• Pumpkin

Brudöverlämning?

Du som ska gifta dig: Ska du bli överlämnad av din far/någon annan vid vigseln?

Du som är gift: Blev du överlämnad av din far/någon annan vid vigseln?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 21:32
    Skriv gärna vilken ort/del av landet du kommer ifrån.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brudöverlämning?
  • MulleNuh

Jag kan förstå purjo. Ja självklart ska man ha olika åsikter och kunna ha samtal om dessa. Men kanske hon menar att vissa vägrar acceptera.

Dom som är FÖR att gå in med pappa måste ju promt förstå de som INTE vill gå med pappa.

Men inte tvärtom.

• feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 09:38:09 följande:
    Jag kan förstå purjo. Ja självklart ska man ha olika åsikter och kunna ha samtal om dessa. Men kanske hon menar att vissa vägrar acceptera.Dom som är FÖR att gå in med pappa måste ju promt förstå de som INTE vill gå med pappa.Men inte tvärtom.
    Jag håller inte riktigt med där. Jag gick in i debatten när tredje eller fjärde inlägget kom med fraserna "Jag kan inte fattar hur man kan vara emot" och "Varför ska alla klanka ner hela tiden" och "Jag tycker att det är fint och hur kan andra inte tycka det"...osv. Om man inte vill ha debatt, varför skriver man då så?

Du vet att jag kommer att bekämpa brudöverlämning så länge det förekommer för jag vill inte leva i ett samhälle där det är vanligt!
  • MulleNuh

Ja men jag förstår ju helt klart att du gick in då! Ni måste ju få fram er mening också! Lika mycket som de som tycker och tänker tvärtom..

Det var inte så jag menade.. Menade bara att "debatten" borde vara på lika villkor.

feministbrud skrev 2009-02-12 10:16:49 följande:
    Jag håller inte riktigt med där. Jag gick in i debatten när tredje eller fjärde inlägget kom med fraserna "Jag kan inte fattar hur man kan vara emot" och "Varför ska alla klanka ner hela tiden" och "Jag tycker att det är fint och hur kan andra inte tycka det"...osv. Om man inte vill ha debatt, varför skriver man då så?Du vet att jag kommer att bekämpa brudöverlämning så länge det förekommer för jag vill inte leva i ett samhälle där det är vanligt!
  • feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:21:35 följande:
    Ja men jag förstår ju helt klart att du gick in då! Ni måste ju få fram er mening också! Lika mycket som de som tycker och tänker tvärtom..Det var inte så jag menade.. Menade bara att "debatten" borde vara på lika villkor.
    Jag väntar på bra argument
  • MulleNuh

hoho..
    Snart ska vi ha vårat vigselsamtal med prästen!!

feministbrud skrev 2009-02-12 10:22:25 följande:
    Jag väntar på bra argument
  • feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:23:00 följande:
    hoho..Snart ska vi ha vårat vigselsamtal med prästen!!
    Jag får väl hoppas på att du får en principfast präst
  • MulleNuh
    Ja vem vet!
    Men när vi var in och kolla i kyrkan förra helgen så hade den typ 52 ingångar från olika håll och kanter! Kanske är fint om vi kommer in från olika ingångar och möts framme eller nåt..
    feministbrud skrev 2009-02-12 10:40:33 följande:
    Jag får väl hoppas på att du får en principfast präst
  • En till präst
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:43:33 följande:
    Ja vem vet! Men när vi var in och kolla i kyrkan förra helgen så hade den typ 52 ingångar från olika håll och kanter! Kanske är fint om vi kommer in från olika ingångar och möts framme eller nåt..
    Det låter som en spännande kyrka!!!
    Uppsala domkyrka har bara 4 ingångar...
  • MulleNuh

haha ja en riktig kurragömma kyrka.
    Nej då. Men iaf 4 ingångar har den!!

En till präst skrev 2009-02-12 10:44:49 följande:

Det låter som en spännande kyrka!!! Uppsala domkyrka har bara 4 ingångar...
  • En till präst
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:45:31 följande:
    haha ja en riktig kurragömma kyrka. Nej då. Men iaf 4 ingångar har den!! En till präst skrev 2009-02-12 10:44:49 följande:
    Trodde ni hyrt Peterskyrkan i Rom...
Svar på tråden Brudöverlämning?