• Baby S

Hur hanterar Ni svartsjuka i er relation?

Hej alla!

Undrar helt enkelt hur Ni hanterar svartsjuka i era relationer, om det överhuvudtaget är någon av er som lider av detta lilla problem?

Vad gör man med en svartsjuk partner?

• Svar på tråden Hur hanterar Ni svartsjuka i er relation?
  • Yavannakémentari
    sokkerstruten skrev 2009-01-23 17:40:39 följande:
    Hade jag haft något att dölja så kanske jag hade varit mer mån om mitt privat liv...
    Det där tycker jag var ganska dumt skrivet. Man behöver absolut inte ha något att dölja bara för att man vill ha ett privatliv.

Sen låter det inte det minsta sunt med en man som ska kolla samtal/sms m.m. Baby S. En kontrollerande partner kan sluta riktigt illa.
  • Baby S
    Yavannakémentari skrev 2009-01-23 17:43:12 följande:
    Det där tycker jag var ganska dumt skrivet. Man behöver absolut inte ha något att dölja bara för att man vill ha ett privatliv. Sen låter det inte det minsta sunt med en man som ska kolla samtal/sms m.m. Baby S. En kontrollerande partner kan sluta riktigt illa.
    Ja, haha, jag vet Jag tror problemet är något helt annat egentligen. Aldrig att det är frid och fröjd i någon relation, alltid är det något som är jobbigt.
    Men för att förtydliga, han kollar inte men han vill gärna veeta... och jag är så otroligt mån om mitt eget privatliv så jag vill inte visa. Töntigt va?
  • sokkerstruten

nej nej man jag säger bara att jag bryr mig inte för att jag inte har något att döjla.. det kanske kom ut lite fel...

• Baby S

Jag har heller inget att dölja, men jag värdesätter min frihet

• sokkerstruten

dock har jag inte en svart sjuk kille.. kanske hade varit annorlunda om så var fallet av att han ska inte kolla mina saker av ren princip

• sokkerstruten

Jag känner mig fri ändå...

• TesshjärtaFred

Hur hanterar vi vad?
    Nej men seriöst, vi har ingen svartsjuka i vårt förhållande. Vi har varit tillsammans i 10 år och ingen av oss är den svartsjuka typen. Jag skulle nog kunna vara det med fel person, men min underbara sambo har aldrig givit mig något skäl att vara det.

• passionsblomman

Jag hade en kille som led av den sjukan. För det ÄR en sjuka, inte ngn konstruktiv känsla alls. Det höll på att gå riktigt illa.

Den man jag lever med idag är befriande nog INTE svartsjuk och det är inte jag heller. Vi skulle aldrig i livet få för oss att kontrollera varandra vad gäller sms datorn eler whatever. jag känner tillit.

Skullle något hända som rubbar den, då är vi ju såklart i ett annat läge. Men det är skönt att inte gå runt och grubbla och oroa sig eller vara påpassad!

• Tooticki

Ingen av oss är svartsjuk, jag är av den uppfattningen att om något skulle hända så händer det oavsett, frågan är om jag vill förstöra vårt "nu" med att fundera på vad som kan hända i framtiden?

Jag har levt med en svartsjuk partner tidigare vilket var enormt jobbigt, då handlade det mycket om att personen i fråga hade varit otrogen själv i tidigare relationer samt att jag var ganska mycket yngre. I den relationen så tog svartsjukan död på mina känslor till slut.

Jag hoppas att ingen av oss kommer svika den andra, men om det händer så är det något vi får ta i då, inte oroa oss för nu!

• Baby S

Ja visst är det så. Vill ma göra nåt fuffens bakom sin partners rygg eller vice versa så sker det ändå, med eller utan hökögon
    Jag har aldrig varit i en relation där svartsjuka ens existerat i någon mån så detta är helt nytt för mig.
    Inte för att det direkt är något issue, men om jag fick välja skulle jag vilja att han inte brydde sig om sms och telefonsamtal.

Svar på tråden Hur hanterar Ni svartsjuka i er relation?