Ankitim skrev 2009-02-24 12:24:05 följande:
Hej igen...nästan pinsamt att skriva det här...men det är väl bara att erkänna att jag har gått runt och lurat mig själv.Det känns som att mattan ryckt undan fötterna igen och man är nere på botten igen. Jag blir mer och mer pressad...av honom.Jag anstränger mig inte tillräckligt, all ledig tid utöver jobb osv vill han ha annars känner han sig inte prioriterad. Han pressar mig till att skaffa barn, då han inte vill vänta längre och jag känner paniken komma farande. Det känns som att jag måste säga upp mitt liv för att behaga honom. Även om jag säger till i tid om vissa saker jag har planerat utan honom så blir det ändå fel och jag måste avboka i slutändan för "husfridens" skull. Jag pallar inte detta. Jag lovar saker jag inte kan hålla o mår dåligt för att jag inte är ärlig. Innerst inne har jag insett att jag inte kan fortsätta så här. Jag trodde verkligen att vi var på rätt spår, vi mådde bättre och var glada men vi har nog bara lurat oss själva...Jag är bara rädd för att ta steget, vet att brytningen kommer att ske direkt och rädd för vad som händer då.Det låter som att jag är helt galen men jag är inte det, har bara hamnat snett i livet just nu och vet inte hur jag ska komma upp på rätt spår igen. Jo jag vet egentligen men lättare sagt än gjort. Eller så är jag bara feg, det är nog nämre sanningen.Någon som förstår mina känslor?
Ja, jag förstår dina känslor! jJg har själv varit i en relation där till slut all tid gick åt till att undvika bråk och få vardagen att fungera så det var först när jag gjort slut som jag insåg att känslorna för länge sedan tagit slut! Det var en tyngd som föll från mina axlar den dagen jag sade att det var över och äntligen kunde jag andas lätt igen! Det har tagit många år men nu kan jag minnas vår relation med glädje och kärlek över det som var bra och låta det dåliga hamna i skymundan.
Du är inte ansvarig för hans välbefinnande och vad han än säger så kommer han överleva utan dig! Ni kommer gå vidare och finna lyckligare vägar i livet än den ni just nu vandrar tillsammans!
Gräm dig inte över dina tillkortakommanden eller över slösad tid, agera istället för att förbättra din situation! Det finns lycka och lugn för dig någon annanstans!