Inlägg från: Corona |Visa alla inlägg
  • Corona

9 maj 2009 - brudar! del 2

Går inge' bra det där med att reda ut vem som får komma och vem som får bjuda in till vår bröllopsfest... det enda jag lyckats med hittills är att få hela den sidan av släkten att ringa varandra och förfasas.

Trodde inte att något kunde trycka ner nu men i ett slag är glädjen borta igen... ska gå isäng nu och hoppas att gnistan är tillbaka imorgon Godnatt på er!

• Corona

Hej tjejer, måste bara berätta om en ny dag och ett nytt missöde... Har beställt morgongåva till m2b, skriver inte vad här ifall han skulle råka läsa det men låt mig i alla fall säga att gravyr är ett viktigt inslag. Och - behöver jag ens säga det? - företaget har skrivit fel!

Har undrat många gånger om det vilar en förbannelse över vårt bröllop eller om jag ska se det som en fars att skratta åt. Just nu lutar det i alla fall åt att skratta åt eländet... eller så är det jag som håller på att bli galen. Moahahaha!

• Corona

Nu har jag också blivit hippad!!!!!

Är så lycklig, det trodde jag ALDRIG! Pga utspridda vänner i landet och ont om tid, och folk har verkat så nonchalanta när jag behövt prata om allt som gått snett med bröllopet... Men det är bara att konstatera att jag har världens underbaraste vänner

M2b var ivägskickad på svensexa i helgen och jag mitt patetiska nöt låg kvar länge i sängen igår och tyckte synd om mig själv för bl a det där senaste missödet med morgongåvan som fått fel gravyr och för att ingen skulle ordna någon hippa för mig. Det skulle inte hinnas med eftersom jag skulle jobba i helgen och många åker bort under valborgshelgen. Så steg jag upp, klädde mig och åkte till jobbet...

...och hinner inte mer än börja jobba förrän vännerna störtar in och blåser i partytutor och kastar serpentiner! Kunderna runtom blev något häpna men största haksläppet stod såklart jag själv för De försökte dra iväg mig men jag protesterade och sa att "jag måste ju jobba", men de hade t o m lyckats få en kollega att hoppa in en extra lördag! Fick veta att villkoret för dagen var att jag inte fick säga nej till något (vilket jag heller såklart inte gjorde!) och sedan bar det av. Multichallengehall med bl a sumobrottning, gocart och klättervägg, sedan till en lägenhet för lite fika - där kommer plötsligt min bästa vän inknatandes, det hade jag aldrig kunnat gissa för hon bor på andra sidan Sverige! Så då var jag tvungen att gråta en skvätt över det Sedan bl a chokladprovning, måla en tavla som föreställer min kärlek till m2b och efter allt detta mat på en helt underbar restaurang med 50-talstema. Totalt elva timmar sprängfulla med aktiviteter!

Sitter här idag och är mörbultad och blåslagen och så SÅ lycklig!

• Corona

Men vad konstigt, jag skrev ett inlägg för flera timmar sedan men det finns inte med i tråden när jag läser nu. Kan jag ha skrivit i fel tråd? Säger väl samma sak en gång till då:
    Tindragull - du är för gullig, kram på dig!
    Anja1661 - det kommer att bli värt all väntan

• Corona

Jag är helt chockad, Tindragull. Männen har ju en tendens att bli grabbiga vid svensexor men kalla mig gammeldags, jag trodde verkligen inte att tjejer betedde sig på samma sätt. Tycker absolut att du ska prata med henne, och gärna ta hjälp av dina vettigare vänner att bromsa henne. Bröllopsdagen ska ju vara ett fint minne och visst ska man bjuda på sig själv men det ska inte vara pinsamt!

• Corona

Elsi, du är inte ensam om att inte känna så mycket. Som Elin också skriver, just nu är vi alla så inne i att tänka och planera att det inte finns tid att känna - bara hjärna och inte hjärta. Men jag är säker på att vigseln kommer att bli precis den underbara stund du vill att det ska vara!

...och du, angående möhippa - säg aldrig aldrig! Jag trodde precis som du eftersom jag skulle jobba i lördags, men det hade tjejerna tänkt på att ordna. Och allt det andra jag skulle göra på lördag kväll, strunt samma, tiden kommer att räcka till det också men bara någon annan dag. Håller tummarna för hippa!

• Corona

Vi köpte alkohol idag... är själv nykterist och har noll koll, såg det inte väldigt lite ut...!?!

• Corona

Har sett att det finns en del "alumner" som hänger kvar här, typ tråden för fruar i Malmö. Vore kul med en fruar 090509-tråd så vi kunde hålla lite kontakt Är hemskt nyfiken på att höra hur era dagar blir!!!

Åååååååååh om bara det fina vädret kunde hålla i sig till nästa helg...!

ElinPierre skrev 2009-05-01 09:35:27 följande:
    Tråden måste ju va kvar åtminstone direkt efter, vi måste ju höra hur alla haft det!!
    [/citat]

Malmöbrud 2009 skrev 2009-05-01 12:19:06 följande:
    [citat]
    Vi måste hänga kvar i denna tråden efter bröllopet, ni har varit ovärderliga med tips och stöd.
  • Corona

Var på spa för ansiktsbehandling + fixa bryn och fransar i förrgår. Kom ut därifrån och såg ut som ett fnask...! Tjejen lyssnade inte alls på mig och mina önskemål om naturliga bruna nyanser så nu har jag kolsvarta fransar och elaka ögonbryn. Vad 17 skulle jag göra det där för!?!

Fast det är skönt ändå att kunna rycka på axlarna, sedan hippan har jag varit så glad att inte ens det som går fel har kunnat ta bort humöret Ska ut i solen och bränna fejset nu så blir jag riktigt tjusig till nästa vecka, hihi!

Festprogrammet blev förresten klart igår, jag är supernöjd! Bara att kopiatorn pajade så jag har inte kunnat trycka upp dem än... men det ordnar sig. Det är ju hela 8 dagar kvar

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2