Inlägg från: ElinPierre |Visa alla inlägg
  • ElinPierre

9 maj 2009 - brudar! del 2

Är det fler än jag alltså, som kommit underfund med att det är 1 MÅNAD KVAR!!!!???

Börjar känna mig stressad över att missa något väsentligt.. Men när det närmar sig på riktigt ska jag släppa det!

Mina naglar fixar jag med vanliga plast-lösnaglar! Förhoppningsvis får jag tid till en manikyr någonstanns innan. Ska ju förhoppningsvis iväg på lite ansiktsbehandling, fotbehandling och så (för vinterns drickspengar!), och tänkte ta händerna samtidigt!

Vi har både festhäfte och vigsel"program" kvar.. Och lite inköp av dekorationer

• ElinPierre

Vi har inte vårt osa förrän den 14 tror jag, så än behöver vi inte irritera oss

Och är det så att folk inte ringt, då tror jag vi sätter svärmor på att ringa runt!

• ElinPierre

För er som inte tänkt på det.. 4 veckor kvar idag.. HAHA..

Vi kan verkligen räkna ner nu.. Såååå kul!

Ska göra en lista på ALLT som ska göras snart, för till veckan och framöver har jag äntligen lite mer tid på mig!

Apropå tippar- De 2 gånger jag gjort naglarna har de suttit alldeles för bra! Gillar inte riktigt naglarna (för min del är de för tjocka- men jag tycker de är urläckra på andra!)... Sen blir de egna naglarna väldigt veka, torra, skivade och TUNNA lång tid efter tycker jag..

Jag tänkte dekorera mina med 2 små pärlor på varje, utefter den vita kanten. Det kan jag ju faktiskt sätta mig att pilla med snart...

Jag LÄNGTAR!! Nån mer?

• ElinPierre

Klart ni ska låna den iden. Ska jag vara helt ärlig så såg jag den i en tidning i Thailand för 1,5 år sedan. Då sa jag till Pierre- SÅ skulle jag vilja ha om vi gifter oss. Vad jag inte visste var var att han planerade att fria, vilket han inte kläckte ur sig. Det var även en frisyr i samma tidning som jag sa orecis samma sak om... Men nu minns jag inte hur den såg ut, för jag frågade ju aldrig om jag fick köpa tidningen, eftersom jag trodde att ett bröllop låg många år frma i tiden... Tji fick jag!

Vi har börjat fila på vad vi ska ha i festhäftet, men inte kommit längre än så.. Även vi har den berömda tummen att skylla på!

Vår fotograf tar 7 500 kr för en hel dag. Inga kopior ingår (eller jo, vi får en fotobok!!!!) men däremot får vi en skiva med alla bilder så det bara är att beställa. URBRA tycker jag! Ochdet är samma tjej som tog mina secret bilder, så jag litar på henne till hundra!!

• ElinPierre

Naglar- Ja, du bör göra alla samtidigt.. De blir ju tjockare och får en annan form än dina egna! Vet inte om man kan göra bara en och en!?

Inga presenter till gästerna här, tycker att det är lite väl hysteri runt alla ska, måste och bör... Har dragit ner på en del som känns onödigt!

Lokalpiffningen är väl istort sett planerad, men jag har en ide om att sätta en jättefin fototapet (skogs motiv från rusta) med lite mellanrum mellan våderna. Men där är vi inte riktigt överrens, P tycker att det blir för krångligt, för mycket jobb och risk att det inte blir bra... Men jag ska nog kanske köra på det ändå, för jag är ÖVERTYGAD om att det blir hur bra som helst!!

Vill inte ens tänka på häftet.. Håller för ögonen när jag ser att ni skriver om era och att ni är så duktiga... Känner mig inte jätte pepp på att ens göra något..

