• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • pandis81

Det tyckte jag var väldigt vackert och det har ju någon speciellt mening för er bägge då också.

Tycker det var en bra idé

• Fenixx

ja kändes verkligen som rätt när jag hittade det och just för ett bra syfte med.

• pandis81

men jag tycker att du ska köpa det

Verkar det konstigt om man köper samma smycken till sig själv som till tärnorna, eller ska man satsa på att köpa något eget till dom.

Smycket jag hittade och la in som jag tänkte till mig själv är ju silver men jag gillade det faktiskt. Vad tyckte ni??

• Fenixx

jag tycker det smyckessetet var jättefint! jag gillar den stilen eller vad man ska säga.

har du tänkt att tärnorna ska få smyckena så dem ska ha dem på bröllopet eller efteråt? efterått kan du ju ge samma men vill du att dem ska få innan och kanske på bröllopet så kanske det finns något likande fast lite enklare så att säga? så ditt utmärker sig mer på dagen.

• pandis81

Ja det är sant, jag tänkte ju att dom skulle få så att dom kunde ha det på bröllopet. Kanske på morgonen eller kvällen innan.

Får se om jag hittar något annat till dom, men jag tror att jag ska köpa det till mig i alla fall.

• Fenixx

sen funderar jag över till bestman, toastmadame och toastmastern.

toastmadamen kommer jag nog ge presentkort till någon spabehandling istan så hon kan få lite avkoppling efter allt stohej runt bröllopet och då hon då förmodligen har fått sitt 2a barn med.

toastmastern kommer få antingen nån fin whiskey, whiskeyglas med gravyr, plunta med namngravyr..nåt sånt då han är en festprisse.

däremot bestman är svårt...han är min sambos bror och dem står varandra väldigt nära. och han är inte så mycket för att festa eller dricka. det mesta att ge till män har ju ofta med den kopplingen. den Bestmansejdel i glas som finns på romance.se är ju annars fräck.
    han är ju en bokmal då jag såg att dem har bokmärkesset..men var ju 2pack och ett med hjärta...kanske lite fel till en kille så.

nu babblar jag på igen märker jag haha.

• Fenixx
    pandis81 skrev 2008-09-25 15:00:38 följande:
    Ja det är sant, jag tänkte ju att dom skulle få så att dom kunde ha det på bröllopet. Kanske på morgonen eller kvällen innan.Får se om jag hittar något annat till dom, men jag tror att jag ska köpa det till mig i alla fall.
    ja jag tycker du absolut ska köpa till dig, var kanonfint och bra pris med.
  • MissMijah

therese: jag tycker du ska köpa det och ajg säger samam till dig jenny, satsa på det du veta tt din kompis skulle uppskatta!

ja presenter till tärnorna, bestmen osv..det är riktigt svårt.

• Fenixx

Ja dåligt utbud av finare bokmärken i sverige med. men skulle någon av er hitta nån fin på en svensk sajt(finns ju ibland i smyckesaffärer) så kan ni väl hojta.

utomlands har jag sett flera fina däremot... får väl se vad det blir.

• MissMijah

jag har sett fian smyckeskrin på romance.se tror tärnorna ska få dem. jättevackra ju!
    sen tror jag både mamma och min pappa ska få varsitt presentkort på spa elelr massage. de är båda alldeles för stressade och båda med hjärtrproblem. så jag tror det blir bra.
    bestmenen, får vi se. Rob får nog lägga i rätt mkt i det. han känner dem ju bäst.
    sen ska väl mina systrar också få något. den ena ska ju göra tårtan, och den andra ska vara toastmadame me mamma.

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4