Inlägg från: Corona |Visa alla inlägg
  • Corona

9 maj 2009 - brudar! del 2

Tack Malmöbrud Kämpar på och försöker ha galghumor...

Det finns en helt underbar festsång som heter "Bröllopsbestyr", sjungs till "Midnatt råder"-melodin och handlar bara om allt som går fel på bröllopsdagen. Allt från att bilen inte startar på morgonen till att organisten spelar fel, fotografen får inte upp blixtlåset till kameraväskan, brudgummen vägrar svara i kyrkan... Känns som story of my life, ha ha! När vi hittade den blev den självskriven i festprogrammet Tror att jag ska göra en lista över allt som blivit fel, i terapisyfte eller något.

• Corona

Tråkigt Malmöbrud, håller tummarna för att det går bra!

• Corona

Tråkigt Malmöbrud, håller tummarna för att det går bra!

• Corona

Ha ha! Och här är en historia till. En kollega till en präst jag känner hade mått lite illa på morgonen men tänkt att han eller hon (vet inte vilket) skulle kämpa sig igenom ceremonin ändå, svårt att få tag i vikarie och ville inte göra brudparet besviket. Det gick bra så länge han/hon vände sig till brudgummen, men när det var brudens tur att läsa löftena gick det inte att hålla emot längre...

...antar att regn i kronan är att föredra framför kräks

• Corona

Ack ja. Fick precis veta att våra beställda servetter har kommit, men riset vi beställde från samma ställe fanns inte i lager. Har haft flitig kontakt med företaget sedan jag beställde för att allt skulle komma i tid, man kunde ju tycka att de kunde ha nämnt det då så hade jag kunnat köpa det någon annanstans ifrån. Lite sent nu kanske.

Djupa andetag...

• Corona

De ändrar sig varje dag för oss men jag är hoppfull... fast varför vet jag banne mig inte, HAHA! Kunde inte ens sola idag som planerat för när jag åkt till solariet - behöver jag ens säga att det är långt och krånligt att ta sig dit med buss? - hade de temakväll med entréavgift. Blev inte insläppt för att sola en kvart utan att betala den. Så det är en blek brud i kyrkan på lördag.

Men men. Tre dagar kvar, kan ju bara bli bättre

anja1661 skrev 2009-05-06 19:40:19 följande:
    jag har stenkoll på yr.no och än så länge ser det ljust ut för oss!!! hoppas det håller i sig. hur ser det ut för er???
  • Corona

...ååååja, var i alla fall nöjd över att ha fått mitt paket från Calligraphen. Och så upptäcker jag nu att de skickat en banderoll för lite. Det var väl för mycket begärt att en enda detalj skulle flyta smärtfritt.

• Corona

Ville bara tacka för all uppmuntran Ni är bäst, allihop! Det får väl bli en bok eller kanske rentav en film, fast frågan är om det är en snyftare eller en thriller!?!

Nåja - en ny dag, nya tag.

KUL med din hippa Elsi!

• Corona

Måste faktiskt ge en eloge till Calligraphens kundtjänst, en vänlig kvinna där lovade att försöka få iväg vår saknade banderoll med expresspaket idag. Håller tummarna för att det funkar så att den kommer imorgon!

Soon and very soon, låter otäckt med din yrsel. Försök ta det lugnt och inte stressa upp dig de sista dagarna så att du orkar hela vägen fram till målsnöret!

• Corona

Slänger in en fråga till när jag ändå är i farten här inne, hur gör ni med ris, bubblor, konfetti el dyl?

Vårt "bröllopsris" var ju slut i lager, så jag funderar på om man kan ta vanligt Uncle Bens? Efter vad jag förstår är det en myt att fåglar äter ihjäl sig av det (fast det är så djupt inrotat att jag har fått skäll från en kollega för att ens ha tänkt tanken), men har också hört att det lämnar fläckar på kläderna. Det vill man ju inte. Vet någon?

Bubblor kan jag få tag i men kanske inte till alla, då är min fundering om det inte blir så att barnen snappar åt sig de flaskor som finns och blåser dem på varandra...? Man vill ju att de vuxna ska sköta det mesta blåsandet så att det faktiskt blir som det var tänkt

• Corona

Håll i er nu... dressingen som skulle ha levererats i tisdags, som de dyrt och heligt lovade att se till att jag hade idag istället, ÄR INTE HÄR! För någon klant hade skickat en tvåkiloshink med vanlig gravlaxsås istället! Nu "ska" den komma imorgon och gör den inte det kommer jag att gå vilt fram med k-pist och yxa...! (Får man skriva så? Eller slutar detta nu med att säpo kommer och griper mig stående på kyrkbacken innan vigseln?)

