• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • kenttjej

Pandis: har oxå en bröllopspärm! Ja har däremot nästan ingenting i den än... Smart flikindelning (kanske kommer härma dig lite), jag bara älskar flikar! Jag ska ha två olika typer av flikindelningar, en som är ungefär som din o sen har jag månadsflikar som ska hjälpa mig att komma ihåg vad som ska göras månad för månad från 1 år innan dagen D.

• pandis81

ja så tänkte jag också sen framöver att det kan vara bra att ha. Men då kan man bara flytta från en flik till en annan sånt som man ska köpa och sånt som ska bokas. Det här är mer för idéer och sånt vi har skrivit upp med priser och liknande som vi har fått.

Eller det är ju jag som gör det här för min egen skull. Inte så mycket för m2b men han kommer i alla fall med tips, på vad han vill ha vilket är väldigt bra.

• pandis81

Om jag ska vara ärlig så tror jag att vi har fastnat för första bästa men vi har ju inte bokat det än och jag har kollat några andra ställen också i pris men hur vi än gör så kommer vi i alla fall fram till det första

kenttjej skrev 2008-09-26 12:07:32 följande:
    Imorn ska vi iväg o titta på en eventuell festlokal! Wiii! Var o kollade på ett annat ställe för några veckor sen o det var sååå bra, jag hade kunnat boka på studs. Men var tvungen o hejda mig själv lite, man kan väl inte bara boka första bästa ställe eller? Så nu ska vi titta på några fler ställen, det kan ju finnas nån ännu finare lokal. Hittills har vi varit på Tofta herrgård o kollat, det var heeelt underbart o personalen var urtrevlig! Imorn ska vi till Skansen kronan o kolla, personalen var rätt tråkiga på gränsen till otrevliga i tfn... Så första intrycket var inte särskilt trevligt. Nästa vecka ska vi höra med Älvsborgs fästning om att få komma på visning, de var i alla fall väldigt trevliga o tillmötesgående när jag kontaktade dem.E de nån som vet nån mer festlokal i GBGs trakten som skulle kunna va intressant? Vi vill ha nåt lite speciellt, gärna med lite historia.
  • paradisfågel

Välkomna in ni som jag ännu inte välkomnat in!

• kenttjej

tack paradisfågel, ska ta o kolla upp Maritiman. Låter spännande!

• MissMijah

hej hopp!

kenttjej: hehe jag tror vi fastnade för första bästa också. man ska ju vara där man trivs. hittar man något man vill ha, varför springa runt och stressa för att man "måste" se sig om efter annat? gå på känsla!

oh jag är lite pirrig, vi ska ju åka och titta på lokalen snart! halv fem ska vi vara där

nu har jag fixat med mitt monogram och det. bad min käre far skriva ut det år mig. så jag ska bara köpa tändsticksaskar så kan jag fixa dem nästa vecka

• kenttjej

Ja men det är ju svårt när det är "love at first sight" ju... Bra o tillmötesgående personal gör så mycket för mig oxå. Jag känner mig helt off när folk är grininga o kortfattade i tfn.

• kenttjej

Wow, monogram o grejer... När jag berättar för killen om allt puttenuttit man kan göra till bröllopet så skakar han bara på huvudet.. Han e gärna med o tar beslut o så (o de e ju bra) men det är jag som får dra fram alla förslag o så.

• MissMijah

kenttjej: jag håller emd. jag skulle aldrig ens tänka på att anställa ett ställe där dem behandlar en som skit.

• MissMijah

kenttjej: aha så där är det nog i de flesta förhållanden tror jag.

det är ju jag som hållt i trådarna för det emsta, även om han tycker det är roligt och så. men detaljer är inte karlar så mkt för

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4