• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Tx2

Angelica: gillade oxå fyra bäst. Mest "tydlig". Jag gillade bilden med alla ord. Me like!
    Trist att smurfen har varit så krasslig. Apropå smurf så hade även BR i nordstan bröllopssmurfarna ifall du inte hunnit skaffa dem (förutsatt att du fortfarande vill ha dem)

Verkar vara mycket krassligheter nu.

skruttgumma: nya datum finns inlagda i www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html Kolla om något passar. Så får du lite ansikten o troligtvis en massa skratt o lite tips.

• J D

Tx2 skrev 2008-11-30 14:07:13 följande:
    stallsjs: känns så skönt att jag inte behöver fundera något mer på det (el klänningen, måtten skickades in igår).Kan tänka mig att det är skönt att ha skickat ut inbjudningarna! Längtar tills våra skall skickas ut o datumet blir officielt.JD: saknar inte pluggstressen, men å andra sidan hade man en hel del lugna perioder. Hade inte varit fel. Nu är det jämnt med aktivitet så nu gäller det att sprida på alla saker som skall göras.

Åh, vi har aldrig lugna perioder. Har inga tentor så det är inlämning/presentation varje vecka, bara det att nu har det blivit lite extramycket eftersom vi ville avsluta kurserna innan jul trots att vi egentligen ska vara klara i januari (många ska iväg på internships utomlands som en del av uppsatsskrivandet och kan ej närvara i januari). Anar ändå att jag kommer att sakna det när jag börjar jobba, livet som affärsjurist verkar inte direkt lugnare nämligen .

• Vendel och Angelica

aha har de också smurfarna!! Tack för tipset
    en till för no4
    rutan med alla ord var en del pill men kul

Tx2 skrev 2008-12-01 16:24:44 följande:
    Angelica: gillade oxå fyra bäst. Mest "tydlig". Jag gillade bilden med alla ord. Me like!Trist att smurfen har varit så krasslig. Apropå smurf så hade även BR i nordstan bröllopssmurfarna ifall du inte hunnit skaffa dem (förutsatt att du fortfarande vill ha dem)Verkar vara mycket krassligheter nu.skruttgumma: nya datum finns inlagda i www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.htm... Kolla om något passar. Så får du lite ansikten o troligtvis en massa skratt o lite tips.
  • Tx2

Det verkar segt, vi hade alltid perioder så man kunde ta det lite lugnare o hade man tentan tidigt så hade man några dagar "ledigt".
    Trodde tidigare att jobblivet skulle vara lättare, att man gjorde sina åtta timmar o sedan gick hem o inte tänkte mer på det. Men jag verkar inte funka så, likförbaskat följer jobbet med hem o mitt inatten kan man komma på något svar.

J D skrev 2008-12-01 16:27:27 följande:

Åh, vi har aldrig lugna perioder. Har inga tentor så det är inlämning/presentation varje vecka, bara det att nu har det blivit lite extramycket eftersom vi ville avsluta kurserna innan jul trots att vi egentligen ska vara klara i januari (många ska iväg på internships utomlands som en del av uppsatsskrivandet och kan ej närvara i januari). Anar ändå att jag kommer att sakna det när jag börjar jobba, livet som affärsjurist verkar inte direkt lugnare nämligen .
  • Tx2

angelica: hm, pill är nog inget jag skall utsätta mig för. Skulle prova att sy fast våra små lappar på inbjudningarna, men det funkade inte så bra (antingen trassalde tråden el så blev det för löst och gick upp). Skall testa om limma funkar bättre.

• Myrmor

Hallå töser! Hemma igen, gick förvånansvrt bra, mår inte så tokigt . Tur att jag har världens snällaste myra, hon kände på sig att jag var lite off, och sov med mig i sängen 3 och en halv timme (!!). Kommer säkert aldrig somna ikväll, men det var det värt! .

Tx2: jag har en fuskvariant för huller-om-buller-orden, vi ska oxå använda ungefär samma pryl, fast till tackkorten. Här är länken, man skriver bara in en massa text (inbjudan, välkommen, namn, bröllop osv) och trycker på knappen. Ju fler ord man skriver in, ju mer huller om buller blir den, och det finns en massa olika färger och typsnitt att välja på:

www.wordle.net/create

• Tx2

Sparad. Skall kika på den längre fram.

Härligt att dagens op har gått bra. Och att myran är snäll.

• J D

Tx2 skrev 2008-12-01 16:43:30 följande:
    Det verkar segt, vi hade alltid perioder så man kunde ta det lite lugnare o hade man tentan tidigt så hade man några dagar "ledigt".Trodde tidigare att jobblivet skulle vara lättare, att man gjorde sina åtta timmar o sedan gick hem o inte tänkte mer på det. Men jag verkar inte funka så, likförbaskat följer jobbet med hem o mitt inatten kan man komma på något svar.J D skrev 2008-12-01 16:27:27 följande:

Nä, det är oftast jättekul faktiskt förutom nu! Hade ju tentor på grundnivån men då pluggade jag mellan 40-50 timmar i veckan konstant och så hade jag tentaångest på det. Själva pressen jämnas ut så mycket mer när man ständigt presterar något tycker jag.

Ah, nej, jag kommer nog heller aldrig kunna stänga av jobbet och 40 timmarsveckor kan jag ju bara drömma om. Minimum kommer nog bli 50 tyvärr. Får jag fråga vad du jobbar som?

• SweetSun

Idag köpte jag långa vita handskar att ha till klänningen =P.. sen om det passar eller är praktiskt..det får jag se

• J D

Tx2 skrev 2008-12-01 17:09:51 följande:
    Civilingejör i botten o nu ansvarar jag för ett underhållsystem på ett svenskt globalt företag som firade hundra år förra året. Ungefär.

Anade att du var civilingenjör, vet inte varför  . Jag går i en klass med ca häften ingenjörer och min fästman läser också till det så jag känner igen hur det är att plugga på de programmen (säkert är de så på många andra program också iofs). Väldigt intensivt i tentaveckorna det vill säga.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3