Ankitim skrev 2008-12-08 10:37:27 följande:
Åh det känns som min värld har rasat samman! Jag flyttar för att min sambo har behandlat mig illa och tryckt ner mig och jag känner att nu är det dags för mig att stå på mig och börja må bra igen. Varför mår jag då som jag gör, jag har så dåligt samvete för allt. Min sambo har inte gillat detta från första början. Först ville han det skulle vara slut med en gång, sen ville han att vi skulle vara tillsammans ändå, vilket jag också ville men igår så sa han att han inte pallar det, att det är idioti att jag flyttar. Det har ju varit jättebra i ett par veckor nu och han tycker att han visat att han kan ändra sig. Han tycker inte att jag har gett honom en chans, han tycker jag borde ha väntat och sett innan jag tog en lägenhet, så nu är han bitter och ledsen och vill inte vara tillsammans längre. Han verkar ha glömt varför det har gått så långt som det har gjort och jag bara tiger och tiger och lider. Jag tycker ju egentligen att det är hans fel att det har blivit som det har blivit, man kan inte behandla den man älskar hur som helst! Egentligen är jag arg som ett bi och vill skrika ut hur mycket han har sårat mig, hur jag har mått! Men istället tar jag bara emot allt han säger utan att säga nåt, bara be om ursäkt och känner mig som en hemsk människa fast jag egentligen inte tycker att jag är det. Panik och ångest river och sliter i mitt bröst!!!! Vet varken ut eller in! Jag kanske gjorde allt i fel ordning, jag kanske borde stannat kvar lite till och se vad som hade hänt. Jag känner mig så liten, svag och rädd.
Jag förstår att det känns jobbigt för dig då han uppenbarligen är beredd att ge upp på er pga att du vill flytta och få tid för dig själv. Jag tycker att du ska vara uppriktig mot honom, säg som det är; jag flyttar för att du behandlat mig illa och jag behöver bygga upp min självkänsla igen. Bara för att allt varit bättre de senaste veckorna så betyder det inte att det kommer fortsätta vara det. Kanske går han tillbaka till sitt gamla beteende så fort han vet vart han dig igen.
Stå fast vid ditt beslut, det är det bästa för dig och om ni ska fortsätta ert liv tillsammans!