• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • pandis81

Hej allihop..
    Missmijah du fick ett bra förklaring på hur du ska göra för att få den lilla rutan på det du svarar på... så det behöver jag inte dra upp igen.

Vi har en budget på ca 40 000-45 000 kr för ca 45 personer. Men då har jag redan köpt min klänning så den går ju bort. Och så beror det lite på hur min jobbfront kommer att se ut efter nyår. Då min tjänst upphör sista december för det är bara ett vikariat. Men som det ser ut just nu så kommer jag att få en tjänst på ett bemannings företag så jag hoppas att det löser sig bra till bästa sätt. Och då kommer jag nog t.o.m få högre lön som det ser ut just nu i alla fall och det tackar man ju inte nej till.

Vi kommer ha ett enkelt bröllop och lägga allt krut på festen. Det kommer att bli mingelmat,buffé och tårta,kaffe avec. Vi kommer att bjuda på dricka till maten för att sedan ha bar till självkostnadpris.
    Vi känner att vi bjuder på så mycket att baren får vara till självkostnads pris om det är några som vill dricka mer än vad dom får till maten. Och vi kan inte lägga hur mycket som helst på dricka heller.
    Vi har hittat ett sånt mysigt ställe att vara på så det vill jag inte ändra. Och dom har egna rättigheter så att man får inte ha med sig egen alkohol och då vill vi göra så. Men jag tror att det blir bra. det känns så i alla fall.

Sen kommer vi att ha barn på bröllopet, då vi själva har en dotter som kommer att vara 3 1/2, min tärna är gift med en av bestmannen och dom kommer att ha två barn vid tidpunkten.. och så har våran toastmaster en son också som kommer att vara med sen är m2b familj ganska stor så där finns det också många barn. Då tycker jag att folket själva får välja hur mycket dom vill dricka när dom har med sina egna barn. Och det är ju onödigt för oss att köpa in massor med alkohol och så dricker ingen av det. därför känns det som en bättre lösning.

Vårat färgtema kommer att vara benvitt,silver och gammelrosa.
    min klänning finns det bild på i galleriet, så som inbjudningar även buketten finns det bild på bara att det är lila blommor och jag ska ha gammelrosa kallor.

M2b kommer att ha kostym med väst och plastrong.
    Min dotter kommer att ha en rosa klänning som man kan hitta i vilken klädesbutik som helst till sommaren innan. Är ju bara att köpa någon/några stl större. så kan hon ha den då.

• makupala

vår budget ligger någonstans mellan 40-50 000 skulle jag tro.
    för ca 50 gäster.

vi planerar att gifta oss augusti 2010 och har inte bokat kyrka ännu.. detta behöver man väl inte göra förrän 1 år i för väg? eller tar kyrkan emot bokningar redan nu tror ni??

Emmeli o Markus skrev 2008-11-26 20:50:39 följande:

# Åhh jag tycker det är såå svårt att bestämma en budget.. Har kollat runt massor och hittat från 5.000kr upp till 350.000kr..Vad har ni för budget för ert bröllop? hur många gäster gäller budgeten för?#Brudgummarna: Är det ni/du som bakat tårtorna i ert gelleri? Dom e underbara. Och den vita med choklad o jordgubbar(?) på.. Smarr va det ser goood ut.. #Är det nån som ska gifta sej 2010 som INTE bokat kyrka/rådhus än?
  • pandis81

tror det beror lite på hur populär kyrkan är också. men våran kyrka tar inte bokningar så långt i förväg så det ska jag boka i början av nästa år.

makupala skrev 2008-11-26 22:44:03 följande:
    vår budget ligger någonstans mellan 40-50 000 skulle jag tro.för ca 50 gäster. vi planerar att gifta oss augusti 2010 och har inte bokat kyrka ännu.. detta behöver man väl inte göra förrän 1 år i för väg? eller tar kyrkan emot bokningar redan nu tror ni??Emmeli o Markus skrev 2008-11-26 20:50:39 följande:
  • Brudgummarna
    makupala skrev 2008-11-26 22:44:03 följande:
    eller tar kyrkan emot bokningar redan nu tror ni??
    Det beror helt på vilken kyrka det är. Vissa populära kyrkor har de stora vigsellördagarna inbokade redan. Andra ber en återkomma tidigast kalenderåret innan.
  • paradisfågel

Hejsan mina vänner Ni har varit flitiga att skriva..

Har fått hem senaste allt om bröllop idag.. (bröllopsnördig som man e så prenumererar man ju) Så nu har jag fullt upp idag

• paradisfågel

På tisdag ska den finnas i butik.. I lokalguiden denna gång finns om både dalarna o kristianstad Måste vara bästa tidningen för oss av alla

Leilani, välkommen!

Hubben uttryckte igår kväll om att det kanske vore fräckt att ha olika mönster på trycksakerna.. Att man har samma färg men olika motiv o olika former.. Hm..

• FruHögstadius

hej alla !

vår budget ligger på ca. 45000 :- vi räknar på 60 personer, varav 14 är barn.

jag längtar efter en ny tidning att bläddra i, gubben är sjuk så nu ska jag sitta lite fint och tyst här och planera lite och lite fint lägga in några frågor om bröllopet.. men först ska jag till hästarna för att de ska få nya dojjor

• MissMijah

isabelle: Oh herregud är han sjuk? Vi vet ju vad det innebär, hihi! Se till att ta hand om honom ordentligt nu. Hehe.

Mitt ex var ju alltid döende när han var förkyld, knappt kontaktbar. Men en annan tog hand om barn, disk, mat, tvätt och hade kanske mer i feber än vad han hade

Krakarna!

Oh jag längtar till den tidningen, ska köpa den på tis, men spara den till flyget på tors

Och ni som har lila i temat och kanske vill vara lite heta på bröllopsnatten och inte ha vitt. Så såg jag jätteläckra plommonlila underkläder på KappAhl idag, bara ett tips!

• paradisfågel

Haha håller med mijah fru h! De e ju alltid såå synd om dem:-P Dock brukar min vara rätt macho när de kommer att vara sjuk.. E han sjuk så e han verkligen sjuk.. Värre me fars han.. Han skulle me oss o veckohandla (vi har ingen bil o skulle handla rätt mkt).. men han kunde inte köra hem från sin flickvän för han "var genomförkyld".. så han kunde nog inte åka hem på ett par dagar trodde han.. hm..

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4