Om du verkligen vill ha denna fotografen, kolla vad det du vill ha kan kosta. Vill du ha åtta timmars fotografering, visst. Men det kan bli litet kaka på kaka om du får 40 tackkort, men bara behöver 25. Dessutom får du ju möjlighet att själv skriva ut bilderna i 10*15 cm (eller beställa dem från någon fotofirma), då kan du ju göra egna tackkort istället. Samma med förstoringar och album. Får du 40 bilder som du kan skriva ut i upp till 20*30 cm, plus ytterligare foton du kan skriva ut i mindre storlek så kan du ju göra ett eget album. Särskilt om du får välja vilka 40 bilder du vill ha så pass högupplöst. Och varför inte göra förstoringarna själva, du kanske vill ha fem förstoringar i 20*30. Det går säkert att få det billigare någon annanstans. Och går man till en fotospecialicerad butik så kan man även få hjälp med litet "finpillsredigering" för att få bästa utskrift i just den storlek man vill ha. Det kan man missa om man beställer själv över internet, jämfört med om fotografen fixar förstoringen.
Försök att lyfta bort dessa grejer ur paketpriset, men se till att du har möjlighet att göra det själv efteråt (förstoringar, album och tackkort) eller se till att du har avtalat vad det kommer kosta om fotografen gör det efteråt. Vad kostar det t.ex. om ni vill ha en jättestor bild, som är större än vad ni kan skriva ut själva. Om ni får för er att ni vill ha en 50*50 cm tavla på canvasduk att sätta upp där hemma, av en bild som blev helt perfekt...
Kolla också att exakt hur många bilder som ingår bland "alla grundbearbetade urvalsbilder", dvs de som ni ska kunna skriva ut själva i 10*15 cm i bra kvalitet. Om jag fattar rätt bör det vara de cirka 600 bilderna i bildgalleriet?
Om det sedan är värt pengarna eller inte vet bara du. Jag hade som ett krav när jag valde fotograf att jag ville ha alla bilder digitalt i maximal upplösning. Det har jag också, både redigerade och oredigerade bilder. Det hade jag kunnat betala mycket för, men det lustiga är att riktiga "proffsfotografer" erbjuder inte detta över huvud taget... Så för att få det fick jag kolla bland "amatörfotograferna", och hittade en jättebra.