• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Danielaa

Ojoj va de skrivs...

Sweetsun: Ååh handskar ska jag oxå ha, så fiiint!

JD: Låter tufft me så mycke plugg...!

Myrmor: Härligt att op gick så bra då! Å skönt att lilla myran e så förstående för sin stackars mor...

Själva har jag vart i stan en sväng idag, köpt ett par julklappar.. Börjar redan bli så glaet mycke folk ju! Orkar inte me de längre! *Seg*

Hur går de för er andra me julklapaprna? VA har ni köpt till m2b? Behöver lite tips!

• Tx2

Japp, idag har jag en seg dag så då tillbringar jag lite tid här för att rensa tankarna.

Jag hade tänkt att köpa en speciel pulsklocka som han har kikat på men jag tror att det blir lite för mycket pengar. Funderade på svarta skor som han kan ha till bröllopet (jag får örhängen i julklapp som jag köpte för honom då jag ville ha dem på bröllopet...). Men det köpte han/vi i fredags så det slutar nog med att jag skaffar bilpryttlar då vi blev med bil i helgen el något han kan ha glädje av i skogen. Kan du inte ge bort körlektioner till honom...?

• Danielaa

Tx2: Aaaah, smart! Körlektioner vore ju toppen! Försöker ju peppa honom hela tiden att ta tag i de men de går ju lite långsamt... Bra idé!

Svarta skor har jag oxå annars funderat på som han kan ha till bröllopet, men de e så svårt å köpa sånt till honom, han måste nog va me å prova...!

• J D

Danielaa skrev 2008-12-01 19:55:25 följande:
    Ojoj va de skrivs...   Sweetsun: Ååh handskar ska jag oxå ha, så fiiint!   JD: Låter tufft me så mycke plugg...!   Myrmor: Härligt att op gick så bra då! Å skönt att lilla myran e så förstående för sin stackars mor...   Själva har jag vart i stan en sväng idag, köpt ett par julklappar.. Börjar redan bli så glaet mycke folk ju! Orkar inte me de längre! *Seg* Hur går de för er andra me julklapaprna? VA har ni köpt till m2b? Behöver lite tips!

Mm, det är rätt tufft men jag har alltid haft ett högt tempo (tog aldrig ledigt efter gymnasiet heller) så jag är rätt van. Vad sysselsätter ni andra här i tråden er med, när ni inte planerar bröllop ?

• SweetSun

jag har köpt en skjorta och en lite tjockare tröja till min m2b..fantasifullt, jag vet =P Ska bli nåt mer, vet ännu inte vad bara.

• Myrmor

Jag är mammaledig musikalartist, som just nu vidareutbildar mig till sångpedagog/danspedagog/musikalpedagog/musiklärare . Är trött på flackande liv, och vill kunna frilansa på mina villkor i framtiden.

Nu kommer ett långt inlägg:

Måste bara fråga er tjejer. Följande är bokat eller bestämt, och/eller går inte att göra så mycket åt förrän efter jul:

klänning
    skor
    frisör och make
    mat (prel bokad)
    lokaler
    tårta (vet vart, men inte bokat)
    m2b kläder
    myr-kläder
    ring (prel bokad)
    inbjudningskort (ska pyssla under julledigheten)
    dukar (och därigenom dukningen)
    alkohol (vet vad och vart, men inte köpt)
    toast/best man/tärnor/värdar
    hindersprövning (en månad kvar typ tills den kan beställas)
    Blommor

Inte bestämt är musik, men det lär ta ett tag... vi har en tanke, och med alla musiker runt oss känns det inte som ett problem .

A ska maila vigselförrättaren i veckan. Det är en vän till hans familj, så vi är i stort sett säkra på att han ställer upp.

