• JPerlestam

Lite besviken på prästen....

Ringde vår präst idag som inte hört av sig trots att vi gifter oss om 9 dagar. Hon var inte inne då men jag lämnade ett meddelande och bad henne ringa upp. Det gjorde hon några timmar senare och sade då, du hade visst några frågor om er vigsel?
    Ja, sa ja, man brukar väl ha ett vigselsamtal innan själva vigseln.
    Hon svarar då att hon har svårt att hitta tid för att träffa oss men att hon nog kan klämma in oss på måndag!
    Sedan frågar jag även om det finns möjlighet för oss att snabbt öva med tärnor o bestman, då suckar hon djupt och säger jaja, på måndag kan vi ta det med.

Jag känner mig hemskt besviken, det talas hela tiden om att vi som ska gifta oss är så jobbiga och ställer för mycket krav, men herregud, hur kul är det att personen som ska hålla i ceremonin på våran viktigaste dag verkar tycka att vi är en belastning som hon knappt hinner med?
    För henne är det en rutingudtjänst men för oss en otroligt viktig händelse som vi tar på största allvar.
    Hoppas verkligen att hon är trevligare live än på telefon. Suck...

• Svar på tråden Lite besviken på prästen....
  • nångång

När jag skrev amerikansk tänkte jag på rehersal-dinner-stuket
    Menade inget illa. Förstår att alla inblandade vill veta hur det hela ska gå till. Men som du själv skrev behöver inte prästen vara med då, missförstod nog vad du menade. Tycker absolut att man skall komma åt kyrkan innan. Tråkigt att de verkar vara stängda mycket. Jag själv uppskattar verkligen att bara kunna slinka in i kyrkor när andan faller på.

• JPerlestam

Nu är vi tillbaka från vigselsamtalet och det gick jättebra! Prästen var allvarlig men trevlig, gick igenom allt noga och bra, stannade tom kvar till våra tärnor o "bestmän" kom och gick igenom deras uppgifter med dem också, annars skulle vi varit i kyrkan samtidigt som kyrkokören övade. Känns så skönt nu, nu kan vi alla andas ut! Wiiee!

• En till präst
    Soldemor skrev 2008-12-01 14:11:18 följande:
    Mullenuh: Jag lovar dig, det kan gå "fel", och bara tanken på att det kan gå så, gör många brudpar och följen nervösa. Jag vill om möjligt hjälpa dem att dämpa nervositeten genom att öva.
    Fast nu ökade Du istället nervositeten hos alla brudpar som INTE har att göra med präster som tillhandahåller övningar...

Skojar bara!
  • passionsblomman
    JPerlestam skrev 2008-12-01 18:46:58 följande:
    Nu är vi tillbaka från vigselsamtalet och det gick jättebra! Prästen var allvarlig men trevlig, gick igenom allt noga och bra, stannade tom kvar till våra tärnor o "bestmän" kom och gick igenom deras uppgifter med dem också, annars skulle vi varit i kyrkan samtidigt som kyrkokören övade. Känns så skönt nu, nu kan vi alla andas ut! Wiiee!
    Vad skönt att höra!
  • En till präst
    nångång skrev 2008-12-01 16:55:45 följande:
    När jag skrev amerikansk tänkte jag på rehersal-dinner-stuket Menade inget illa. Förstår att alla inblandade vill veta hur det hela ska gå till. Men som du själv skrev behöver inte prästen vara med då, missförstod nog vad du menade. Tycker absolut att man skall komma åt kyrkan innan. Tråkigt att de verkar vara stängda mycket. Jag själv uppskattar verkligen att bara kunna slinka in i kyrkor när andan faller på.
    Det är jättetråkigt att vi måste ha kyrkor stängda i Sverige. Det har kommit på senare år pga alla stölder och vandalisering. Men visst är det fint att kunna ha kyrkan öppen större delen av dygnet som man fortfarande kan i södra Europa.
  • En till präst
    JPerlestam skrev 2008-12-01 18:46:58 följande:
    Gläder mig. Jo, en del av oss är allvarliga, men kan ju vara bra ändå. Skönt att det känns bättre nu när ni väl träffats.
  • ingenjörsbruden

Va skönt J! Nu kan "kontrollfreaket" slappna av lite va?!

Vi gjorde rep med prästen för nästan 2 månader sen....!! *asg*
    Kommer säkert att ha glömt allt!

• JPerlestam

Haha, precis! Känner mig så otroligt lugn idag! =) Oj, två månader sedan, haha hoppas att ni kommer ihåg lite grann, iaf att ni ska gå ända fram till altaret... Prästen sa att det är det de allra flesta brudpar glömmer, de stannar vid bänkarna istället... =)

ingenjörsbruden skrev 2008-12-02 08:33:16 följande:
    Va skönt J! Nu kan "kontrollfreaket" slappna av lite va?! Vi gjorde rep med prästen för nästan 2 månader sen....!! *asg*Kommer säkert att ha glömt allt!
  • nångång

Skönt att höra att det gick bra

• JPerlestam

Tack! =)

nångång skrev 2008-12-02 09:53:09 följande:
    Skönt att höra att det gick bra
Svar på tråden Lite besviken på prästen....