• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • SaraPayam
    ElinDLB skrev 2008-11-18 21:49:02 följande:
    Hehe jag kör nutrilett och mat kombo typ haha :P Bor mitt i smeten om man kan säga så dvs centrum.
    Aha på väster eller öster?
    Så kanske vi bor ganska nära varann Vi bor nämnligen på öster
  • SaraPayam

Hahaha vad kul Jag bor vid cigarren

• ElinDLB

Inte så långt ifrån då;) Jag bor mitt emot H&M ovanför skoaffären och godishuset=)

• Esonda
    SaraPayam skrev 2008-11-18 21:43:04 följande:
    Välkommen hit Det bästa du kan göra är att ta reda på hur mycket kalorier du ska få i dig under en dag & se till att du motionerar tillräckligt (du måste förbränna mer än vad du stoppar idig)Jag kan varmt rekomendera en stegräknare & crosstrainer (träningsmaskin som man springer på & samtidigt pendlar med armarna), de är superbra. Man bör gå minst 10000 steg per dag & med hjälp av stegräknaren får du veta hur mycket du går.Jag brukar träna ganska mycket på crosstrainern, det tar på hela kroppen, samtidigt som man får upp konditionen Om du går in på recept.se / nu så finns det jättemycket recept där som du kan använda dig av.Du kan ju även byta ut saker du har hemme tex pasta mot fullkornspasta osv.Har du några fler frågor så finns jag här
    Tack så mycket. stegräknare och maten är inga problem... men en crosstrainer har ajg varken plats eller råd med :( Finns det inget annat man kan göra för att anstränga kroppen (förutom att damsuga XD )
  • SaraPayam
    ElinDLB skrev 2008-11-18 21:58:14 följande:
    Inte så långt ifrån då;) Jag bor mitt emot H&M ovanför skoaffären och godishuset=)
    Aha mitt i smeten
  • SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 22:06:05 följande:
    Tack så mycket. stegräknare och maten är inga problem... men en crosstrainer har ajg varken plats eller råd med :( Finns det inget annat man kan göra för att anstränga kroppen (förutom att damsuga XD )
    Jodå det finns ju hur mycket som helst man kan göra:
    * Köpa gym/träningkort
    * Jogga
    * Promenera (du kan ju inskaffa tyngder som du kan sätta på underbenen eller armarna
    * Städa (dammsuga & putsa fönster)
    * Simma (jättebra träningsform)
    * Cykla
    * Gå med stavar
    * Sex (förbätter mer än vad man tror & det är ju roligt med )

Hmmm kommer inte på nåt mer just nu, men det finns hur mycket som helst
  • SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 22:06:05 följande:
    Just det, vilken diet ska du följa? Lutar det åt tallriksmodellen eller nåt annat?
  • Esonda

jag vet inte vilken diet jag ska förja alls för det enda jag vet om är viktväktarna och herbalife så jag är rätt splittrad. Eftersom jag gärna vill lära mig att laga mer mat till mig och min sambo (han äter knappt nått annars för han "orkar inte laga" ) Sen när man är arbetslös har man inte råd till så mycket heller. så alla idéer som funkar är jätte välkommet :)

Sen handlar det inte om jätte många kilon heller. jag vill kunna äta som man ska och träna så att jag kan gå ner lite och sen behålla mig där. (Viskar hemlis: jag är totalt livrädd att gå upp för mycket i vikt och menar inte att jag har någon sjukdom eller nått jag vill bara vara hälsosam)

• SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 22:18:06 följande:
    jag vet inte vilken diet jag ska förja alls för det enda jag vet om är viktväktarna och herbalife så jag är rätt splittrad. Eftersom jag gärna vill lära mig att laga mer mat till mig och min sambo (han äter knappt nått annars för han "orkar inte laga" ) Sen när man är arbetslös har man inte råd till så mycket heller. så alla idéer som funkar är jätte välkommet :)Sen handlar det inte om jätte många kilon heller. jag vill kunna äta som man ska och träna så att jag kan gå ner lite och sen behålla mig där. (Viskar hemlis: jag är totalt livrädd att gå upp för mycket i vikt och menar inte att jag har någon sjukdom eller nått jag vill bara vara hälsosam)
    Okay, men vad ska jag skriva längst upp då? Ska jag skriv "äter hälsosamt"?
    Jo men det är väl bra att vara rädd för det. Jag har varit överviktitg sen jag va 12 år & det har varit jättejobbigt & det är ju därför jag går ner i vikt nu. För att få ett bättre självförtroende, förebygga alla sjukdomar som vi har i släkten mm.
    Men jag är LIVRÄDD att jag ska gå upp mina kg igen....vilket jag aldrig hoppas att det händer...
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2