det äch vad det nu heter... kommer inte ihåg.

Håller med dig, reser flera gånger per år och kommer hem istället och kan då börja funder över nya resor.

• Izunia

Zua det låter som en bra omväxlande strategi ni har. Känner som du att det är trevligast att umgås med olika människor som befinner sig i olika livssituationer. Man är ju mer än mamma.

Fru F ju denna gången satt munsåret bra då den döljdes på läppen. Idag har den faktiskt nästan försvunnit. Annars brukar jag få betydligt mer..

Förhoppningsis jag har testat allt. Från receptbelagda salvor till tabletter. Det bästa har faktiskt varit munsårsplåster från Compeed men denna gången testade jag en salva som min vännina köpte till mig i Thailand! hahah kändes lite farligt men min herpes försvann snabbt! Det kanske var en bra kräm!

Idag har jag inhandlat vin i bröllopspresent. Jag köpte 5 viner en från varje kontinent. Sedan har jag packat in dem i en korg, skrivit etiketter på varje flaska vad de passar till, svept in i cellofan, gjort ett fint kort och knytit stor cerise band runt om. Ser ganska fint ut!

• Gemma

Izunia: Vilken kanonidé med vinerna! Får man fråga vad du köpte från Asien..? Vi har själva rätt begränsad men dålig erfarenhet av kinesiska viner, typ Great Wall cabernet sauvignon, eller Dynasty Chardonnay...

• Izunia

Gemma - det blev Penfolds från Australien
    En från Chile, en från Californien, en från Italien (funderade på Österrike först), en från S Afrika och så Australien. HIttade inget på systemet från resten av Asien

• Izunia

Jag börjar bli lite smått nervös ang binderiet av brudbuketten och samtidigt så sugen på att sätta igång! Får väl sätta in en bild fredag kväll så ni kan godkänna först!

• Lapinette

Izunia - superbra idé med vinerna. Penfolds Bin Kalimna är vårt husvin sen i höstas. Jag som egentligen inte gillar Shiraz. Jag har annars noterat 3 champagner som ska funka bra som bröllopspresent. En som ska drickas på 1 års dagen osv. Väntar nu bara på att någon av de sista singelpinglorna ska gifta sig ... och det verkar ta tid!

Zua - låter som ni har det jättehärligt och aktivt trots barn. Tror att sånt bara funkar, bara man vill och sen självfallet måste man vara så mycket mer flexibel och ta det lite för vad det är ... att oförutsedda saker kan inträffa. Jag har en väninna som fick barn i januari och när jag föreslog henne en lunch (inne i stan) lät hon helt skräckslagen. Tror inte hon har kommit utanför dörren än.

Fru F - grattis på bröllopsdagen!

Gemma - reser maken så mycket i den nya tjänsten för i Kina blev det väl inte så mycket resor? Vad var det för hus ni hade kärat ned er i?

• Izunia

Lapinette vilka champanger är det?
    Ska kolla vilken Penfolds jag köpte...Koonunga Hill Shiraz Cabernet.

• förhoppningsis

Mlle M, det låter ju väldigt betryggande. Hoppas att jag klarar mig med bara frysning och att jag slipper större ingrep. Omfattande blödningar låter inte så bra dock, åker til MAlaysia dagen efter.

Jag tror inte att du kan lämna tillbaka till systemet utan kvitto, men berätta för leverantören att du vill ha kvittot, han behöver bara en kopia för sin bokföring.

Zua
    Härligt att se dig här igen. Låter som om du tillhör den skaran som jag har som mammaförebilder, dvs ni lever livet som innan så gott det går och isolerar er inte med uttryck som vi /kan/orkar/vill inte, eller det går inte när man har barn, det komer du själv att se den dagen. osv!

Ni anar inte vad ni gör för min inställning till att försöka få barn. Gemmas alla underbara kinaberättelser har varit en stor hjälp, måste erkänna att jag brukar dra er härinne som exempel på att man vist kan ha ett normalt och vettigt liv även om man har barn!

Gemma
    Jag tror att du ska se det som något bra, då slipper du springa på din klänning på stan hela tiden, kan vara så att du har den kroppsformen som krävs för att kunna bära klänningen snyggt eller så.

Lapinette och Fru F
    Gratis på bröllopsdagen! Tänk vad tiden rusar, vi firar snart vår andra.
    Operakällarmiddagen lät trevlig.

Fru F, vad fjorde ni?

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna