• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Telis - vi kan alltid åka ned och hälsa på våra underbara vänner i Österrike och ta dagstripper till St Anton så skidåkning blir det ändå. Dock ser förhållandena i Serre superbra ut just nu med massor av nysnö. Men som sagt, vi får se ... är förbannad just nu men det går kanske över.

• nennesjuttioåtta

ÄGG på kokning (inte de i magen, de ska bara värmas )

God morgon girrrls!

Lapinette
    vafaaan!?!?! Jag som trodde gott om Langley, låter skumt. Jag har heller aldrig råkat ut för det men vi ha rju inte rest så ofta heller. Och då har det oftast varit reguljärt, så det är nog som Telis skriver. 1 gång med Langley dock!

Cicci
    näääeee stackars Victor IGEN!!! Hur klarar du dig från att bli sjuk då? Smittar inte du? Cocktailparty låter kul, har jag aldrig varit på. Bondläpp som jag är. Här har vi bara fester där mna får ta med egen dricka (på dunk).

Koko
    Gött att det känns bra! Ooojj, kan ni rulla?!?! Magi! fast iofs skrev du också att det kunde bli under gapflabb.... jaja, vi får fortsätta vår forskning i ämnet (eller också skita i det)

Nu ska jag äta kokt ägg på mackan och dricka te (varmt för magen!) och läsa morgontidningen. MMMMM aaaaaaaaaaa...

• Lapinette

De kan ändra priset senast 20 dagar innan avresa vilket är på söndag. Brevet kom igår. Om vi avbokar nu pga att vi tycker att priset är för högt så ska vi stå för 25 % av resans pris. Tycker liksom att det hela rimmar jäkligt fel... och så dimper ett erbjudande om 1 500 billigare resor i januari upp i mailboxen morgonen efter. Jäkligt opsykologiskt.

Men nu ska jag inte uppta denna underbara tråd med min upprördhet. Nej, det blir att inte åka med Langley igen! Synd att det bara är dem som har till Korsika.

• nennesjuttioåtta

lappis
    åååh serre har jag alltid velat åka till (hahah bland annat i alperna, kanske man ska tillägga)

Spenat?

• nennesjuttioåtta

Du kan väl boka sent till Korsika då? Efter att vi åkte dit så mailbombades P med erbjudanden hit och dit. Men det går ju att flyga reguljärt dit med, med lite mellanlandning.

• Lapinette

Vi skulle ha tagit färjan över när vi bodde i Cannes men det blev aldrig av .

Ska be min väninna som åkt GRATIS till Guadelope (hon är där nu) med Langley att sparka sin polare på smalbenet (han jobbar för dem) riktigt hårt.

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!!!!!!!!!!

Har två busiga pojkar här som jag skulle kunna lämna bort för några timmar om någon är intresserad????????????????

Max är rastlös och Malte trött och gnällig (skrek konstant mellan 05 06, sen blev det alvedon).

Hade tänkt julbaka idag men det verkar nog inte fungera.

Igår åkte vi pulka idag regnar det....

Telis
    Jag har ett märke i smink som jag kan använda, allt annat får jag utslag av.

• Lapinette

Spenat ... jag det får jag ju i mig när jag äter Mugglans laxrecept. Ska kanske göra den i helgen.

• BrudSommar2006

Cicci, åh nej, har Victor blivit smittad av maken? Är det bara du kvar nu då, hoppas att du klarar dig. Stackars Victor som åkt på så mycket.

• Mrs  B

Lappis
    Trist med resan.
    Jag låter alltid maken ringa jobbiga samtal.

Nenne
    Vi har också försökt rulla runt utan bra resultat.
    Mindre sex = mindre lust stämmer absolut......

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!