• Pentan

30 000 kr för 8 timmars fotografering "all inclusive" är de ok?

Låter detta ok?

BRÖLLOPSDAG ALL INCLUSIVE
    8 timmars fotografering, bildgalleri med ca 600 bilder
    40 fullt bearbetade bilder i stl. 13 x 19 cm plus bildkollage i album
    60 grundbearbetade bilder i stl. 10 x 15 cm
    3 st förstoringar 20 x 30 cm
    3 st förstoringar 15 x 22,5 cm
    40 tackkort stl. 10 x 15 cm eller 13 x 13 cm
    De 40 valda bilderna på cd för egen kopiering upp till stl. 20 x 30 cm
    Alla grundbearbetade urvalsbilder digitalt för kopior i stl. 10 x 15 cm 30 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-05 08:48
    Ville bara säga att jag lämnat 30 000 kr priset bakom mig och satsar på ett betydligt mer ödmjuk budget för fotografen...

• Svar på tråden 30 000 kr för 8 timmars fotografering "all inclusive" är de ok?
  • Marsaphir Marlean

Okej men dyrt.
    Försök ställa upp för en som gratisreklam istället. Vi fick en heldag med allt för 2000kr.

• Vitt guld

Marsaphir Marlean skrev 2008-10-22 11:34:45 följande:

Okej men dyrt. Försök ställa upp för en som gratisreklam istället. Vi fick en heldag med allt för 2000kr.
    Hur då "för en som gratisreklam?"
  • Comfortably numb

i betalar ca 12 000 för 7-8 timmar, då ingår alla bilder högupplöst. Jag är duktig på photoshop vilket fotografen vet om, så jag kommer göra egna album osv.... ville ha henne då jag gillar hennes bildspråk.

har man möjligheten att anlita precis den man vill tycker jag man ska göra det, bilder är jätteviktigt för oss och är nästan största delen i budgeten. tycker det låter som ni får valuta för pengarna, om det är så att ni verkligen gillar den fotografens bilder! det man har kvar efter bröllopet är ju ringarna och bilderna! (och varann såklart)

• BlendaSigne

För mig så finns det inte i denna värld antal bilder nog el kvalitet nog för att jag skulle kunna argumentera för ett pris på 30 000 SEK! HUTLÖST mkt pengar för mig...MEN alla är ju olika o tycker det är olika mkt värt. Jag hade LÄTT lagt de pengarna på något annat (en andra bröllop fest t.ex. ;))... Men som sagt - alla har sina prioriteringar.

• älskarlivet

Jag tycker det är på tok för mycket pengar!! Visst bilderna är en av de viktigaste sakerna för den dagen, men för det behöver man inte lägga 30 000 kr.. Vi kommer lägga 4000 för en heldag.

• Lavendelflickan

Det låter som ett rimligt pris.

Om ni tycker om fotografen och hans bilder så boka honom. glöm inte att skriva kontrakt.

• Vitt guld
    älskarlivet skrev 2008-10-23 06:40:01 följande:
    Jag tycker det är på tok för mycket pengar!! Visst bilderna är en av de viktigaste sakerna för den dagen, men för det behöver man inte lägga 30 000 kr.. Vi kommer lägga 4000 för en heldag.
    Och jag blev erbjuden en heldag för 2.000 kr... Men när jag tittade i "portfolion" så var det bara skräpbilder. Inget jag hade betalat en endaste krona för. Hunden hade säkert fått till bättre bilder om jag gett henne en kamera... Man får ofta vad man betalar för. Men ibland kan man ha tur och komma billigt undan ändå. Sen hänger ju mycket på vad man har för bildseende. Det otränade ögat kan ju tycka att en bild är jättefin, medans ett proffs tycker att det är totalt värdelöst.
  • lisen85

det är jätteviktigt att få se kvaliten på det fotografen levererar. sen får man ju avgöra om det e värt pengarna. jag e nöjd ned vad vi får för vår budget. helnöjd med de secret box bilder jag redan fått så nu känns det tryggt inför bröllopet

• 090208

Anyway, jag tror sakert du kan hitta en super-bra fotograf for mycket mindre pengar. Verkar ju manga andra ha gjort. Fraga flickorna har vem dom rekommenderar dar du bor. Och kolla upp flera, kan ju vara vart om man sparar 20.000...

• ElinPierre

Jag försökte visa på att det finns väldigt duktiga fotografer som tar mycket mindre pengar, genom att lägga en länk till den fotografen vi ska ha.. Men jag blev anmäld och mitt inlägg blev bortplockat.. Blev så paff.. Var inte alls meningen att tvinga på någon något..

Men.. Är det så att även om det inte är MITT företag, och att jag helt klart inte är här inne pga att göra reklam, så får man inte tipsa om speciella företag? Hur ska vi då kunna hjälpa varann?

Jag tycker det är helt rätt av anmälaren att anmäla om det kändes konstigt. .men blev som sagt var paff!

090208 skrev 2008-10-23 13:04:38 följande:
    Anyway, jag tror sakert du kan hitta en super-bra fotograf for mycket mindre pengar. Verkar ju manga andra ha gjort. Fraga flickorna har vem dom rekommenderar dar du bor. Och kolla upp flera, kan ju vara vart om man sparar 20.000...
Svar på tråden 30 000 kr för 8 timmars fotografering "all inclusive" är de ok?