Inlägg från: Corona |Visa alla inlägg
  • Corona

9 maj 2009 - brudar! del 2

Hmm... undrar om jag är FÖR cool... kanske dags att börja fundera på tidsschema?

Har kopierat upp + vikt alla festprogram idag

• Corona

Malmöbrud 2009 skrev 2009-05-02 21:52:12 följande:
    Klart vi är coola och har allt under kontroll
  • Corona

Seriöst, om jag är oroad för något så är det inte så mycket för att vi glömt något som för att det finns saker jag öht inte ens tänkt på. Är ingen van bröllopsbesökare eller festfixare och så står man här plötsligt med bröllopsfest att ordna. Tidsschema t ex har jag inte alls reflekterat över, annat än att jag tänker vara i tid till kyrkan Men på kvällen? Hur länge äter man? Noll koll.

Kan i alla fall stolt (!) berätta att jag i natt hade mina första bröllopsmardrömmar! Drömde att alla åkte hem kl 20... om nu det kan klassas som en mardröm? Nåja, är i alla fall glad att åtminstone mitt undermedvetna börjar fatta att det är allvar nu

• Corona

Ååååh vad kul Anja, grattis till en underbar hippa!

• Corona

Åh vad tråkigt med förkylning. Men även om den skulle dröja sig kvar har du säkert en massa adrenalin på lördag som tar överhanden

IDAG fattade jag hur snart det är! Vi var till kyrkan på mässa för att "känna in oss" lite... och jag nästan lipade under hela gudstjänsten när jag föreställde mig solisten och vigsellöftena och ... ja, allt

He he, känner igen det där med nykär efter hippan/svensexan. Framförallt jag är så himla lycklig efter den att inget annat spelar någon roll Och sent omsider har även blivande maken börjat fatta att det finns förberedelser att ta tag i, så förhoppningsvis rullar det på i veckan.

Glöm nu inte deklarationen mitt i allt bröllopsplanerande tjejer!

• Corona

Åååå, håller tummarna stenhårt för vädret! Det vore så härligt om det kunde vara klart väder för det är så fin utsikt både vid kyrkan och festplatsen...! Yr.no och SVT är inte överens, men jag hejar på SVT...

• Corona

Inte kontrollera, bara hoppas ...

Känner mig faktiskt inte alls som någon bridezilla (jag vet att du inte skrev inlägget till mig, Malmöbrud ) och det är skönt. Å andra sidan börjar jag vara orolig att jag är FÖR avslappnad, borde man inte ha bättre koll på detaljerna inför denna stora dag!?!

Malmöbrud 2009 skrev 2009-05-04 07:54:48 följande:

tjejer, hör ni hur vi blivit, vi försöker KONTROLLERA vädret... bridezillas eller vad?
  • Corona

Men Elsi, hjälper han dig med planeringen då? För det är lätt att säga att "man vill ha någon tillbaka" men sedan inte själv dra sitt strå till stacken.

Tråkigt med din migrän, hoppas du mår bättre snart och kan njuta av magpirret och förväntningarna denna vecka Kram!

• Corona

Jamen då så Elsi, då kan ni i alla fall trösta er med att på söndag är allt tillbaka i sina vanliga gängor, bara mycket underbarare för då är ni gifta Kämpa på!

• Corona

Hej på er! Hade internetstrul igår och fick världens abstinens över att inte kunna komma åt den här tråden, hihi!

Hur är det med nerverna då? Jag har inte fått några än...

Allt som kan gå fel fortsätter att gå fel. En specialbeställd dressing som vi skulle hämta igår hade ännu inte levererats (trots att jag egentligen ville ha den före förra helgen), nu har vi ett dyrt och heligt löfte om att den finns på torsdag och gör den inte det bryter jag ihop för då har vi ingen förrätt.

Idag fick jag mail från min sömmerska / påkläderska att hon är bortrest på lördag men har ordnat så att en väninna kan hålla öppet så att vi får ut kläderna. Bara det att min klänning är rätt avancerad som jag skulle verkligen behöva ett proffs som hjälper till med korsettsnörning och annat. Och vad händer om den går sönder eller något annat händer!?! Det känns inte så osannolikt efter allt annat som varit.

Kämpar på för att hålla humöret uppe men nu börjar det gå tungt igen alltså... vilken tajming, tre dagar före bröllopet. Har nästan slutat tro att någon enda detalj i planeringen faktiskt kan gå rätt!

Yr.no har förresten bytt väderprognos igen, igår lovade de strålande sol på lördag och idag lovar de regn. Hoppas de hinner ändra sig igen - eller skit samma vad de lovar där, bara det blir någorlunda väder.

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2