Bröllopresan måste bokas snart (om vi inte ska dra en rövare och åka sista minuten... vi funderar på det, känns som ett litet äventyr ). Vi har nämligen ingen aning om vart vi ska bege oss... Vet bara att det ska vara inom europa, hyfsat varmt, barnvänligt, och inte dött i maj. Avresa 18:e eller 19:e maj, några förslag? (Vi är inte så sugna på turkiet, tunisien, egypten eller marocko)

Ceremonins utformning känns svår att jobba på innan musiken är satt.. Vi har en ungefärlig tanke, men är inte alls klara.

VAD SKA VI GÖRA NU?? Känner oss lite vilsna..

• J D

Ska ni ha linneservetter? Själv sitter jag och syr på dem nu. Isf kanske det kan vara ngt att ta tag i snart.

Fotograf?

Myrmor skrev 2008-12-02 10:59:18 följande:
    Jag är mammaledig musikalartist, som just nu vidareutbildar mig till sångpedagog/danspedagog/musikalpeda gog/musiklärare . Är trött på flackande liv, och vill kunna frilansa på mina villkor i framtiden. Nu kommer ett långt inlägg:Måste bara fråga er tjejer. Följande är bokat eller bestämt, och/eller går inte att göra så mycket åt förrän efter jul:klänningskorfrisör och makemat (prel bokad)lokalertårta (vet vart, men inte bokat)m2b klädermyr-kläderring (prel bokad)inbjudningskort (ska pyssla under julledigheten)dukar (och därigenom dukningen)alkohol (vet vad och vart, men inte köpt)toast/best man/tärnor/värdarhindersprövning (en månad kvar typ tills den kan beställas)BlommorInte bestämt är musik, men det lär ta ett tag... vi har en tanke, och med alla musiker runt oss känns det inte som ett problem . A ska maila vigselförrättaren i veckan. Det är en vän till hans familj, så vi är i stort sett säkra på att han ställer upp.Bröllopresan måste bokas snart (om vi inte ska dra en rövare och åka sista minuten... vi funderar på det, känns som ett litet äventyr ). Vi har nämligen ingen aning om vart vi ska bege oss... Vet bara att det ska vara inom europa, hyfsat varmt, barnvänligt, och inte dött i maj. Avresa 18:e eller 19:e maj, några förslag? (Vi är inte så sugna på turkiet, tunisien, egypten eller marocko)Ceremonins utformning känns svår att jobba på innan musiken är satt.. Vi har en ungefärlig tanke, men är inte alls klara.VAD SKA VI GÖRA NU?? Känner oss lite vilsna..

• Myrmor

Vi funderade på att ha det, men bestämde oss för duni-servetter (inte för att det r så mycket billigare, utan för att man slipper en massa tvätt och stryk ). Fotograf har vi, glömde skriva upp det på listan . Kanske ska fokusera på julklappar och annat bös ett tag istället och ta bröllopsledigt? OBS: inte bt-ledigt

• Tx2

*Fokusera lite på julen. Myrans första jul!
    *Och stämplen! Så att ni kan pyssla med inbjudningarna el va det nu var ni skulle ha noten till.
    *Sedan skulle jag även rekommendera att införskaffa frimärke (till inbjudningarna o tackkort) då portot höjs vid årskiftet.
    *Skall du ha slöja, tiara el något annat. Kanske något att ta itu med?

Kan man ha ring of fire som låt under vigseln? Var en av låtarna som spelades ofta när vi åkte bil i öknen (=> förlovning)

• Myrmor

Du har då alltid svar på allt . Tack, ska shoppa frimärken omgåënde, och kolla in slöja (skille, har du sålt din "extra"?)

Tx2 skrev 2008-12-02 17:25:03 följande:
    *Fokusera lite på julen. Myrans första jul!*Och stämplen! Så att ni kan pyssla med inbjudningarna el va det nu var ni skulle ha noten till.*Sedan skulle jag även rekommendera att införskaffa frimärke (till inbjudningarna o tackkort) då portot höjs vid årskiftet.*Skall du ha slöja, tiara el något annat. Kanske något att ta itu med?Kan man ha ring of fire som låt under vigseln? Var en av låtarna som spelades ofta när vi åkte bil i öknen (=> förlovning)
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3