• mattiasmarie

någon annan som går på viktväktarna??

Någon annan som går. började precis (igår) ammar så jag får äta 29 points!!! Känns som jag aldrig kommer gå ner när jag får äta så många men jag skall prova! kram

• Svar på tråden någon annan som går på viktväktarna??
  • Svanboet

Nej egentligen inte men jag har varit med i ongångar. Faller liksom alltid tillbaka i gamla mönster och så går det som det går. Har för avsikt att följa ett av de gamla programmen jag har hemma för att "spara" avgiften varje vecka. Får se hur det går, ska ju övertyga m2b att det är bäst så innan vi kommer igång. Idag känns det inte väldigt motivierat måste jag säga.

melonbuske skrev 2009-02-21 11:24:15 följande:
    är det inte tragiskt så säg :( går du på VV??
  • melonbuske

Svanboet: jo, jag har varit med två gånger tidigare och båda gångerna har jag tappat lusten. Men nu känner jag en motivation som jag inte haft tidigare, plus att det är lättare när man har ett mål att sträva mot. Jag har hittills gått ner 14,5 kg och det sporrar ju verkligen att fortsätta. Har ju rätt gott om tid på mig eftersom vi inte gifter oss förrän nästa sommar.

Jag är månadsmedlem på VV. Dels blir det billigare plus att om jag vet att jag redan har betalt så masar jag mig dit även när det känns som att det har gått dåligt.. "jag har ju redan betalat" liksom..

• Svanboet

Första gången jag var med det en sån där upplevelse som liksom var av bara farten så hade jag tappat när 25 kilo under ett år och jag trodde det inte skulle vara nåfgra problem. Sen flyttade jag och vips hade jag svårt att hålla programmet, startade om flera gånger och gav så småningom upp.

Försökt hitta en tid och plats som passar mig men varje gång är det som om jag gör en bra vecka och sen tror att det är över. Vanorna har jag inte bytt ut och jag och min sambo har nu en livsstil som inte passar någon av våra hälsor. Jag kanske ställer för stora krav på min omgivning men uppenbarligen räcker det inte med att jag ska orka vara stark, jag behöver dygnet-runt stöttning och uppbackning vilket jag hitills inte fått och kommer nog inte kunna räkna med. Jag och min m2b delar inte samma synsätt på mat och motion och vad som är "rätt".

• Strindlund

melonbuske: Egentligen bryr jag mig inte om att jag MÅSTE köpa stora storlekar, om min storlek finns på ett snyggt plagg.. Men det gör det i princip aldrig, och man blir liksom nedstämd då man hittat en större storlek som man tror sig skall kunna få på sig men det visar sig att man knappt får upp dem över rumpan!

Jag har levt i förnekelse, och trott att jag haft storlek 44 hela tiden tills att jag provade ett par byxor igår. Zizzis har ju en hel del snygga kläder, men priserna passar inte min plånbok så då har jag gått runt i joggingbrallor för 99 spänn från Ica MAXI!

• Strindlund

För övrigt så försöker jag att undvika det söta så gott det går och kommer jag bara in i samma mönster som under min aktiva tid på viktväktarna så tror jag att jag kommer att komma in i rätt mönster igen! :) Lång mening där...

Ett tips som jag tror på är att tina hallon och ev. riva lite choklad över dem! Men då gäller det att inte överdriva, eller helt enkelt skippa!

• lillalyckan

då var det lördag, melodifestival och min enda lediga natt denna veckan... Hur ska jag lyckas att inte springa å köpa en påse chips...? Har vart ganska ordentligt motiverad men nu känns det som "en kväll gör väl ingen skillnad"
    Suck...

• melonbuske

lillalyckan: gör en stoooor fruktsallad istället! hur gott som helst och MYCKET nyttigare!! ^^

• lillalyckan

sitter och dricker te för fulla muggar {#lang_emotions_wink} det håller värsta suget borta, och jag har lyckats hålla mig borta från affären och nu börjar melodifestivalen så nu är det för sent, lyckades nog lura mig för ikväll iaf

{#lang_emotions_wink}

• melonbuske

själv har jag syndat rejält idag :( kladdkaka, china-mat, nötter och salta skruvar.. :/

• lillalyckan

Jag var förvånad själv över att jag lyckades faktiskt, satt ett tag och funderade på hur jag skulle kunna "få råd" till en påse chips, men la ner det ganska snabbt då det skulle gå åt en och en halv dags points... {#lang_emotions_undecided}

Men visst måste man få synda ibland? Man kan ju inte bara gå runt och tänka på vad man äter hela dagarna, måste ju få leva lite oxå... Tycker att du gjorde helt rätt som unnade dig lite ;)

Svar på tråden någon annan som går på viktväktarna??