Hur hanterar Ni svartsjuka i er relation?
Hej alla!
Undrar helt enkelt hur Ni hanterar svartsjuka i era relationer, om det överhuvudtaget är någon av er som lider av detta lilla problem?
Vad gör man med en svartsjuk partner?
Hej alla!
Undrar helt enkelt hur Ni hanterar svartsjuka i era relationer, om det överhuvudtaget är någon av er som lider av detta lilla problem?
Vad gör man med en svartsjuk partner?
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av det...
Men hur man hantarar det beror väl lite på vad det finns för bakrunder...
Inte illa menat nu men...
Har du varit otrogen så finns det ju grund för svartsjuka. Och man måste väl då svara på alla frågor, och om och om igen försäkra den andre om att han är den man vill ha. Men till eb viss punkt måste han acceptera att man har varit otrogen. och lägga det bakom sig om man vill fortsätta.
Är han bara svartsjuk så handlar det väl ofta om hans egen osäkerhet. Om att han inte duger osv, och tror att du ska hitta någon bättre! Vet inte riktigt vad man gör....
jag tror, som sokkerstruten, att man måste bestämma sig för att lita på varandra om förhållandet skall fungera på sikt.
Kärleken är starkare och svagare i perioder men har man bestämt sig för att "det är vi två även när det krisar" har man kraft att ta sig ur svackorna. Men då krävs det någon form av tillit i grunden.
I min erfarenhet tenderar utländska män att vara mer svartsjuka, detta påstående brukar jag bli korsfäst för, men så har det varit i det förflutna iallafall.
Annars tror jag som ni, och även dels att det kan vara åldersrelaterat.
Men nog så jobbigt när man råkar ut för det.
ok...vill inte yttra mig om utländska män eftersom jag inte varit tillsammans med någon, men av kulutella skäl så kan du ha rätt...
Hur menar du åldersrelaterat? Älde kille -mer eller mindre svart sjuk?
Baby S skrev 2009-01-23 17:18:38 följande:
kulutella ska ju vara kulturella! ;)
Nej, jag menar att yngre killar verkar ha en tendens att vara svartsjuka på sina tjejer, men då tror jag snarare att det handlar om ungdomlig osäkerhet. Men jag ska inte hugga det i sten
ok.. ja rent logiskt så kan det ju stämma!
Baby S skrev 2009-01-23 17:31:01 följande:
Därför kan det ju bli lite märkligt när en vuxen man ska ha koll på mobilsamtal och sms m.m. Hur kan man få sin man att förstå att han kan lita på en ÄVEN fast man kräver ett hyfsat privat, privatliv?
Min man ignorerar mig om jag börjar.. Han säger att det är mitt problem, inte hans.
Det funkar. Är inte alls en sån galning jag har varit i tiigare förhållande. Så skönt!
Svartsjuka är en farlig känsla, som man inte ska börja pilla i eller dyrka. Det blir aldrig bra.
En vuxen äldre man kan ju oxå vara osäker! Tyvärr är det ju hans problem..
Men jag är inte i ett så stort behov av privat liv, han kollar min mail m.m inte för att han är svart sjuk utan för att allt som har med bröllopet att göra finns där... så han kollar den utan mig.
Hade jag haft något att dölja så kanske jag hade varit mer mån om mitt privat liv...