Hur hanterar Ni svartsjuka i er relation?
Hej alla!
Undrar helt enkelt hur Ni hanterar svartsjuka i era relationer, om det överhuvudtaget är någon av er som lider av detta lilla problem?
Vad gör man med en svartsjuk partner?
Hej alla!
Undrar helt enkelt hur Ni hanterar svartsjuka i era relationer, om det överhuvudtaget är någon av er som lider av detta lilla problem?
Vad gör man med en svartsjuk partner?
Har aldrig direkt upplevt någon svartsjuka.
Jag litar på honom och han litar på mig. Vi litar på att vi faktiskt väljer varandra.... Simple!
Vid ett tillfälle blev det dock lite jobbigt för att mina älskling uttryckte sig klumpigt och jag var stressad...
(Han var på lajv (= festival och lekplats för vuxna rollspelsnördar, enligt mig)och berättade glatt under ett av telefonsamtalen "Jag har varit tvungen att ta på mig förlovningsringen så jag bara kan peka på den när folk kommer fram och flörtar! Massa tjejer som flörtar!" Under den veckan kunde jag bara prata med honom när han evetuellt kunde ringa... Visste inte om när eller hur det blev.... Samtidigt som jag höll på att flytta ur min gamla lägenhet helt, jobbade osv.
Han ville bara berätta att min "produkt" var eftertraktad men att den bara var min.... Fast jag tolkade det inte alls så! =P )
Nancy Drew skrev 2009-03-02 15:22:48 följande:
Nej, men så tolkar jag svartsjukeskämt. Därför undrar jag hur DU tolkar dem?
Nancy Drew skrev 2009-03-02 15:29:27 följande:
Frågan var ju hur hanterar ni svartsjuka och jag gör som så här:
Det är en ganska naturlig känsla och jag tycker att det är stort hyckleri att förneka den. Jag tycker inte att det är att hantera svartsjukan. Sedan behöver man ju inte ta det som att det är okej att agera på den känslan, men att visa sina känslor är inte samma sak som att försöka kontrollera eller manipulera eller bevaka.
Jag vet att många försöker det, "jag blir ledsen när du gör så, så gör inte så!", men det är inte den grejen jag snackar om här.
Om man kan skratta åt det och det faktiskt inte handlar om brist på tillit eller respekt, så är det faktiskt rätt gulligt att veta att min kille helst skulle vilja utplåna alla män runt om mig.
Personligen så hade jag tyckt att det vore super-osexigt om min kille hade pratat som t.ex. didis man! Vaddå passa på att ha roligt och dansa liksom? För att jag har så tråkigt annars? Om jag inte tänkte ha roligt och dansa så skulle jag väl inte gå ut alls?
Därför är det en sån himla tur att jag inte ska gifta mig med honom och tvärtom!
Och jag tror jag förstår lite bättre vad du menar, jag också nu
Dock kan jag fortfarande inte se det charmiga i det. För mig vore det mycket charmigare om han sa att du skulle ha det så trevligt med dina kompisar utan sura kommentarer. Men men, jag har sagt det förut och jag säger det igen - bara man är överens sinsemellan och båda är nöjda så är allt frid o fröjd!
Har inte last traden...
For mig har det iaf funkat sa att jag forklarat att det visst ar ok att skicka en grattis-halsning till exets syster som fatt barn. Bara att acceptera vare sig han vill eller inte. Det ar ju liiite overdrivet att bli vansinnig for en san sak.
Har val funkat... Jag sjalv ar inte svartsjuk alls. Skont! Och han ar inte sotis om t.ex nan borjar snacka med mig pa krogen och jag pratar tillbax.
Men da kanske han inte ens raknas som svartsjuk..?