Inlägg från: ElinPierre |Visa alla inlägg
  • ElinPierre

9 maj 2009 - brudar! del 2

ÅHHHH Vad underbart!
    Vår fotograf ringde idag, hon var hemma från semestern.. Och sa att OJ så fin boken blev!!!!! JAG VILL SE DEN NU!!!

Sen sa hon: Jaha, när ska vi ses på lördag då?
    Vänta,vänta vänta- lördag NÄSTA vecka är det vi gifter oss. Hon hade skrivit fel i almanackan :-O

Som tur var hade hon inte bokat in nåt den 9... Då hade jag VERKLIGEN gråtit.. Älskar denna tjejen, hon är fantastisk!

Tindragull skrev 2009-04-28 23:29:27 följande:
    Åh, förresten!!! Tog mina secret box-bilder igår! De blev toppenbra!!! Så allt är inte negativt just nu!
  • ElinPierre

Kommer inte vi alla bli svullna och rödsprängda på bröllopsdagen!!??

anja1661 skrev 2009-04-29 13:25:06 följande:
    jag har börjat fundera på om det verkligen var så smart att planera bröllop till våren....är ju pollenallergiker!men än så länge har jag klarat mig med enbart snuva. kli i ögonen o hals och svullen näthinna brukar komma runt midsommar annars...hoppas jag klarar mig. vill ju inte se helt svullen och rödsprängd ut på bröllopsdagen!!! men hur som helst så kommer min klänning vara bedårande!! man får se det från den ljusa sidan!!
  • ElinPierre

Ahhhhhhhh.. Nu börjar jag bli riktigt nervös.. Får ju inte bli det. VILL INTE ha munsår!!

Har precis bokat boende till våra gäster. Ett "gästis" som kostar ca 80 kr per person!

Gjorde provhår igår igen. Denna gång satte vi i löshåret också! Så nu hr vi kommit fram till att det blir utsläppt med massa lockar.. Jättenöjd! Provade även hela utstyrseln med rätt bh, och smycken och skor. Skulle få ner klänningen ett par cm till, så jag ska köpa slimtrosor (SEXIGT )och köra låååånga lugna träningspass, äta nyttigt och träna musklerna runt rumpa/lår/mage lite mer. Intressant och se vad som kan hända på en vecka. HAHAHA.. Men det funkar ändå.. Men jag kan knappt sätta mig ner..

Moster tar sig fortfarande inte i sin klänning. Eller, hon kan stänga den, men den kommer inte ner alls så långt som den borde. Så hon ska också köpa slimtrosor, men mamma ska sy om den också.. Väntar i lite halvpanik på tyg från Kina...

Pierre- min goe, har fixat bord att stå runt också! Har tänkt ha skolbänkar som vi skulle vara tvungen att höja osv, men han hittade andra som vi får låna.. .SÅÅ glad!

Har även varit på jobbet och plockat ihop all porslin, glas och bestick vi får låna.. Det är verkligen guld värt! Inte så roligt med skolporslin direkt

DET RÖR PÅ SIG!

• ElinPierre

Apropå fotografering förresten.. Vi har inte ens en backup plan på vart vi ska vara och fota om det blir hemskt väder.. Fick precis en ide.. Hmm.. Undrar om det går at ordna.. Måste undersökas!

• ElinPierre

Tråden måste ju va kvar åtminstone direkt efter, vi måste ju höra hur alla haft det!!

• ElinPierre

Lika mycket som ett nytt kök... Hihi.. Det var en BRA formulering..

• ElinPierre

Jag känner mig ALLDELES för lugn! Vet att det är saker vi inte gjort, men känner inte att det skulle bli någon katastrof om vi missar det!

Idag ska vi iväg och få en 90 minuters lång ansiktsbehandling båda två.. SÅÅÅÅ skönt!!!

I morgon hoppas jag hinna sola..

Ikväll ska vi till moster och hoppas att det inte blir allt för mycket bröllopsprat.. Man måste ju bara umgås också!!

Om det regnar kom jag på den fina iden om att "bryt sig in" (hitta någon vånlig själ med nyckel som vill släppa in oss..) i en stängd restaurang som har högt i tak, stora fönster och fin inredning. Pierre var inte så pepp på iden eftersom han jobbat på detta stora företag och fått sparken eftersom chefen inte gillade att han sa emot honoM... Så iden blev ingen succe.. Så jag får tänka på nåt annat...

Nu har förresten vädret för lördag kommit ut på yr.no . Brukar ju ändra sig.. Och jag har inte vågat kolla än

• ElinPierre

Jag känner panik över att jag inte kommer på nåt jag ska göra... Har tappat bort sista att-göra-lappen vi gjort, och jag känner att det är något vi missar..

• ElinPierre

Har försökt att lägga i några vettiga saker i min handväska-
    värktabletter
    plåster
    skavsårsplåster
    munsårsplåster
    näsdukar
    halstabletter

Vad är det mer som bör med?
    Läppstift får man ju packa sen...
    Mer?

• ElinPierre

OOOOO Så kul Anja...'

Jag och Pierre skrattade gott åt att ni fick campa.. Vi skulle nog mest ha blivit arga då.. HAHAHA

TACK malmöbrud! Pengar, kort och mobil behöver jag inte (skogen=finns inget att göra av med pengar på ).
    Men det andra är viktigt.. Ska nog packa i lite i en väska till tärnan också

• ElinPierre

Dagen idag har rusat förbi.Hela jag är en enda bergochdal bana. Cool lugn, superstressad, ledsen, glad, lycklig, magont, nervös... PUH!

Ett under att jag inte fått munsår än..

Har i alla fall varit till skolan (lokalen) idag och fått nyckel, fixat så vi får låna ljudanläggning (jättebra sådan) även fast det egentligen inte ingår. Tur att man känner folk! Och allmänt fått bättre koll. Har även börjat köra dit lite porslin.

Har försökt organisera dagarna framöver också. Det är ju en hel del att göra, men mest småpill. Pierre jobbar/pluggar istort sett konstant fram till fredag eftermiddag, men som tur är har han gården 2 kvällar, och där kan han pyssla lite!
    Han ska även hinna med och åka och köpa alkohol i morgon (och tydligen morgongåva.. här är man absolut inte ute i sista minuten hehe)

I morgon kommer moster/tärnan för att hjälpa till lite. HON ÄR GULD VÄRD!!! Den enda som verkligen ställer upp nu! Då är det mest småpill som gäller.

Onsdag- lite småpill och sen fotbehandling och date med prästen.

Torsdag- städa hela huset eftersom vi ska va hemma på bröllopsnatten. På kvällen ska vi fixa det sista med vigselprogrammet och festhäftet (på pierres jobb)

Fredag ska vi köra massa saker till skolan, hämta lite saker och halv 12 kan jag komma in i ett klassrum (tur även där att man känner folk! ) och börja pyssla och vid två smäller det- dekoration och dukning för fulla muggar!!

Blir trött bara jag tänker på det.. Hihi.. Ska faktiskt bli skönt med en veckas semester efter.
    Ska ni iväg på bröllopsresa?
    En hel berättelse blev detta.. Lite berättarsugen var jag visst

• ElinPierre

Vi har köpt nya sängkläder- inget dyrt eller lyxigt, men det känns lite fint ändå- som vi har strykt (stryker ALDRIG annars). Sen tänkte jag röja bort allt lull lull vi har i sovrummet och ersätta med massa ljuslyktor istället!
    Vi ska köpa lite chokladpraliner och kanske nåt gott att dricka. Och kanske köper jag med några färska blommor (och tar med brudbuketten hem såklart!
    Sen får vi hembakat bröd, både mitt eget och mammas, till frukost!

Vi ska ju in i lokalen på fredag, och från början trödde vi att vi hade massa folk som skulle hjälpa oss. Helt plötsligt var vi i stort sett ensamma. Inte så kul om man får hålla på till jättesent den natten. Vi fick ragga några, så nu blir vi några fler i alla fall. Min särmor ringde till Pierre igår och frågade om det var okej att dom samåkte med hans bror vilket betyder att dom kommer sent fredag kväll, istället för att komma och hjälpa oss på eftermiddagen. Fattar inte att hon ens frågade.. ;-(

I dag ska jag plocka och pyssla och baka, men såfort denna dag är över, så tror jag att vi inte har så jätte mycket kvar.. Känns underbart! Kanske,kanske kan man ta det lite lugnt torsdag kväll, och pyssla om varandra. Kanske en massage i alla fall. Och fixa mig själv lite med händer och så...

En tjej ringde till radion förut som skulle gifta sig på lördag.. Var det nån av er??

Elsi- Så spännande, är det din blivande som bestämt?

• ElinPierre

Min plan-b vid regn är nu ordnad! Det blir såklart inte restaurangen jag tänkt, men ett slags museum. Timmer väggar och högt i tak om jag inte minns helt fel.. Och jag tror minsann att vi får vara där gratis också. Detta är vad jag älskar med att bo på landet!!!

Min frisyr kommer att vara vädersäkrad så att min tärna ju gör mitt hår på morgon. Och i deras bil kommer hon att ha locktång, skum och spray med, så blir håret för tråkigt går hon ut och hämtar det, så fixar vi till det

Pierre tror att vi fixar lokalen utan problem, så just nu väljer jag att tro på honom helt enkelt.

Malmöbrud- Oj, säkerhetsvakter.. Vem ÄR du egentligen?? Hehe.. Skämt och sido, varför sådana säkerhetsanorningar?
    Oförskämt att bara "ändra sig", vilket ju tyder på att personen i fråga helt enkelt inte hade lust från början. Och att inte ens ge ett säkert svar på om dom kommer hela dagen eller inte.. Fy!

• ElinPierre

Här börjar vi bli färdiga, så planen är att morgondagen blir rätt lugn. Sista städ här hemma, men annars är allt klart!

Sen blir det ju som sagt många timmar på fredag, men skönt att kunna ta det lugnt en dag i alla fall.

Idag ska vi byta däck på en bil, få fotbehandling och träffa prästen... GOTT!

Nu kan vi snart börja räkna ner timmarna

• ElinPierre

Yr.no 'r faktiskt den sajten som brukar stämma bäst nära inpå...
    Men jag hoppas inte det stämmer.. 12 grader och regna ändå fram till kvällen (8 typ) Brrr... Prästen som sa att han bokat fint väder...

Kändes sjukt att "öva" i kyrkan idag.. Han ville att vi skulle säga löftet efter honom, och när Pierre sa sitt kom nästan tårarna.. Eller rättare sagt, en tår kom tillslut... Hur ska detta gå??

Har städat och strukit lakan (fy katten för ikeas billiga lakan.. ALDRIG mer säger jag bara) och småpillat. I mrogon blir det mera städ och sen ta hand om mig själv och klippa Pierre. Hade även tänkt sola men... Ska man inte göra det??

Corona- helt ärligt- Ditt äktenskap kommer bli HUR BRA SOM HELST.. Sån krånglig väg fram till altaret kan inte betyda annat än lycka!!

Måste komma på en alternativ dekoration i vaserna på borden.. När jag och mamma var ute och plockade ris sa jag att vi skulle behöva MYCKET. Hon hade en helt annan uppfattning av mycket än jag, så nu står vi tydligen med alldeles för lite björkris. Och man kan ju inte direkt gå ut och plocka nu, så... TIPS TACK!!

• ElinPierre

Har du tvättat dom eller kommer du stryka dom direkt som dom är?
    Vi körde dem i tvättmaskinen för att vi skulle mangla- blev inge bra. Då försökte vi torktumla lite så de blev liiite slätare- gick inge bra. Så vi har strukit 23 st. Tar ca 20-30 minuter per laka, och det blir inte ens bra ;-(

Det står att man ska stryka på en plupp på strykjärnet, men vi strök på tre och full ånga... Blev ändå inte bra.. Så jag råder dig, om du har tvättat dom i alla fall (vet ju inte hur dom är annars), börja NU! Tyvärr..

Tindragull skrev 2009-05-07 00:07:43 följande:
    Men va!? Vad är det för fel på deras lakan?! De ska jag också ha och jag ska stryka dem på fredag i lokalen! :-O
  • ElinPierre

Malmöbrud- Vill helst inte att det ska ha slagit ut... Risk för allergi skjuter ju i höjden då.. Vill helst bara ha pinnar (typ påskris )...

• ElinPierre

Vaknade 04.45 idag och har inte kunnat somna om. Jag har ALDRIg problem med sömn annars.. Hur ska detta gå imorgon?

Idag blir det full rulle hela dagen, men det ska bli kul att fixa i lokalen. Synd att inte fler kunde hjälpa till, men det ordnar sig alltid!

Har fortfarande inget munsår, vilket känns väldigt överraskande, men bra!

kom på förut att jag inte ätit ordentligt på 2 dagar minst. Gröt och soppa, hur bra är det..

Hittar säkert en stund att kika in igen, men om inte- LYCKA till nu tjejer!
    Vi kommer få en så fin dag vi önskar. Njut och CARPE DIEM. Viktigare har de orden aldrig varit!

PUSSAR

• ElinPierre

Skönt tindragull att lakanen inte är tvättade- då är det säkert lättare!

• ElinPierre

Vet helt ärligt inte var jag ska börja. Tror jag åker iväg på vår bröllopsresa, och berättar om vår dag när jag är hemma igen.. I den nya FRU.
    -trådeN!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2