• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • Fenixx

savonit>> välkommen! ja både vinter och sommar har sina för och nackdelar.

tack ska ni ha, mår allt bättre, tack för medicin säger jag! fick dubbel dos med att ta. imorgon börjar jag jobba dag igen(jobbat natt ett tag) så får se om jag orkar upp.

• paradisfågel

Fenixx, skönt o höra att du börjar må bättre!

Fru h, har inte hört talas om de innan att en förälder inte ska vara toastmaster? Hoppas nån av era vänner känner att de kan axla rollen o att ni känner er bekväma med de beslutet

• FruHögstadius

jag hade inte heller hört det innan, och det var ju så synd han hade passat perfekt, han är så spontan och rolig.
    men jag ska nog hitta någon som kan passa bra och som vill.

sitter just nu och letar redan på min hästs föräldrar jag skulle vilja ha någon bild elelr lite info, men jag hittar knappt något alls, så tråkigt, han är väl för gammal.

• Savonit

Vi skall då i alla fall försöka fixa med ett budget bröllop pga att det kommer vara 1 år efter vi slutat studera och kommer troligen inte att ha mera pengar att lägga. Så vi kommer lägga budgeten på. 30 - 40 000.

Och då skall detta ingå.
    Klänning
    Ring
    Resa
    Lokal
    Dekoration
    Mat
    Alkohol
    (Hotell)?
    Fest
    mm

Funderar dock på vad man skall bjuda på, och hur mycket man kan förbereda innan.

Vi har funderat på grillat får och potatisgratäng då vi troligen kan få dessa till lågt pris och att det är väldigt gott, sedan en massa olika sallader. Då det är gott, lätt och billigt då vi känner grönsaks producenter.

Vi är så otroligt ego, vill alltid klara allting själva och vill inte ha hjälp ifrån någon.
    Därför undrar vi hur mycket man kan göra i ordning i förväg, då vi inte kommer klara av att laga all mat samma dag.
    Tex kan man skala all potatis och blanda ihop alla ingredienser till potatis gratäng och lägga det i en fryspåse och kasta i formen 2-3 dagar senare och in i ugnen?

Tack på för hand.

• FruHögstadius

jag har ingen aning , men det borde ju gå att frysa ner. vi har ändrat oss fram och tillbaka och nu har vi lagt vår budget på 45 000 men då är inte resan inränad, vi tänkte önska oss den i present, presentkort hos ex. apollo.

maten drar iväg mest för oss, vår mat går på 18 000, och då är inte serveringskostnaderna inräknade, men vi är supernöjda med menyn och de verkar vara proffsiga, så vi planerar att anlita dessa. och de hade alkohol man kunde beställa av dem. Vi ska ha betalbar senare under kvällen, eftersom vi itne har råd att bjuda på allt, jag pluggar fortfarande och kommer göra fram till bröllopet. men det finns lite budget tips och ganska många saker att spara in pengar på

• MissMijah

Hej flickor!

Hoppas att ni haft en bra helg. Det har jag Vi har fåt massa klappar köpta. t.o.m en gran

har tagit kort på en del saker från calligraphen. lägger upp det imorgon efter jobbet.

God natt på er! kram!

• FruHögstadius

vad roligt med bilder missmijah ! , väntar med spänning..
    idag ska jag plugga lite, måste börja läsa igen nu, letar lite julklappar till mins syskon också, mamma och pappa är klara och jag och älskling ska köpa en Tv till oss själva.

hoppas på att få mail från cateringfirman och fotografen i veckan.

• paradisfågel

Hejsan mina änglar
    Hur har ni det idag?

• FruHögstadius

det är bra med mig, sitter och letar lite inspiration, hur är det själv ?

• paradisfågel

Jo med mig är det bara bra.. Sitter på jobbet o längtar efter att få lunch!

Hur går de fru h? Har du hittat nånting?

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4