• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Men om maken din cyklar riktigt snabbt och har den lilla burken i armhålan så håller den värmen bra

• Lapinette

Stå på dig nenne!!!! Bastukänsla kan man möjligtvis ha i .... *låt mig tänka* .. bastun.

• Fru E

Ett gyllene tillfälle att öva på rullningstekniken då

• Lapinette

Armhålan är ett bra tips! eller taxi. Skick dem små i taxi!!

• Fru E

Ja en egen taxikurir till Nennes makes simmare, snacka om lyx!

• nennesjuttioåtta

Maken kom in i köket när jag stod och lagade mat. "Nähe, jag vill väl inte ha bastukänsla! " Så jag får väl dementera det här. Lackat furugolv funkar kanske inte i en bastu, men jag vill måla! Jag antar att han tvekar för att det krävs... vadhettere... JOBB!

Under armen är direktiven (det är så svårt att köra bil med en burk i ljumsken)!

• muggles

Nenne: varför måste burken fraktas under armhålan. Kan han inte göra jobbet på plats?

• muggles

Lappis: jag skulle valt Flora för av bilderna tycker jag det verkar mysigare och läget är lite finare än First G. First G har jag ätit brunch och varit på AW på, mkt norrmän och lite rushigt pga att det ligger precis vid Centralen. Men jättefint hotell och säkert lite coolare(?) än Flora. Men jag skulle satsat på mys. Men sedan vet jag inget om tex frukosten osv...

• _koko_

frejis - Förstår även jag din oro, men du har ju vul inbokat på min födelsedag, och då kan det ju bara bli positivt besked!!!

Cicci - Kan bara skriva under på FruLlans inlägg till dig. Det gör ont i mitt hjärta att läsa det du skriver, hoppas så att ni kan få hjälp av någon ni får förtroende för. Det låter som att ni är långt förbi gränsen för vad man kan lösa på egen hand. Kram hjärtat!

AM - Tack för att du tog tag i brunchen! Vad KUL det ska bli! Jag har förresten saknat både dig och Telis i tråden på sistone, men nu är ni båda tillbaka, hurra!

FruLlan - Fixa till så du kan komma på brunchen, längtar efter dig!

Lappis - Ojojoj, det tar verkligen aldrig slut. Hoppas du slipper titthål, men om inte ska du veta att man iaf repar sig snabbt efteråt. Både jag och telis kan svara på frågor om operationen.
    Läkaren verkade ju dock bra, men det känns som att åtminstone hälften av frågorna förblir obesvarade... Hur kan man t ex testa plus och samtidigt ha äl???

Göteborgsdiskussioner håller jag mig utanför då jag dels inte har någon resa dit inplanerad (sambon och jag har pratat om att åka dit i flera år och gå på liseberg, men nu får det nog vänta till vi har barn som är stora nog att uppskatta det också), och dels bara varit där 2 gånger, och då bott hos vänner.

Conny har varit rätt hängig på eftermiddagen idag tydligen och inte alls velat äta. Det kulminerad strax innan jag kom hem vid halv 6 då han spydde. Shit, kräksjuka igen, tänkte vi, men han har inte kräkts något mer och fick i sig en hel portion (majs-) välling vid 6.
    Min nya teori är att han fått i sig något dåligt, t ex att en gammal vällingflaska legat framme, vad tror ni om det? Vi får väl vänta över natten med att dra några slutsatser. Insåg att jag inte vet någonting om magsjuka, själv har jag bara haft det en gång i vuxen ålder, och det är första gången Conny kräks "på riktigt".

Heja nennes make i morgon bitti!!! Det är ju han som får göra jobbet...

Just det! Tinga - Här ska det aldrig någonsin spelas någon hockey!!! Fotboll - ok, tennis - gärna, men hockey, nänänänä. Hahaha, som om vi kommer få bestämma det...

Nu är det bäst att jag postar tror jag...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare