• JPerlestam

Lite besviken på prästen....

Ringde vår präst idag som inte hört av sig trots att vi gifter oss om 9 dagar. Hon var inte inne då men jag lämnade ett meddelande och bad henne ringa upp. Det gjorde hon några timmar senare och sade då, du hade visst några frågor om er vigsel?
    Ja, sa ja, man brukar väl ha ett vigselsamtal innan själva vigseln.
    Hon svarar då att hon har svårt att hitta tid för att träffa oss men att hon nog kan klämma in oss på måndag!
    Sedan frågar jag även om det finns möjlighet för oss att snabbt öva med tärnor o bestman, då suckar hon djupt och säger jaja, på måndag kan vi ta det med.

Jag känner mig hemskt besviken, det talas hela tiden om att vi som ska gifta oss är så jobbiga och ställer för mycket krav, men herregud, hur kul är det att personen som ska hålla i ceremonin på våran viktigaste dag verkar tycka att vi är en belastning som hon knappt hinner med?
    För henne är det en rutingudtjänst men för oss en otroligt viktig händelse som vi tar på största allvar.
    Hoppas verkligen att hon är trevligare live än på telefon. Suck...

• Svar på tråden Lite besviken på prästen....
  • Kjell Präst
    Besservvisser skrev 2008-11-27 06:55:55 följande:
    Men allvar.....Er vigsel är bara en del av hennes job, precis som alla andra gudstjänster. Ert bröllop är viktigaste i världen bara för... just det.... er. Ingen annan.Vill ni att hon hoppar upp och ner och klappa händerna för att hon har den stora äran att få viga just er?
    Håller bara delvis med. En präst som tydligt (med exempelvis suckar och ointresse)visar att ett dop, en vigsel eller en begravning bara är "ännu en dag på jobbet" agerar inte professionellt. Prästen måste kunna engagera sig så pass att varje person han eller hon kommer i kontakt med upplever sig sedd och tagen på allvar.
  • Soon and very soon

Kjell Präst skrev 2008-11-27 07:46:30 följande:

Håller bara delvis med. En präst som tydligt (med exempelvis suckar och ointresse)visar att ett dop, en vigsel eller en begravning bara är "ännu en dag på jobbet" agerar inte professionellt. Prästen måste kunna engagera sig så pass att varje person han eller hon kommer i kontakt med upplever sig sedd och tagen på allvar.
    du är klok du!
  • Miafiahallonfjärt

Usch! Förstår att du är besviken!

• MrsWindh

Jag håller med "Kjelle"

Döm inte henne för snabbt, vänta tills måndag. Alla kan vi ha en tuff dag.. Hoppas det går bra för Er!

• Tooticki
    Besservvisser skrev 2008-11-27 06:55:55 följande:
    Men allvar.....Er vigsel är bara en del av hennes job, precis som alla andra gudstjänster. Ert bröllop är viktigaste i världen bara för... just det.... er. Ingen annan.Vill ni att hon hoppar upp och ner och klappa händerna för att hon har den stora äran att få viga just er?
    Passande nick!
  • MulleNuh

Fy va trist! Jo visst är det hennes dagliga jobb och kanske för henne är det absolut inget märkvärdigt.. Men det är ju faktiskt en av de viktigaste dagarna i erat liv..

Förhoppningsvis är det som de andra här säger.. En väldigt dålig dag för henne bara.. Annars kanske hon ska sluta hålla i sådana gudstjänster om det bara är jobbigt och besvärligt för henne..

Jag hade också blivit jätteledsen..

• Tjolinti

byta jobb kan jag tycka om man har folk som en belastning.

• passionsblomman

JUST DET!!!
  • Besservvisser

JPerlestam..... jag har amerikanska som modersmål. Då och då blir det felstavning när orden på bägge språk är lika.

• JPerlestam

När det gäller att vara spydig och otrevlig så har du iaf lärt dig att uttrycka dig rätt, skönt för dig då det verkar vara det enda du är ute efter på detta forum.

Besservvisser skrev 2008-11-27 20:20:01 följande:
    JPerlestam..... jag har amerikanska som modersmål. Då och då blir det felstavning när orden på bägge språk är lika.
Svar på tråden Lite besviken på prästen....