• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Nja, problemet är väl att läkarna sagt till henne att "vänta, vänta, vänta". Ingen som tagit tag i det hela, riktigt. Men den läkaren hon pratade med nu verkade överväga möjligheten att faktiskt göra något (beroende på vad man ser, förstås, men han nämnde i alla fall en tänkbar behandling...)

• Tinga

Lappis - hoppas att du hamnat hos en toppendoktor med mirakelförmågor nu, så att det kan bli ordning på ditt X.

Cicci - vad ledsamt att läsa om er misslyckade semester. Ofta har man ju höga förväntningar på att man ska ha det så mysigt och bra när man är borta, och fallet blir ju desto tyngre då när det inte blir så. Jag hoppas verkligen att ni kan reda ut röran, men om FruLlan säger tror jag att det är bra att ta hjälp utifrån. Kram!

Mrs B - jag tycker att du verkar göra ett hästjobb i din familj och tycker absolut att din man borde ha vett att uppskatta det. Vad skulle han säga om du helt plötsligt berättade att du börjat med något extrajobb, som också kräver helg- och kvällsarbete? Utifrån vad du skriver om vad han sagt tolkar jag det som att han tycker att det är OK att män är borta mycket från hemmet, men att kvinnor ska hålla sig hemma. Isåfall kan du hälsa honom att hos oss är det tvärtom; jag har mer aktiviteter på kvällstid och helger än vad maken har, men inte förväntar jag mig att han ska fixa allt hemma för det. Stå på dig, tjejen! Duktigt av dig att ta tag i vikten också.

Grodan - haha, som jag skrattade åt din kommentar med en eremitkräfta som ringbärare! Det har ju gått inflation i att folk ska hitta på originella grejer på sina bröllop och det där hade verkligen varit udda.

Nu har vi definitivt givit upp budgivningen. Efter en del räknande och funderande igår kväll bjöd vi 3.95 miljoner idag, men två andra budgivare har bjudit över och högsta budet är 4.025 miljoner nu, vilket vi inte är beredda att betala. Inte just nu åtminstone; visar det sig att det är där nivån är för hus i de områden vi kan tänka oss får vi väl tänka om, men vi känner ingen panik med att flytta, så då får det vara så länge. Kul att höra att det är så många som tycker att huset är fint!

• kängu

MrsB- bra jobbat!!! Jag gick ner åtta kilo med Viktklubb för två år sen, funkade super för mig!

Tinga- synd på huset, men jag förstår er- 4 mille är mycket pengar, även om huset som sagt var väldigt fint!!

• Lapinette

Ser att Frullan varit inne ... om du läser ikapp till sid 136 så säger jag heeeeeeeeeej!!!!!!!

Ja, vad ska jag säga. Den tredje och mycket lågmälda men humana läkaren pratade först lite mer mig och jag fick förklara hur jag känner, vad jag känner och allt det där. Sedan kollade han och såg att jag haft ägglossning (skit, vi kanske skulle ha försökt i allafall) att min slemhinna var 11. Berättade för honom att jag tror jag har haft mens för typ 2,5 vecka sedan då jag bl a blödde mer, hade en slemhinna som var som ett streck (nada) och min temp gick ned. Är det normalt att ha menscykel fast man har utomex??! Han skakade bara på huvudet ... så troligen inte! Sen såg han vätska som var grumlig, troligen blod. Lite vätska ska man ha men han var inte helt säker på min och sen såg han något som var några cm stor (om jag fattade allting rätt) som satt på höger sida som han inte kunde identifera (dvs ingen tarm eller liknande).

Sen ville han att jag skulle ta gravtest (urin + blodprov). Jag hade precis varit på toa innan så det var bara att pressa ut lite till. Gravtestet visade jätte, jätte svagt ...svagare än tidigare men nu undrar jag kan det inte även vara så pga att jag precis hade varit på toa? Nåja, hade det varit starkare så hade han skickat mig till Karolinska imorgon för att göra titthål (om jag fattade alltihop rätt) och sedan beroende på vad de kunde se så antingen cellgift eller skrapning. Men då testet var så svagt så vill han avvakta blodprovet. Om det fortfarande ligger kvar runt 100 i hcg så skickar han remiss om det har sjunkit till typ 25 så hoppas vi att det faktiskt är på väg att lösa sig självt.

Så nu händer det lite men han sa också att normalt så gör man inget åt ett hcg som ligger så lågt som mitt men det borde ha börjat ge med sig och sjunkit och eftersom det inte (vi får se när svaren kommit) har det så behövs det en knuff på vägen.

• Fru E

Mrs B-jag har för lite tålamod till att leta hotell så det blev First G efter lite rundringningar
    Ska bara boka tåg upp med, tvekar på om vi ska vara uppe till tolv eller ännu tidigare....

• Lapinette

Vad sa han mer ... jo att har man så här lågt så brukar en normal mens hjälpa till och skölja ut resterna som sitter kvar. Det var då jag talade om för honom att jag tror att jag redan har haft en mens under denna period.

Som sagt, inväntar blodprovsvaret ... troligen på torsdag.

• Fru E

Lappis-hurra för en duktig läkare äntligen! Kan förstå att det måste vara jobbigt att ha det så här så länge men nu är ni förhoppningsvis på rätt väg iaf

Frullan-jobba inte för mycket bara

Städhjälp skulle jag inte kunna tänka mig att ha i dagsläget, vill inte ha någon som rotar runt bland våra grejor och donar. Men kanske ändrar inställning när/om barnen kommer.

Mrs B-starkt av dig att orka ta tag i vikten

Här har det blivit några dagar med "onyttigt" när det varit kalas om ont om tid på kvällarna.

• Fru E

Lappis-hur högt ska värdet vara för att räknas som "högt"?

• Frejis

Lappis - intressanta besked. Vad märkligt att du haft ägglossning trots ett "pågående" utomkvedes, där ser man, höll jag på att säga, att forskningen inte är fullständig. Tur att du träffade en skicklig och engagerad doktor som verkar ha lyssnat på dig, skönt.
    Hoppas verkligen att blodprovet visar lågt hcg på torsdag så att du slipper KS och annat besvärligt.

Mrs_B - håller med Tinga och andra om städhjälp och kvällsaktiviteter. Hade nog ramlat baklänges om min make hade sagt någonting liknande och bokat in en aktivitet som krockar med hans omedelbart. Varit bråkig helt enkelt som maken ibland säger om mig.
    Du kan kanske gå på någon kvällskurs som intresserar dig?

Här är det förkylning på g igen. Tredje gången på tre månader, ont i halsen och lite feber. Hur var det nu, var det ok att ta Alvedon och inte Magnecyl eller tvärtom? Är helt hopplös på att komma ihåg sådana saker

• Lapinette

Om mitt värde fortfarande ligger runt 100 och stampar som det har gjort vid tidigare provtagningar. Då blir bums till det sjukhus jag tillhör (han frågade och jag har ingen aning). Måste bara fråga och kolla så att det inte påverkar min resa till Barcelona i nästa vecka. Men som sagt ett steg i taget. Först hcg-värdet.

Annars ... tvekar mellan First hotel G för dryga 5 000 kr för 3 nätter eller grandlit rum som har en säng på minst 140 cm, är något mindre än ett dubbelrum för dryga 4 000 kr för 3 nätter på Hotel Flora?
    www.firsthotels.com/en/Our-hotels/Sweden/Gothenburg/First-Hotel-G/Rooms/
    www.hotelflora.se/

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare