Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Tezz: Det är supersnyggt med väggord. Vi hade funderingar på det när vi målade om i köket, men det blev liskom aldrig av.
Nibla: Din käre make jobbar med en gammal kursare till mig från Halmstad. När jag träffade henne för något år sedan tyckte jag att jag kände igen namnet på företaget hon arbetade på, och det var ju inte så konstigt... Sandra Larsson heter hon. Världen är bra liten ibland
Bauti: Jag saknar dig! Kan du fika på tisdag?
*visslar en stump*
Var är alla morgonpigga människor idag då? Det kanske bara är jag som är pigg och nyter en snöig fredagsmorgon som den här.
Jag vill också vara lite positiv...
1. Det är fredag
2. Det är snö
2,5. Ikväll är det finalen på På Spåret (egentligen inte så positivt, eftersom det då är sista avsnittet...)
3. Min lunchlåda består av ugnsstekt strömming, potatis och lingon = gott!
Linum,
Ja, världen är bra liten! Sandra har jag träffat många gånger, hon är trevlig. Jag har sjungit karaoke med henne i Majorna en gång på en After Work. Hah!
MIn lista:
1. Det är fredag
2. Mamma kommer hit i eftermiddag
3. Min lilla skruttfia ligger här bredvid och jollrar och fnittrar så man blir alldeles varm i kroppen.
Mornings
pigg morgon idag. sov länge o kramade på maken som jobbar hemifrån. Vardagen är fylld av vänninor som separerar, har magsår, inte läkande benbrott men idag skall jag vara egoistisk
1. skall på konsert med Lill Lindfors idag
2. skall äta tapas o dricka vin med mamma
3. i morgon är det loppisdags. Jippie- färre saker hemma
Godmorgon
Imorse var det en lärka och en sill som klev ur sängen. Nackdelen när hon somnar så tidigt på kvällarna och jag inte går och lägger mig då också.
Min dagens lista:
1. Det är snö och snöar ute.
2. Maken kommer hem ikväll.
3. Frujj kanske kommer på fika.
Linum igen,
Jag pratade med N precis och sa att hans kollega är kursare med dig. Då hade tydligen Sandra frågat honom igår om han kände dig (hon sa ditt namn) varpå han svarar nej. Så idag när jag berättade att "hon med vaserna från Bröllopsgänget är kursare med Sandra" visste han precis. Han har inte riktigt koll på era namn utan det är "hon med vaserna" (Linum), hon med staffliet i det gula huset" (Abbe), "hon som körde oss till bröllopet" (Tez), "Din pappas kollegas fru" (Frujj), osv.
Ab, inte roligt med ledsamheter omkring en. Den enda positiva om man nu kan säga så är att det gör att man inser att man har det rätt bra själv, precis som Bauti skrev.
Nibla: Ja, det är då sannerligen inte lätt för alla våra karlar att hålla ordning på brudarna... Tezz var innan "kinesen", Mia var innan "mia & rikard mia", carma "gråbo du vet", nibla "de som har det lilla huset i Lerum". De andra lyckades han lära sig, men det beror nog på att vi inte känner några fler frujj, addiz, nides och bauti.
Jag skrev på Sandras facebook igår, det var nog därför hon frågade
Abbe: Trist med förhållanden som är på glid. Ibland är det till det bättre, men det känns ju aldrig bra. Det är inte hon med köket va?..
Hon med köket? Hmmm nu hänger jag inte med.
R har inte riktigt koll heller- jag är glad när han känner igen mig
Det snöar för fullt här så jag har precis tagit beslutet att stanna inne idag och baka bröd, tvätta och städa. Tråkigt att städa, men skönt att ha det gjort innan helgen.
God morgon tjejer!
Skönt att man inte är "kinesen" längre. Ärligt talat så gillade jag aldrig det smeknamnet... Skönt att man nu är "Tez" istället!
Mina 3 positiva:
1. Det snöar och är fint ute
2. Jag har jätteont i halsen idag så jag är glad att det är fredag
3. Det är fredag och ikväll ska maken och jag mysa i soffan framför tvn
Jag ska försöka komma ihåg att ta kort på våra väggord och lägga på bloggen i helgen! *me likie*