• 090208

Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??

Har med stor gladje och nyfikenhet foljt traden "Den varsta brollopssangen", och blev intresserad av just tokiga saker pa brollop. Och ingen har ju mer erfarenhet an ni, ni maste ha sett och hort mycket... Beratta!

• Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??
  • Burre Präst

Den ovanligaste erfarenheten var nog bruden som sprang ut ur kyrkan under ingångsmarschen!

Nu var det inte fråga om "Runaway Bride" precis, utan betydligt beskedligare, men vad som hände var följande:

Vigseln hölls i ett litet friluftskapell och det vara bara brudprets föräldrar och brudens syster med familj närvarande. Brudens pappa skulle sköta om ingångsmarschen på kassettbandspelare och hade lite problem att få igång den, så den gnisslade lite i början. Halvvägs in i kapellet började bruden fnissa och vek sig plötsligt dubbel, gav buketten åt brudgummen och vände sig om och sprang iväg. Vi stod där och såg henne springa över gräsmattan till värdshuset intill.

Vad skulle man göra? Jag bad pappan spola tillbaka bandet och sa: "Vi väntar så kommer NN nog strax tillbaka så kan vi börja om". Mycket riktigt, efter en stund återkom bruden och resten av vigseln gick utan incidenter.

Anledningen var alltså att bruden fick ett fnissanfall av gnisslet i musiken. Då insåg hon också att hon inte hade kissat på hela dagen (det här var vid 13-tiden) och kände plötsligt hur hon blev akut kissnödig. Därav den hastiga sortin.

Ibland drar jag den här historien för att påminna brudar att tänka på det rent kroppsliga behoven även på sin bröllopsdag.

Det är också en anledning att inte ha inspelad musik på vigslar, men det är en annan sak.

• 090208

Mer mer mer!!!
    Fjosok, du maste ju ha nat pa lager!
  • En till präst

Försöker tänka. Något sådär jättedråpligt har jag faktiskt inte varit med om. Några brudpar har sagt fel namn, men det är ju bara att ta om det när folk fnissat klart.

Det VÄRSTA jag varit med om var dock, apropå toalettbesök, när en tvättäkta bridezilla kommenderade sin kissnödiga brudtärna att hon inte fick gå ut och gå på toaletten, eftersom då skulle färgtemat bli avslöjat före det att vigseln började!!!

Undrar om de fortfarande är vänner?

• passionsblomman

HJÄLP!!!

En till präst skrev 2008-12-08 21:26:06 följande:

Försöker tänka. Något sådär jättedråpligt har jag faktiskt inte varit med om. Några brudpar har sagt fel namn, men det är ju bara att ta om det när folk fnissat klart.Det VÄRSTA jag varit med om var dock, apropå toalettbesök, när en tvättäkta bridezilla kommenderade sin kissnödiga brudtärna att hon inte fick gå ut och gå på toaletten, eftersom då skulle färgtemat bli avslöjat före det att vigseln började!!!Undrar om de fortfarande är vänner?
  • 090208

Neeej, vilka darar det finns!!

"Nar folk fnissat klart"?? Lat kul! Men vad pinigt for brudparet...

Har ni praster gjort bort er nan gang da??

Var "familje-prast" (syrrans+min konfirmation, syrrans brollop, lillsyrrans dop....) berattade att hon hade himla brattom en gang till ett brollop. Hann dit 2 min innan vigseln borjade. Pust... Kom pa forst efterat att hon hade roda gympadojor pa sig... Snyggt!
    En till präst skrev 2008-12-08 21:26:06 följande:

Försöker tänka. Något sådär jättedråpligt har jag faktiskt inte varit med om. Några brudpar har sagt fel namn, men det är ju bara att ta om det när folk fnissat klart.Det VÄRSTA jag varit med om var dock, apropå toalettbesök, när en tvättäkta bridezilla kommenderade sin kissnödiga brudtärna att hon inte fick gå ut och gå på toaletten, eftersom då skulle färgtemat bli avslöjat före det att vigseln började!!!Undrar om de fortfarande är vänner?
  • Myrmor

Jag har en (som jag berättat förut på forumet men men..):

Nervöst brudpar (lovely bridezilla), ville prompt öva med prästen innan. Oroade sig mycket för när de skulle falla på knä. Prästen försäkrade dem om att han skulle ge dem tecken när det var dags. Så på den stora dagen skrider de in (stor vacker pampig kyrka) de skriiiider och skriiider, så långsamt att när musiken tystnat (kantorn satt på läktaren och kunde inte se brudparet) har de inte hunnit ända fram. Så prästen vinkar lite försiktigt á la "kom fram ni".. och DÅ FALLER DE PÅ KNÄ. Mitt i altargången... Prästen fick gå ner och hjälpa dem upp..

UNDERBART!!

• 090208

Var du dar?? Men nej vad pinigt...

• Myrmor

Jag sjöng!

Myrmor skrev 2008-12-08 23:27:35 följande:
    Jag har en (som jag berättat förut på forumet men men..):Nervöst brudpar (lovely bridezilla), ville prompt öva med prästen innan. Oroade sig mycket för när de skulle falla på knä. Prästen försäkrade dem om att han skulle ge dem tecken när det var dags. Så på den stora dagen skrider de in (stor vacker pampig kyrka) de skriiiider och skriiider, så långsamt att när musiken tystnat (kantorn satt på läktaren och kunde inte se brudparet) har de inte hunnit ända fram. Så prästen vinkar lite försiktigt á la "kom fram ni".. och DÅ FALLER DE PÅ KNÄ. Mitt i altargången... Prästen fick gå ner och hjälpa dem upp..UNDERBART!!
  • Myrmor

Typ över 10 år sedan, och det är lika roligt fortfarande när jag tänker på det

• 090208

Men sh*t... Vissa saker kan man inte ens tanka pa for det ar sa pinsamt... Men tycker lite synd om dom oxa saklart.

Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??