• Pentan

30 000 kr för 8 timmars fotografering "all inclusive" är de ok?

Låter detta ok?

BRÖLLOPSDAG ALL INCLUSIVE
    8 timmars fotografering, bildgalleri med ca 600 bilder
    40 fullt bearbetade bilder i stl. 13 x 19 cm plus bildkollage i album
    60 grundbearbetade bilder i stl. 10 x 15 cm
    3 st förstoringar 20 x 30 cm
    3 st förstoringar 15 x 22,5 cm
    40 tackkort stl. 10 x 15 cm eller 13 x 13 cm
    De 40 valda bilderna på cd för egen kopiering upp till stl. 20 x 30 cm
    Alla grundbearbetade urvalsbilder digitalt för kopior i stl. 10 x 15 cm 30 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-05 08:48
    Ville bara säga att jag lämnat 30 000 kr priset bakom mig och satsar på ett betydligt mer ödmjuk budget för fotografen...

• Svar på tråden 30 000 kr för 8 timmars fotografering "all inclusive" är de ok?
  • 090208

Jo, proffsfotograferna ger val bara nagra forstoringar..? Eller?

• Mrs Baom

Om det verkligen känns värt pengarna så klart du ska anlita den fotograf du vill!! Jättekul att ni kan ha med det i er budget!!

• socker86

Wow wow wow vilket pris!!!!

Men visst, smakar det så kostar det, ni får ju faktisk väldigt mycket. Jag hade dock aldrig själv lagt ut så mycket på fotona även fast det är det viktigaste minnet från bröllopet.

Men sen är det ju så att alla prioriterar det som ligger närmast hjärtat och intresset högst. Tex så är jag och min blivande väldigt intresserade av ormar och skulle utan problem (om pengarna fanns) lägga 40.000 på en ovanligt ras med utmärkande färgegenskaper. Varför, jo för att det ligger i vårat intresse.
    Jag personligen är inredningsfanatiker och anser att 7000:- för en tv-bänk i massiv valnöt är rena fyndet (har en hemma )

Kör på det om det är vad som ligger er närmast hjärtat.

Lycka till!

• Carmilla79

Jag erkänner att jag också finner 30000 kr mycket pengar. Som fotointresserad vet jag ju om att jag skulle kunna köpa en helt ny kamera eller rejält bra objektiv med de pengarna...

Men samtidigt tror jag att man nog inte betalar mindre än 20000kr för en riktigt duktig fotograf under en heldag. Som sagt, man måste räkna in diverse kostnader, men självklart reagerar jag också instinktivt på summorna... Men vill man verkligen verkligen ha en viss fotograf pga dennes stil, och om den fotografen råkar vara en mer känd fotograf får man nog räkna in att det kostar. Precis som allting annat kostar kvalitet och/eller lite finare saker. Detsamma gäller ju ringarna, klänningen, lokalen etc. Det handlar om att lista ut ens budget och vad man prioriterar. Så länge man lägger pengarna där det känns bäst.

• lisen85

oj, känns jättebra att jag "bara" lägger 5500 för en heldag. kommer sen lägga ca 1000 till för alla bilder men det fixar jag själv från den dvd med högupplösta bilder som jag får. känns som jag valde rätt utifrån vår ekonomi

• fiolblomma

Hellre 30.000 kr på bilder än att slänga bort pengar på sprit till festen. Vilket minne sitter kvar längst?

Sluta var så dumsnåla och gör allt själva. En fotograf anlitar ni ju för att få bra bilder, när sen fotografen har tagit bilderna så ska han/hon få redigera dem. Annars blir det ju inte dem bilderna ni tänkt Er. När bilen kommer ur kameran är den ju inte på länga vägar färdig.

Ni biter Er vara själva i svansen som letar billigare lösningar.

Slutsats... prioritera det som ni anser vara viktigast om 10 år. Bra bilder eller att alla gäster var lite gladare för att ni serverade alkohol.

Sen beror oftast priset på vart man bor, storstäder är dyrare. Mindre orter billigare. Det har med konkurrens och efterfrågan.

punkt.

• hondafreak

Vi betalade 3000:-för yrkesfotograf , var med 10 timmar, förstoring på canvas, album med 12 bearbetade bilder, och alla andra bilder på cd. Tyckte det var billigt. Fick 500 bilder.

• Äjdjäj

Hej! Jag har int eläst alla inlägg men vill flika in med att vi betalar 3000 kr för 3 timmar och alla bilder (inkl. rättigheterna till dem) på skiva inom en vecka.

Visst du får mycket för pengarna men kommer du verkligen vilja ha så många förstoringar? Kanske du ska dela ut till vänner och famlj och då förstår jag dig.

Tänk igenom om det är värt det och om det ryms inom budgeten. Gör det det så gör så som blir bäst för er!

• Juliazzb25

jag tycker att det helt okej pris...

jag vet att det dyrt men vi fick betala 15.000 sek för våran fotografering...

Hon fotade vigsel och utanför alltså våra bilder...

Vi fick 80 st bilder i en jätte jätte och då menar jag jätte snygg fotoalbum..dets er ut som en bok...

Vi fick inga andra kort varken på cd eller annan format...
    Alla kort som vi ville ha fick vi betala extra...

Fotografen har rättigheter till alla våra foto...

Det var värt varenda kr då hon är riktig proffs och vet vad hon håller på med...

Lycka till

• Vitt guld

Visst, det låter okej om fotografen är duktig.

Svar på tråden 30 000 kr för 8 timmars fotografering "all inclusive" är de ok?