Bröllop på gång skrev 2009-04-13 20:46:03 följande:

Jo, när man väl började kolla runt här på BT så fanns det ju huuur mycket roliga saker som helst att ha med i festhäftet så vi kunde inte sätta stopp... Men det var så roligt! Blev jättefint till slut, nu återstår lite finlir o ska försöka piffa till framsidan lite oxå... Nu över till naglar: när man gör tippar, brukar man göra på alla naglar samtidigt då, det borde väl bli snyggare?Har aldrig gjort det förut...Har nu hälten korta o hälften långa av mina naglar ungefär när jag har knäckt en efter en så jag vet inte riktigt hur jag ska göra... *suck*Har ni bestämt klart hur ni ska duka / pynta i lokalen?Har skjutit upp det men nu måste jag änna ta tag i det känner jag...Ska ni ge små presenter till era gäster, vad isåfall? (kommer ej ihåg om vi diskuterat detta tidigare men jag chansar... *minne guldfisk*) hihi
  • ElinPierre

Och jag har precis nu bokat vår resa! Hade inte ens tänkt och bestämt att vi ska iväg, men kände oss så sugna idag. Så vi åkte hem och kollade och hittade vad som verkade en mysig resa till en liten by precis bredvid Chania- Kreta!

Nån som varit där?

Ännu en sak att LÄNGTA efter!!!

• ElinPierre

Ooo, idag har jag gjort något som inte har ett dugg med bröllopert att göra- Tackat ja till en lägenhet!!! Så till hösten har vi en lägenhet som helt och hållet passar in på våra önskemål!

Vi flyttar 30 mil för att börja plugga... Wiiiii

• ElinPierre

Vi satt igår och gick i genom allt som ska göras igen.. Det var mindre än jag trodde men mer än Pierre trodde tror jag... Ska ta tag i något av dem direkt!

Han klagar på att jag aldrig känner mig riktigt nöjd. Jag gör det egentligen, men hela min personlighet är fylld av oro, så fatta att jag känner mig orolig nu. Över att ha glömt något, och att det inte kommer att kännas ok med något osv osv...

Vet inte om jag berättade det men- Jag köpte min skogstapet i helgen!!!!
    Ska bli så kul att se om den blir som jag tänkt mig... HOPPAS!

• ElinPierre

Jag blev också hippad igår!
    Vi hade ett par vänner här på besök och jag hade planerat att sola och må gott hela helgen.

Vi satt och väntade på moster med familj när hon kom ensam- utan barn! Och så var mamma och syrran med också.. Fattade inte direkt men tillslut tändes lampan.. Hihi..

Jag fick finfina kläder och skulle ge mig ut och sälja bitar av min klänning. Hade skitkul och jag lyckades tillslut få ihop drygt 300! Jag var jätteglad för de fyra som var med, men känd mig lite ensam helt plötsligt. Efter god lunch anslöt en tjej till + att jag såg en buss komma med en annan tjej!!! Så helt plötsligt var vi 7.. Kände mig jätteglad!

Vi körde bussen en bra bit och stannade 8 mil senare- där ser jag en annan goding stå och vänta på oss.. Jag slänger mig runt hennes hals av lycka (hon är student och hade precis varit hemma, så jag trodde verkligen inte hon skulle kunna vara med!). Så hör jag en röst till som jag känner igen.. Herre gud.. 9 pers blev vi tillslut!

Jag fick stjäla matvaror ur andra kunders vagnar (vilket jag inte fixade, så jag frågade till mig saker istället) och sedan lägga tillbaka dem i andra korgar.. tihi..

Sen blev det att leta rätt på nåt gammalt,något nytt, nåt blått och nåt lånat. Det gick tydligen alldeles för snabbt

Käk på Kinarestaurang och sedan började möhippeklassikern (håller på med den riktiga också). Fick köra rullskidor, cykla, springa och simma.. Jag förlorade allt! Hehe..

Och så blev det bad och relax i bubbelpool. Ni ANAR inte hur nöjd jag är.. Hade verkligen inte förväntat mig någonting och är överlycklig över att så många kom!

Har ni lust kan ni kolla lite bilder på syrrans blogg (jag bjuder på det... )
    gottoblandat.blogg.se/

• ElinPierre

Vi har inte heller träffat prästen... Han skulle ringa några veckor innan.. Nu är det faktiskt det... Vet inte ens vilken kantor vi ska ha....

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2