• JPerlestam

Lite besviken på prästen....

Ringde vår präst idag som inte hört av sig trots att vi gifter oss om 9 dagar. Hon var inte inne då men jag lämnade ett meddelande och bad henne ringa upp. Det gjorde hon några timmar senare och sade då, du hade visst några frågor om er vigsel?
    Ja, sa ja, man brukar väl ha ett vigselsamtal innan själva vigseln.
    Hon svarar då att hon har svårt att hitta tid för att träffa oss men att hon nog kan klämma in oss på måndag!
    Sedan frågar jag även om det finns möjlighet för oss att snabbt öva med tärnor o bestman, då suckar hon djupt och säger jaja, på måndag kan vi ta det med.

Jag känner mig hemskt besviken, det talas hela tiden om att vi som ska gifta oss är så jobbiga och ställer för mycket krav, men herregud, hur kul är det att personen som ska hålla i ceremonin på våran viktigaste dag verkar tycka att vi är en belastning som hon knappt hinner med?
    För henne är det en rutingudtjänst men för oss en otroligt viktig händelse som vi tar på största allvar.
    Hoppas verkligen att hon är trevligare live än på telefon. Suck...

• Svar på tråden Lite besviken på prästen....
  • ingenjörsbruden
    JPerlestam skrev 2008-12-02 09:29:21 följande:
    Haha, precis! Känner mig så otroligt lugn idag! =) Oj, två månader sedan, haha hoppas att ni kommer ihåg lite grann, iaf att ni ska gå ända fram till altaret... Prästen sa att det är det de allra flesta brudpar glömmer, de stannar vid bänkarna istället... =)
    Bra du nämnde det!! *asg*
    Du som är nyinformerad .....när är det brudparet ska knäböja?
  • MulleNuh

Kan man inte gå in på knä???

ingenjörsbruden skrev 2008-12-02 10:55:07 följande:
    Bra du nämnde det!! *asg* Du som är nyinformerad .....när är det brudparet ska knäböja?
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-12-02 11:08:54 följande:
    Kan man inte gå in på knä???
    *Asg* såg den berättelsen någonstans....brudparet var så nervösa så mitt i gången så går de ner på knä o kryper fram till altarringen!!!
  • MulleNuh

haha jasså?? Den har inte jag sett!!

ingenjörsbruden skrev 2008-12-02 11:13:58 följande:
    *Asg* såg den berättelsen någonstans....brudparet var så nervösa så mitt i gången så går de ner på knä o kryper fram till altarringen!!!
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-12-02 11:19:56 följande:
    haha jasså?? Den har inte jag sett!!
    *går o letar bland anteckningarna......soon back!*
  • ingenjörsbruden

HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR är lite att kanske tänka på?!!?

Pinsamma bröllopshistorier

?Några jag känner ville ha Robin Hood sången (från Kevin Costner filmen) som ingångsmusik. Kantorn var inte helt säker men de förklarade osv. När han sedan stämmer upp ingångsmusiken i kyrkanspelar han den från disney-filmen; ?... Jodiladi jodiladi hoppsan vilken dag? ... vad göra! Brudparet fick gå in till den musiken under många leenden och lite skratt. Kantorn kom efter vigseln mycket nöjd fram till dem och berättade att han haft lite besvär men sedan kommit på att barnen hade en Robin Hood skiva och lärt sig den därifrån...?.
    ?Nynnar?

?Jag hörde talas om ett brudpar där brudgummen i slutet, när man ska knäböja på det där kuddstaketet (vad katten heter det, ni vet framför altaret?), fick för sig att det var meningen att han skulle lägga pannan på kudden. Bruden fick knacka honom på axeln för att få honom att ställa sig upp på knä istället".
    ?Modestysnake?

"En psykisk sjuk kvinna kom in i kyrkan och ställde sig bredvid bruden. När de bad henne gå därifrån började hon skrika/ropa och efter ett antal försök så gav de upp. Under hela vigselakten stod brud, brudgum och en främmande kvinna framme hos prästen!?
    ?Okänd?

?En kompis mamma är präst. Hon berättade om när hon skulle viga ett par en gång... Så när de skulle gå in i kyrkan blev de så nervösa att när prästen knäböjde framme vid altaret så gjorde paret likadant, fastän de bara hade hunnit halvvägs i gången. Prästen började så smått vinka till dem att de skulle börja gå men de missuppfattade henne och gick på knä hela vägen fram till altaret.?
    ?Smurfan?

• MulleNuh

hahahahaha HAHAHA.. Jag diggade iaf den med Robin Hood! Va roligt!! Och den med den psykiska kvinnan!

Jag råkade ut för nästan samma sak på min sons dop.. Men då var det en gammal alkis som kom in i krykan.. Han satte sig vid pianot och spelade.. Satt och klappa och hurra! haha vi har han på film.

• chokladflingan
    ingenjörsbruden skrev 2008-12-02 10:55:07 följande:
    Bra du nämnde det!! *asg* Du som är nyinformerad .....när är det brudparet ska knäböja?
    När vi gifte oss glömde vi knäböja, och det glömde prästen också, tror han var för nervös...
  • Nancy Drew
    MulleNuh skrev 2008-12-02 11:26:06 följande:
    hahahahaha HAHAHA.. Jag diggade iaf den med Robin Hood! Va roligt!! Och den med den psykiska kvinnan!Jag råkade ut för nästan samma sak på min sons dop.. Men då var det en gammal alkis som kom in i krykan.. Han satte sig vid pianot och spelade.. Satt och klappa och hurra! haha vi har han på film.
    Shit, jag hade aldrig kunnat behålla lugnet i den situationen.
  • MulleNuh

Nej jag belv såå nervös för han var aggresiv! Gick inte när dom försökte få ut honom..

Nancy Drew skrev 2008-12-02 11:49:37 följande:

Shit, jag hade aldrig kunnat behålla lugnet i den situationen.
Svar på tråden Lite besviken på prästen....