Inlägg från: Corona |Visa alla inlägg
  • Corona

9 maj 2009 - brudar! del 2

Villnu: Den är jättefin

Måste bara berätta att första gästerna utanför närmaste familjen precis ringde och tackade ja, iiiiiiiiiiihhhh!!! Nu är jag i sjunde himlen igen!

• Corona

Tusen tack för tipset om denna sida Elsi. Vilken kanonsajt!

elsi skrev 2009-03-14 16:34:10 följande:
    våran cake topper är i min galleri, "Lift me up" heter det från www. somethingblue.dk
  • Corona

Oooh vad glad jag blir att det är fler som väljer 090509 av nördiga skäl Jag propsade på det datumet för att jag tyckte att det lät så snyggt, hihi! Ja inte bara därför, det är på dagen 8 år sedan vi sade till varandra att vi älskar varandra första gången men jag hade nog valt datumet oavsett. Sambon ville gärna vänta längre in på sommaren men "som tur är" för mig bokade vår kyrka inte in vigslar till pingst och festlokalen var upptagen till nationaldagen.

• Corona

Ååå, får jag gnälla lite? (Blir väl känd som trådens gnällspik snart...) Min frissa har backat ur! Jag bokade i god tid för att få just henne så det känns ju snopet. Hon har erbjudit att en annan på salongen kan göra det istället men det känns inte så kul med ett "oprövat kort" just för håret, även om hon säkert också är duktig... lite sent att få tag i någon annan frisör som man vet är bra också.

Det har strulat med snart sagt alla detaljer. Ibland undrar jag om det inte är meningen att vi ska gifta oss 9/5, men så försöker jag tänka att just för att planeringen gått så motigt kanske det blir världens finaste dag istället... man får väl hoppas på det

• Corona

Åh vad gullig du är Det känns redan lite bättre. Kram på dig!

MissieA skrev 2009-03-20 15:44:20 följande:
    Vaaa?? men boka in den salongen för säkerhetsskull och sen kan du leta vidare om du vill, men så du har en frisör som backup. Sen kan du ju be att få kolla på deras tidigare arbete för att få en bild av salongen.Det KOMMER bli den finaste dagen ska du se tro mig hehe. Du är nog inte den enda som gnäller här har du experten haha. Vi har haft problem med tårtan, klänning, SVÄRMOR!! hahha ja lite allt möjligt, men vi med ett så coolt datum verkar fixa allt.
  • Corona

ElinPierre: Vilken ljuvlig klänning

Villnu: Visst är det svårt att hitta något till mannen! Till en tjej är det ju så lätt; smycken, smycken, smycken Men kanske en klocka? Manschettknappar? Snygg halskedja? Tatuering?

• Corona

Mindre än en månad kvar nu och hög tid att återvända till den här tråden känner jag Tacklade av alldeles ett tag och ville inte smitta alla med att vara negativ, men efter lite påskledighet känns det bra igen. Tänk så snart vi är gifta!

• Corona

Elsi: Är så ledsen för din skull att det känns så jobbigt. Men kanske är det "bara" för att det är så mycket planerande och saker att hålla i huvudet? Jag har varit SÅ deppig, kändes som att allt jäklades och det som faktiskt inte jäklades kändes ändå inte roligt. Men det har vänt i ett slag, nu säger jag inte alls att vi är i samma situation men jag hoppas verkligen att det vänder för dig också!

Och tack snälla Bröllop på gång. It's good to be back

• Corona

Villnu skrev 2009-04-15 21:43:50 följande:

Alltså jag kan inte riktigt fatta att tiden går så fort! Idag hade min ring kommit men jag har inte råd att hämta den förrän nästa vecka :( Sen fundera jag på att skippa bords placering men tror ni att det kan bli rörigt om man skippar det? Vi är ca 50 st...
    Risken med att skippa bordsplacering är ju att alla sätter sig med dem de redan känner och några blir utanför, eller alla pratsamma slår sig ihop och de tystlåtna hamnar för sig. Men om ni inte vill ha traditionell bordsplacering kan ni ju t ex köra någon typ av lottning Kunde vara en kul inledning på festen också.
  • Corona

Jag fortsätter när jag nu har ordet...

Hur graverar ni in datumet i era ringar? Jag har 090509... men var hos en annan guldsmed igår för att fixa ring till mannen och där blev de närmast chockade över att ha en så "byråkratisk" datumangivelse i ringen (istället för 9/5 -09). Det var guldsmeden själv som skrev datumet så jag hade aldrig reflekterat över att man kanske inte "ska" skriva så... Blev nästan lite olycklig på kuppen men har valt att bortse från det eftersom datumet är så läckert i sig. Men nyfiken blir jag ju, hur graverar ni andra?

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2