• Pentan

30 000 kr för 8 timmars fotografering "all inclusive" är de ok?

Låter detta ok?

BRÖLLOPSDAG ALL INCLUSIVE
    8 timmars fotografering, bildgalleri med ca 600 bilder
    40 fullt bearbetade bilder i stl. 13 x 19 cm plus bildkollage i album
    60 grundbearbetade bilder i stl. 10 x 15 cm
    3 st förstoringar 20 x 30 cm
    3 st förstoringar 15 x 22,5 cm
    40 tackkort stl. 10 x 15 cm eller 13 x 13 cm
    De 40 valda bilderna på cd för egen kopiering upp till stl. 20 x 30 cm
    Alla grundbearbetade urvalsbilder digitalt för kopior i stl. 10 x 15 cm 30 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-05 08:48
    Ville bara säga att jag lämnat 30 000 kr priset bakom mig och satsar på ett betydligt mer ödmjuk budget för fotografen...

• Svar på tråden 30 000 kr för 8 timmars fotografering "all inclusive" är de ok?
  • JoPe2009
    hondafreak skrev 2008-10-22 10:23:59 följande:
    Vi betalade 3000:-för yrkesfotograf , var med 10 timmar, förstoring på canvas, album med 12 bearbetade bilder, och alla andra bilder på cd. Tyckte det var billigt. Fick 500 bilder.
    Menar du verkligen 3 000 kr eller har du skrivit fel? Bara materialet borde ju nästan kunna kosta det om det är en canvas av bra kvalité och ett snyggt album (jag tänker nu inte på klistra-in-album från Åhlens för 200 spänn)!

Jag skulle nästan skämmas att betala så fruktansvärt lite, det kan ju inte bli många kronor alls per timme eftersom det väl lär ta fotografen betydligt längre tid än själva fototiden att ordna med allt (även om det är svartbetalning)!
  • DanKat
    ElinPierre skrev 2008-10-23 13:53:44 följande:
    Jag försökte visa på att det finns väldigt duktiga fotografer som tar mycket mindre pengar, genom att lägga en länk till den fotografen vi ska ha.. Men jag blev anmäld och mitt inlägg blev bortplockat.. Blev så paff.. Var inte alls meningen att tvinga på någon något..Men.. Är det så att även om det inte är MITT företag, och att jag helt klart inte är här inne pga att göra reklam, så får man inte tipsa om speciella företag? Hur ska vi då kunna hjälpa varann?Jag tycker det är helt rätt av anmälaren att anmäla om det kändes konstigt. .men blev som sagt var paff!
    Jo, nog ska man få tipsa om speciella företag som jag förstått det iaf. Jag vet inte vad du hade skrivit i ditt inlägg, men det gäller nog att vara noggrann med att skriva VARFÖR man länkar till en speciell fotograf/ett speciellt företag... om man bara skickar en länk är nog risken stor att man åker på en varning...
  • pandis81

Jag kan säga en sak hade aldrig betalat 30 000 kr för en fotograf.
    Sen om det låter rimligt kan jag inte ta ställning till efter jag som jag aldrig skulle betala så mycket eller vet så mycket om fotografer och deras priser.

Men i mina öron låter det som vääääldigt mycket pengar.

• JoPe2009

Marsaphir Marlean skrev 2008-10-22 11:34:45 följande:

Okej men dyrt. Försök ställa upp för en som gratisreklam istället. Vi fick en heldag med allt för 2000kr.
    Som gratireklam? En fotograf som måste jobba i princip gratis för att få visningsbilder skulle jag nog inte anförtro min bröllopsdag åt. Då kan man nog utgå från att det är en nybörjare eller åtminstone någon som inte har gjort bröllop förut, vilket inte nödvändigtvis måste bli fel men lika gärna kan bli det! Jag vill i stället gärna se en massa tidigare bilden från den vi väljer så man vet på förhand vilken stil man får på bilderna och hur de bearbetas.
  • Ore
    ElinPierre skrev 2008-10-23 13:53:44 följande:
    Jag försökte visa på att det finns väldigt duktiga fotografer som tar mycket mindre pengar, genom att lägga en länk till den fotografen vi ska ha.. Men jag blev anmäld och mitt inlägg blev bortplockat.. Blev så paff.. Var inte alls meningen att tvinga på någon något..Men.. Är det så att även om det inte är MITT företag, och att jag helt klart inte är här inne pga att göra reklam, så får man inte tipsa om speciella företag? Hur ska vi då kunna hjälpa varann?Jag tycker det är helt rätt av anmälaren att anmäla om det kändes konstigt. .men blev som sagt var paff!
    Om du bara skrev länken (ingen annan text), så är det inte ok (enligt reglerna). Jag fick lusläsa dem igen, efter att jag blev anmäld när jag gjorde något liknande...
  • ElinPierre

Hmm.. Men jag skrev ju ett helt meddelande.. hmm..

Jaja.. Inget att hänga upp sig på.. Nu kommer jag tänka på det i alla fall! Men hur får jag förresten tag i reglerna? Lyckades inte?

Ore skrev 2008-10-23 14:04:39 följande:
    Om du bara skrev länken (ingen annan text), så är det inte ok (enligt reglerna). Jag fick lusläsa dem igen, efter att jag blev anmäld när jag gjorde något liknande...
  • Vitt guld

ElinPierre: Info & Regler, långt där uppe till vänster.

• Humlan66

Du har redan fått många svar dock har jag inte läst igenom dem alla, men jag tycker det låter lite mycket faktikst och jag tror ni kan få ner priset

Lycka till

• Vitt guld

Men de får otroligt mycket för pengarna. Tittar man på en rek. prislista och börjar räkna på vad förstoringar o s v kostar så drar det snabbt iväg!

• hondafreak

JOPE2009 jodå jag har skrivit rätt !
    Allt är jättefint och inte loppiskvalité. Canvasen var inte inramad , så det betalar vi själva, har inte gjort det än.
    När man beställer förstoringar på nätet( Fujicolor beställer jag ifrån) kostar en 20x30 cm 9:-!!!! Storleken mindre kostar 4:- !!!!
    Så det är lätt att ordna sånt billigt själv. Man behöver inte ha alla förstoringar från fotografen.

Svar på tråden 30 000 kr för 8 timmars fotografering "all inclusive" är de ok?