• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

LAppis: Du äter E-vitaminrik kost! Lax t ex - med hasselnötter: värsta bomben! Heja Embryot!

Brukar också låta maken ta de där samtalen som kräver sinnesro. Han är fenomenal på att vara retoriskt arrogant och samtidigt charmig - fattar inte hur han lyckas. JAg blir i samma situation helt skogstokig och börjar i värsta fall gråta av ilska ...

• Telemarkgrrl

Lappis, det har hänt mig flera gånger att jag har fått betala mer för att valutakursen ändrats eller för att bränslet blivit dyrare. Antingen har jag haft extrem otur eller också är det ganska vanligt.

Jag tycker nog att det är okej också. Det är ju nu resebyrån ska betala sina kostnader och dom kan inte veta ett halvår i förväg exakt vad deras kostnader bli. Det kan bara bli en uppskattning och om verkligheten diffar mycket måste dom ju revidera priserna. Om dom skulle stå för valutarisken i kanske ett halvår eller ett år hade dom antagligen sett sig tvungna att ta ut en hög extra avgift redan vid bokningen och det skulle ju drabba alla resenärer oavsett om valutan gick upp eller ner.

Men jag håller med om att det är jädrigt dåligt att dom aldrig sänker priset när det går åt det hållet.

• Telemarkgrrl

Frejis, jag glömde säga häromdagen: Om du skulle hitta någon mascara som funkar på dig, säg till mig! Jag är också allergisk och kan därför aldrig sminka mig heller.

• muggles

Vad roligt att se bilderna igen och lite nya!!! AM, fan vad du är fotomodellsnygg (speciellt bröllopsbilden)!!

• Telemarkgrrl

Ähum, jag får visst ta tillbaka vad jag sa om att dom aldrig sänker priserna. Jag fick just precis ett mejl från Langley som sa att dom sänker priserna på alla resor i januari med 1500 kr.

• Lapinette

Shit Telis, varför sänker dem då? Är de dem pengarna vi betalar in nu?! Nu blir jag bara ändå mer förbannad .

• Lapinette

AM - det låter som mig när jag var förbannad på Tele2. Jag började också gråta, skrika och betee mig som en 3-åring. Normalt blir jag nästan aldrig arg. Har bara hänt typ 2 ggr tidigare att jag fått sådana där rasutbrott (en gång fd chef och en gång fd pojkvän). Det är vissa personer som triggar mig till vansinne.

• Telemarkgrrl

Dom kanske inte har sålt så många resor i januari så nu vill dom pusha lite för dom resorna medan det runt jul och nyår är sån efterfrågan att dom kan ta ut den där extra avgiften?

Man vet ju att det är mycket dyrare runt jul och nyår än i januari men visst känns det surt att betala många fler tusenlappar då.

• Lapinette

Det är jag medveten om och en av orsakerna till varför vi åkte i januari i fjol (för vårt hotell var ca 5 000 billigare än mot om vi åkt i feb-mars). Men en sådan prissäkning har ju inte med en tidigare bokad resa att göra. De som har bokat i januari (eller har du gjort det?) får knappast sin resa sänkt i pris. Det är just sånt man får ta när man bokar några månader i förväg ... att man hamnar på plus eller minus (har bokat såååå mycket resor och flyg genom åren men ALDRIG fått en prisökning eller sänkning för den delen heller).

• Lapinette

Förresten, maken fick också det där mailet från Langley idag om billigare resor i januari. Känns ganska komiskt då vi igår fick en prishöjning.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!