• Corona

Orkar ni med en till? CD:n med låten vi vill dansa första dansen till har inte skickats från cdon...! Erkänner att detta är vårt fel för vi kom på den låten i sista minuten, men lite flyt kunde man väl få ha. Om någon har tips på hur man tankar ner från YouTube tas de gärna emot, tack

• Corona

Tack Tindragull, tror att du just räddat mitt liv! Eller i alla fall min bröllopsdans

• Corona

Godmorgon tjejer! Här ska ni få ytterligare två anledningar till att vara glada över att ni inte är jag

Igår kväll, ca 23, när vi precis skulle gå isäng, lyckades min m2b radera hela låtlistan vi hade på Itunes, som vi ska koppla ihop med ljudanläggningen och dansa till! Fanns det en ångra-knapp? Tja - är påven muslim? Såklart inte! Så vi satt halva natten för att skapa en ny. Tur att albumen redan var inlagda.

Nu på morgonen möts jag av ett mail från kocken att han inte fått tag i vår alkoholfria fördrink, så jag måste fixa den själv om jag kan. OK, skitsak, det är bara det att det följer ett tema... och det är redan upptryckt på menykorten... och jag erbjöd mig att köpa förra veckan då jag VET att det fanns, men nej, det skulle han ordna utan problem.

Nu väntar jag bara på besked att dressingen inte kommit idag heller, det skulle inte förvåna mig ett dugg.

Väderprognosen har svängt från strålande sol till regn... hoppas den svänger igen.

Får i alla fall önska er alla en trevlig dag, den sista som ogift!

• Corona

Tack Elsi... bor tyvärr inte i storstan och det jag är ute efter är en speciell, men ovanlig, läsksort... men det ska väl ordna sig, jag TROR att det kan finnas på Hemköp. Håll tummarna!

• Corona

Åh vad tråkigt, Malmöbrud... tycker nästan att du var för snäll där, kunde de inte ha släppt vad de hade för händer för att fixa det? Inte för att det var tjejen i kassans fel, men ändå.

Idag verkar det som att lyckan vänt På en kvart har jag både fixat dressingen (till specialpris!!! ska ge tjejen i fiskdisken dagens ros i tidningen för att hon engagerat sig så i att få leveransen hit, och dessutom oombedd förhandlat om priset åt mig!) och fördrinken. Jippie, imorgon gifter vi oss!

• Corona

Ingen som skrivit något sedan jag skrev i förmiddags; ni har väl inte haft mycket att göra tjejer...?

Hursomhelst. Efter allt strul känns nu allt PERFEKT! Vi har övat i kyrkan och dukat, allt blev superbra och nu känns inget annat än förväntanspirr i magen!

Önskar er alla de underbaraste bröllopsdagarna några brudar någonsin fått uppleva Lycka till imorgon!

Kram, Corona

• Corona

Grattis alla nyblivna fruar!

Själv sitter jag här och ömsom lipar över alla fina tal och telegram och över att dagen blev så perfekt, ömsom skrattar tills jag i alla fall lipar över allt roligt som hände!

Trots utlovat regn vaknade vi till strålande sol igår. Morgonen flöt på, hår och sminkning utan problem. Mamma hjälpte till att klä mig och sedan iväg till fotografering. DÅ... gick klänningen sönder! Ena axelbandet lossnade och eftersom det var av strass och en länk gått av gick den inte att laga. Först då insåg jag hur luttrad jag blivit av allt som gått snett i planeringen (för det är snart sett varenda detalj) för det var bara att rycka på axlarna och be fotografen om en säkerhetsnål. Under fotograferingen föll några droppar regn i kronan för tur, men det var det enda vi såg till av det utlovade regnet.

Kom något senare än beräknat till kyrkan pga axelbandseländet, men det gjorde inget för då slapp vi gömma oss. Alla gäster hade gått in så vi träffade bara prästen i "förrummet" och sedan körde det igång. Nervöst såklart men det gick bra (evig tur att man får öva i kyrkan för då fulgrinade jag så att jag inte kunde läsa löftena! nu gick det bra att komma igenom dem) och sedan blev det raggarrunda med limo innan vi åkte till festplatsen. Möttes av fördrink och bubblor innan vi åt kanongod middag och grät floder över vackra tal... och sedan festade vi till 3:30.

Håller tummar och tår för att alla ni goa 090509-brudar har haft lika underbara och perfekta bröllopsdagar med många vackra minnen!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2