• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • Diz
    makupala skrev 2008-11-25 21:09:26 följande:
    puh, nu sover äntligen min lille skrutt. han är förkyld o hostig stackarn.. ska nu njuta av lite egen tid och bara sjunka in i min planering.. för det är ju bara såååå roligt att planera sitt bröllop! sitter o funderar över inbjudningskorten.. hade tänkt att göra dem helt lila (vårt tema är lila, silver, vanilj/creme-färgat).. men tror det blir "för mkt" liksom?
    Vad kul med fler som ska ha lila!
    Ska du ha ljung- eller plommon-lila? Vi kommer att ha mustiga mörka lila färger, dock mest som dekorationer, dukningen och de "större" sakerna blir i vitt och en ljus mossgrön färg.

Jag kommer förmodligen att göra inbjudningskorten med lila som bas, ett cremefärgat papper där själva texten står. Jag ska köpa clearstamps "swirls" att stämpla på korten för lite mer djup, förmodligen en grön eller grå underst och en svart ovanpå. Jag har en liten skiss i bildgalleriet, slarvigt gjord i photoshop, men man får ett hum om hur det ska se ut iaf.
  • pandis81

Hej hej..
    har ni snö också??

MissMijah skrev 2008-11-26 10:19:07 följande:
    Hej ! Här är det som vanligt, och dåligt väder som bara den.
  • pandis81

Det var jättefint...
    ser väldigt proffsigt ut.
    det kan jag inte säga att min inbjudan gör men på något sätt vart jag ändå nöjd med den eftersom jag har gjort allt själv. Även skrivit. Så nu är det bara att börja med resten så att jag bara kan skriva dit små detaljer sen som ska bli klart först. skönt att ha mallen klar.

Diz skrev 2008-11-26 10:26:19 följande:
    Vad kul med fler som ska ha lila! Ska du ha ljung- eller plommon-lila? Vi kommer att ha mustiga mörka lila färger, dock mest som dekorationer, dukningen och de "större" sakerna blir i vitt och en ljus mossgrön färg. Jag kommer förmodligen att göra inbjudningskorten med lila som bas, ett cremefärgat papper där själva texten står. Jag ska köpa clearstamps "swirls" att stämpla på korten för lite mer djup, förmodligen en grön eller grå underst och en svart ovanpå. Jag har en liten skiss i bildgalleriet, slarvigt gjord i photoshop, men man får ett hum om hur det ska se ut iaf.
  • Diz

Tack pandis och miss mijah!

Pandis jag tycker dina är fina! Jag gillar brända kanter, och "blomblads-modellen" har jag också varit inne på tidigare, bara det att jag inte rymmer all information i den . Enda skillnaden är att jag hade tänkt ha halvcirklar som "flikar" istället, kolla i mitt galleri så ser du hur jag menar.

• pandis81

ååå ja det var snyggt.
    men jag vet inte om pappret räcker om jag gör så.=) vart ändå ganska nöjd som det är just nu så jag tror att det får vara så.
    Är inne på om jag ska sätta ett band runt dom eller om jag bara ska ha sigillen i mitten. Vi får se ska pröva det lite.
    Men annars får det vara så som det är.
    Vi kommer att ha ett info blad bredvid inbjudan som följer med i kuvertet. Så lite information kommer ligga vid sidan av.
    sen om det är något dom undrar över så får dom höra av sig om det när dom OSA.

Diz skrev 2008-11-26 11:08:37 följande:
    Tack pandis och miss mijah! Pandis jag tycker dina är fina! Jag gillar brända kanter, och "blomblads-modellen" har jag också varit inne på tidigare, bara det att jag inte rymmer all information i den . Enda skillnaden är att jag hade tänkt ha halvcirklar som "flikar" istället, kolla i mitt galleri så ser du hur jag menar.
  • Diz

Jag e nog lite skadad från att ha hållit på med scrapbooking, jag har en viss förmåga att överplanera och vara lite föööör pedant och så. Sen så e det så himla skoj att hålla på med sånt här, jag hade nog gärna gjort en mindre bok om jag hade haft tid och möjlighet

För tillfället har jag fått begränsa mig till 3 små kort, det som finns i galleriet, ett med info om ceremonin och festen, samt ett med kontaktinformation OSA osv. Jag har dock ändrat mig 2353453 ggr, så det är långt ifrån spikat.

Jag tror dina blir skitsnygga med "bara" sigillet, har du gjort ett monogram eller ska du ha någon symbol eller något på?

• Diz

en sak till... om du sätter band runt, så kan du "fästa" informationsbandet med det... alltså trä snöret genom insidan, och sen ut på framsidan. Asch, jag kan inte förklara, kolla galleriet

• Fenixx

ja finns många fina sätt att göra trycksakerna. ska bli kul att se hur allas blir i slutändan.

• pandis81

Ja det finns så mycket fint som man kan göra med sina inbjudningar.
    Jag tänkte sätta mig ner en dag sen när jag känner att jag har tid. får nog bli efter jul tror jag och göra några andra alternativ till inbjudningar.
    Sen har vi en sigill med symbol (två ringar) som vi kommer att använda.
    Mycket billigare än att beställa med monogram på.

Diz skrev 2008-11-26 12:05:50 följande:
    en sak till... om du sätter band runt, så kan du "fästa" informationsbandet med det... alltså trä snöret genom insidan, och sen ut på framsidan. Asch, jag kan inte förklara, kolla galleriet
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4