• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Lappis: vart bär det hän i påsk? (svårt ressugen!)

• MSW

Förslaget för egen del är att kolla receptet till lunch maten och se om det är dags att börja med den eller om det kan vänta ett tag till..

• MSW

Okey, orkar inte göra mat till maken kommer hem! Alldeles för mycket saker att hacka och ha sig med.. Får göra den ihop ist!

• fru AM

Det mest produktiva jag gjort idag är de här bullarna som är på G. Maskinen gjorde sitt jobb superbra! Nu står det 40 utbakade små snurror på tillväxt innan det är dags för pensling och pärlsocker och ugnsbak. Sonen oväntat intresserad av hela processen. Har redan lärt honom en av de viktigaste hörnstenarna i matlagning: "ta alltid lite mer än vad det står i receptet - inte av salt, men av kryddor i övrigt. När det gäller bullfyllning är det dubbelt så mycket som gäller". Han suger i sig kunskapen! Coolt.

Surftopics: skvaller om Daniel Westling kanske?

• kängu

ÅÅÅH va gott med bullar!!!!
    Nä, nu får jag ta tag i mig själv och jobba på en timma, jag har bestämt att jag får sluta kl 17 idag.

• fru AM

Intressant: har plötsligt fått väldigt ont i naveln! Vad händer? Håller den på att ploppa utåt? Håller Hector på att ta sig ut fel väg? Tror ni jag kan hitta svaret på familjeliv? Nej, det trodde inte jag heller.

Aj,aj.

• Lapinette

AM - det är inte så exotiskt utan gäller att bila ned till släkten i Frankrike. Tänkte ta ett par dagar i Champagne och så skulle jag vilja hinna med Holland på vägen hem men jag vet inte om det blir lite väl många stopp på kort tid.

• Liten med Mindre

OK, ökar på listan:

Surfförslag:
    påskhotell
    lördagsvin
    skräckhistorier om ögonop.
    Skvaller om blivande prins Daniel och kungligt bröllop

AM - bra att han lär sig basics. Maken snålade på kanel och smör i sin halva av bullarna till Mindres 1 års-kalas. De var inte alls lika smarriga som mina tycker jag. Fast jag får väl ta på mig lite av skulden som inte rekommenderade mer.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare