Inlägg från: Corona |Visa alla inlägg
  • Corona

9 maj 2009 - brudar! del 2

Men även om han bara ska ha förlovningsringen (vilket ju är det vanligaste) så kan han gravera in vigseldatumet där jämte förlovningsdatumet.

I min ring står det - förhoppningsvis! - hans första initial och så 090509. Har så många infattningar att tjejen i affären var osäker om bokstaven skulle rymmas Får se när jag hämtar ut den imorgon!

Ååååh vad jag längtar efter att ha på mig ringen! Är fullständigt betagen och är lycklig över att få ha den vackraste ringen som någonsin funnits, hihi! Ja det är väl så det ska kännas antar jag

• Corona

Åååh, nu har m2b hamnat i samma typ av svacka som jag hade för några veckor sedan Djupa andetag...

• Corona

Bröllop på gång: Vad tråkigt Om någon av dina kompisar råkar läsa detta vill jag bara upplysa om att man kan "hippa" någon i små grupper ifall det inte finns någon dag som passar alla, det viktiga är att visa den blivande bruden att ni är tycker om henne och är glada för hennes skull! Så det så!

Tror iofs inte att jag får någon hippa heller... men jag hoppas att jag bara är lurad...

• Corona

Fick precis veta att svärmor bjudit in några extra barn till vår bröllopsfest för vuxna. Två veckor efter o s a-datum och utan att kolla med oss. Blir man glad eller?

Djupa andetag...

• Corona

Åh, jag skulle kunna berätta mycket för er om mina svärföräldrar och om alla grodor som kommit sedan de fick veta att vi skulle gifta oss... Tro mig, jag är urförbannad. Svärmor hörde mina kommentarer genom luren igår när hon pratade med m2b så hon tycker garanterat redan att jag är svärdottern från helvetet.

Ska nog göra ett försök att ringa och prata med mamman till barnen och resonera med henne. Det som krånglar till det är att det faktiskt kommer ett fåtal barn på vår vuxenfest, men det finns en bra förklaring till vart och ett av dem och vi HAR varit tydliga med att vi egentligen inte vill ha några barn alls på festen och varför. Lagom kul att förklara för de kompispar som nte har sina barn med sig varför det är ok för andra att efteranmäla sina barn flera veckor i efterskott. Allt för att svärmor inte törs säga nej till sin äldre syster (mormor till barnen).

Dessutom låter det som att det är rena rama damp-ungarna som hon lyckats bjuda in...

• Corona

Åh, tack Det är det jag älskar med BT, vilka bekymmer man än har är man inte ensam Kommer att få abstinens när all bröllopsplanering är över, hihi!

MissieA skrev 2009-04-22 11:45:03 följande:
    Du är inte den enda då Jag & min svärmor började faktiskt bråka om gästlistan för en vecka sen för hon bjöd till folk vi inte ens känner, alltså INTE ENS min m2b vet vem dom är!!! Hur dum får man vara. Så det är dom som lockar fram den här svärdottern från djupaste helvetet, men allt kommer bli bra till slut för oss alla
  • Corona

En massa goda exotiska frukter Om ni har budget för det kan ni beställa exotisk planka av någon cateringfirma, finns t ex ofta på större Ica-butiker. Eller bara ta idéer därifrån; kycklinglår, vindruvor, färskt franskbröd... göra några goda röror till. Det kan bli hur bra som helst

Villnu skrev 2009-04-22 18:18:38 följande:
    Tänkte höra lite va ni tycker.... Vi skulle först inte bjuda på något mer än lite fika efter kyrkan, men nu tänkte vi kanske bjuda på nåt enkelt som potatissallad å lite kallskuret. Men va kan man mer ha än rostbiff och skinka? Står helt stilla...
  • Corona

Har din kille/sambo/man fast inkomst? Det kan ju tänkas räcka. Vad spännande

anja1661 skrev 2009-04-22 19:05:45 följande:
    jag har hittat ett bostadsrätts radhus som jag bara kan dööö för!!det kostar 1095000kr...ligger i exakt det området som jag vill bo i och det e toppenfräscht!enda kruxet är att jag studerar och har alltså inget fast jobb... seriöst, hur stora e våra chanser då??vi har räknat på det och kommit fram till att det skulle bli samma kostnad som vi har idag...idag bor vi i hyreslägenhetbuuhhuu!!! *gråter* jag vill inte bo här längre...vill flytta!!!
  • Corona

Kanske om ni har någon borgenär eller vad det heter...? Någon förälder som kan tänka sig vara garant?

• Corona

Tror tyvärr inte att det spelar så jättestor roll, fast jag kan ha fel. (Hoppas jag har det!) Eller så beror det på personen man pratar med. Hade iaf en kollega, ensamstående med två hemmaboende tonåringar, som nekades lån trots att hon räknat ut att hennes månadskostnad skulle bli lägre än med den hyresrätt hon hade. Då bedömdes hon utifrån en schablon, som by the way också visade att hon gick back hur mycket som helst varje månad vilket inte stämde alls med verkligheten. Men nej blev det alltså.

anja1661 skrev 2009-04-22 22:04:57 följande:
    hur stor betydelse har det att vi har räknat ut att månadskostnaden blir samma som idag?
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2