• nossan

nu är det nära alla oktoberbrudar.

Nu är det verkligen nära och känns ofattbart då man planerat detta så länge nu. Hur kommer det att kännas efteråt, tomt eller skönt?
    jag har 18 dagar kvar tills jag blir Fru Berglund och jag ser verkligen fram mot det=)

men otroligt va jag börjar bli nervös....hur är det med er andra?

• Svar på tråden nu är det nära alla oktoberbrudar.
  • annie19

undrar om våra kompisar pratat ihop sig eller dom tycker bara vi passar i 80-talsfrissor hade heltupperad lugg och sminkad och utstyrslen var inte mindre "80-ig" den.

förresten nån som har ett bra tips på välkomstdrink..om man inte vill ha mousserande vin..?

• AyBee

Måste flika in med ett tips på drink till annie19.....Pimm´s!!! Hur gott som helst och har färgen guldbrunt vilket passar gott på en höstdag som denna.

Gifter mig själv den 25.e okt och ska idag till sömmerska med min klänning för att göra om den lite.

• annie19

tackar..och vilket bra datum vi valt

lycka till !

• AyBee

Aha är du också den 25:e? Ja visst är det Hoppas vi bara får sånt här väder som jag har utanför fönstret i Göteborg!! Om inte så blir det bra iaf!!

• karmag

Blev också hippad i lördags! En riktig heldag som slutade på småtimmarna. Idag har vi haft plan. möte med vår präst och varit på valslektion... En riktigt busy day alltså. Nu ska jag försöka pyssla lite med festprogrammen...det brinner liksom i knutarna.

• VivviM

Gifter mig också den 25e...

Känner mig inte ett dugg stressad fast jag vet att det är massor kvar att göra. Dock har vi inte hört från prästen än. Funderar om jag ska ringa nu i veckan. Har ni andra pratat med prästen? Snart bara två veckor kvar ju

• annie19

Gjorde vi i onsdags förra veckan..och prästen var skeptisk och det blev jag med..inte på om vi skulle gifta oss utan om verkligen 2½-åringen ska va med framme..gå med in ja men sen får nog mormor eller nån ta över..han höll på att riva halva kyrkan..iofs var det folktomt nu man vet ju inte hur det blir då..vi börjar med att de går med ( har en 5-åring oxå )in och sen får de sätta sig längst fram..vill han absolut fram till oss är det bättre att släppa honom än att han vrålar för fulla muggar..usch då låter som jag har ett litet monster ..men riktigt SÅ farligt är det inte
    Igår blev jag ÄNTLIGEN klar med festhäftet..inte helt perfekt men ändå..det är säkert väldigt få som kommer att se "felen".

Har däremot aningens panik över gåva till toastmadamerna..nåt tips någon?

• VivviM

Nu har vi äntligen pratat med prästen. Ska dock inte träffa honom och kantorn förrän den 21a (4 dagar innan vigseln). Det känns lite stressigt, speciellt med kantorn men det blir nog bra. Vi har ju också våra två småttingar som näbbar, en 14 mån och en 2,5 åring tillsammans med storasyster 8 år och syskonbarn (6 och 5). Prästen vi har tyckte bara det skulle bli gulligt och det enda han sa var att det ju var bra om vi hade nån som kunde hålla reda på dem där framme.

Vet inte heller vad jag ska ge min toastmadame. Hon har verkligen engagerat sig. Vi har en toastmaster också men han har inte gjort nåt alls egentligen så jag vet inte hur vi ska göra....

Sen vill jag ge nåt till mina tärnor också och floristen som ska fixa buketterna (hon vägrar ta betalt för jobbet då vi känner henne. Hon är mammaledig och säger att hon vill öva lite)

• nossan

vi ska träffa våran präst idag kl 10 och det är 4 dagar innan vigseln...trodde man träffades iaf 2 veckor innan....
    Och vääääldigt förvirrad verkar han vara..'s*...och är det samma präst som döpte min brors son så vet jag vem det är och han är ganska sävlig när han pratar och inte riktigt verkar ha koll på saker....

men det blir nog bra=)

Svar på tråden nu är det nära alla oktoberbrudar.