• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • gröna brudens

mjo...det låter lite för bra för att vara sant.
    hm, när jag spelade fotboll gjorde vi massa jobbiga magövningar. en som e rätt bra är att du som ska träna lägger dej på golvet (man ska vara två) så ställer sej den andre vid ditt huvud så du kan ta tag runt dennes ben. sen håller du ihop benen och lyfter uppåt. så "puttar" den andre ner dom igen. så fortsätter man så. :)
    för det va väl du som ville få lite mer magmuskler?:P

Esonda skrev 2008-11-25 18:17:18 följande:
    nhe, känns ändå som lite fejk, hur ska det vara effektivt att gå ner i vikt med hjälp av det?Att få lite magmuskler ja kanske för man spänner magen men känn ändå som en fejk.
  • Esonda

gröna brudens skrev 2008-11-25 18:25:12 följande:

mjo...det låter lite för bra för att vara sant.hm, när jag spelade fotboll gjorde vi massa jobbiga magövningar. en som e rätt bra är att du som ska träna lägger dej på golvet (man ska vara två) så ställer sej den andre vid ditt huvud så du kan ta tag runt dennes ben. sen håller du ihop benen och lyfter uppåt. så "puttar" den andre ner dom igen. så fortsätter man så. :) för det va väl du som ville få lite mer magmuskler?:P
    Haha... XD skulle se skitkul ut om min sambo och ajg gjorde så... mest för att mi sambo inte tränar haha...
    Skitbra övning däremot. ja mer fastare mage, muskler får man på köpet ;)
  • gröna brudens

hehe..ja...det ser ju lite skumt ut;) men träningsvärk ger den. haha..kommer fotfarande ihåg hur pappa ( han va våran tränare) brukade småflina åt mej dagen efter träning.:D

• Esonda

usch pappa som tränare... hade min pappa som tennistränare. han trodde han var min tränare hemma med... Haha, ja det kan jag tänka mig :P

gröna brudens skrev 2008-11-25 18:35:27 följande:

hehe..ja...det ser ju lite skumt ut;) men träningsvärk ger den. haha..kommer fotfarande ihåg hur pappa ( han va våran tränare) brukade småflina åt mej dagen efter träning.:D
  • gröna brudens

haha.. ja det är hårt då. jag hade min pappa som tränare i typ 5 år...ibland va det bra, ibland va de riktigt irriterande. typ "öh..ska du verkligen äta det där..vi har ju mtach imon. eller"jag tycker inte att det passar sej att du festar idag. dåligt föredömme om du är bakis"
    lol

Esonda skrev 2008-11-25 18:41:23 följande:
    usch pappa som tränare... hade min pappa som tennistränare. han trodde han var min tränare hemma med... Haha, ja det kan jag tänka mig :Pgröna brudens skrev 2008-11-25 18:35:27 följande:
  • Esonda

gröna brudens skrev 2008-11-25 18:53:59 följande:

haha.. ja det är hårt då. jag hade min pappa som tränare i typ 5 år...ibland va det bra, ibland va de riktigt irriterande. typ "öh..ska du verkligen äta det där..vi har ju mtach imon. eller"jag tycker inte att det passar sej att du festar idag. dåligt föredömme om du är bakis"lol
    Ja sånt är jobbigt. jag hade pappa som tränare sen jag var 6 år tills jag var 13 och ibland var det pest och pina. Men nu när jag inte tränar längre så önskar jag att han var hårdare mot mig så jag kanske fortsatte träna och tävlat lite mer...
  • gröna brudens

mm. jo de e klart att det hade ju varit bra om det hade blivit en vana för livet.
    jag har tränat något under större delen av livet..men så har jag nästan alltid varit överviktig oxå.:(

Esonda skrev 2008-11-25 19:00:44 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-25 18:53:59 följande:
    Ja sånt är jobbigt. jag hade pappa som tränare sen jag var 6 år tills jag var 13 och ibland var det pest och pina. Men nu när jag inte tränar längre så önskar jag att han var hårdare mot mig så jag kanske fortsatte träna och tävlat lite mer...
  • andbeyond

Dagens lunch hos mig:

Bulgur med Kycklingwok (kyckling, paprika, ruccola, lök och litelite kotlettbacon). MUMS :)

SaraPayam: Du har ju varit jätteduktig! Var får du motivationen ifrån? :)

• SaraPayam

Tack Jag känner mig inte så motiverad just nu...men jag tvingar mig själv i alla fall Sen min största motivationskälla är ju bröllopsklänningen som hänger här hemma i garderoben i storlek 38 Den måste jag ju komma i

Dagens lunch: Hemgjorde köttbullar & fullkornspasta & 3 morötter.

Idag sitter jag & pluggar för fullt, men börjar bli lite trött, så jag kanske ska ta mig en lite powernap
    Tränade på crosstrainern i 30 minuter innan, hoppas även på att orka med ett pass ikväll

• SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-25 18:25:12 följande:

mjo...det låter lite för bra för att vara sant.hm, när jag spelade fotboll gjorde vi massa jobbiga magövningar. en som e rätt bra är att du som ska träna lägger dej på golvet (man ska vara två) så ställer sej den andre vid ditt huvud så du kan ta tag runt dennes ben. sen håller du ihop benen och lyfter uppåt. så "puttar" den andre ner dom igen. så fortsätter man så. :) för det va väl du som ville få lite mer magmuskler?:P
    HAHAHAHA det här testade jag & sambon hemma igår. Det va bara att jag glömde säga till min sambo att han skulle putta tillbaka mina ben, så det slutade med att jag råkade sparka honom i magen....livsfarligt ju *skrattar*
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2