• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • Emmeli o Markus
    FruHögstadius: Det låter som en fin fin meny:)
    Hur många gäster kommer ni ha? [nyfiken i en strut ]

Idag har jag varit på Tomteland i Gesunda idag.. Gu va de snöa Ungarna hade roligt och jag njöt av snöfallet och den härliga miljön o syrran hade klätt sej för dåligt så hon gnällde värre än trötta ungar Haha..
    Men det var en toppendag.. Där skulle man gift sej.. Skulle kunna blitt riktigt häftigt..
    Men jag tror jag håller mej i kyrkan hemma i Borlänge..=)
    Längtar efter vår stora Dag:)
  • paradisfågel

Emmeli o Markus, vilken kyrka i borlänge har ni tänkt gifta er i? Kul med en till i borlänge i den här tråden

fenixx, va tråkigt med halsfluss!

Brudgummarna, hoppas de ordnar upp sig! Tycker du e stark som gått igenom så mycket o inte verkar klaga alltför mycket över din situation..

Pandis, tråkigt att höra om din katt!

Fru h, kanonbra meny!

Mijah, hur såg toastmasterklockan ut i verklighet? Såg den bra ut?

Makupala, du har gott om tid på dig att fortsätta leta efter det som du vill ha..

• Emmeli o Markus
    paradisfågel skrev 2008-11-29 22:52:03 följande:
    Emmeli o Markus, vilken kyrka i borlänge har ni tänkt gifta er i? Kul med en till i borlänge i den här tråden
    Desamma:) Vi har inte bestämt oss än.. Får jag välja så blir det utomhus utanför nån herrgård eller så eller i Insjöns kyrka. Tycker st tuna är väldigt vacker men för stor, torsång har vi ingen anknytning till på nått sätt även om det är en fin kyrka men det skulle kännas fel.. Kapellet i kvarnsveden är jättefiiint och lagom stort men då vi hade begravning för en mördad vän där för knappt ett år sen så känns det som det är hans ställe på nå vis.. ähh svårt att förklara..

Vart ska ni gifta er då?
    Längtar efter vår stora Dag:)
  • MissMijah

jenny: krya på dig

paradis: klockan var fin. med våra initialer ingraverade. bra present för toastmastern att få behålla sen

• paradisfågel

Mijah, vi har funderat en del på att köpa sådan till vår toastmaster o till toastmistress (de e iofs inte tillfrågade än men vi hoppas på att de vill)

Emmeli o Markus, va tråkigt o höra om er vän! Men förstår hur du menar.. Som de ser ut så kommer vi kanske gifta oss i kristianstad där jag e ifrån.. eller så blir de mora där han känner sig väldigt hemma eller vad man ska säga.. som du säger så e st tuna väldigt stor.. vi var där på lucia förra året.. de skulle nog se o kännas väldigt tomt att ha sin vigsel där om man inte e väldigt många..

• Savonit

Hej vi är också ett par som planerar att gifta oss 2010.

Det vi inte har bestämt oss för är om vi skall ha vinter bröllop eller sen sommar bröllop.

Vinter bröllop 18 januari, (2) år efter våran förlovning.

Eller sen sommar 22 augusti 4 år efter vi blev tillsammans.

Fördelen med sommar är att vi skulle kunna få mat råvaror till priser av ingenting.
    Dvs sallad, potatis, tomater, gurka, lök, morötter, i princip alla grönsaker.
    Och troligen skulle vi även kunna få 1 - 2 lamm.
    + att det finns en massa dekoration och fina saker man kan plocka i naturen.

Fördelar med vinter bröllop är att man slipper vänta allt för länge.
    Man kan ha fyrverkerier då det blir mörkt först.

• MissMijah

välkommen savonit

paradis: den är fin! jag ska ta kort på den någon dag här nu och lägga upp i galleriet. ska ta kort på det mesta vi köpt

• FruHögstadius

välkommen hit savonit.

vi räknar med att bjuda 60 gäster och då är 14 stycken under 15 år.
    satt och räknade lite på vilken ålder som man ska ha barn meny, och P tyckte 12 år.
    vi har ganska många som är runt 12 år men sen kommer en liten hög på småttingar från 4 år och uppåt så de kan ju kanske ha barnmeny.

sen sa P´s pappa att han inte kunde vara toastmaster för det skulle man inte vara som förälder till någon som gifter sig, så nu funderar vi på vem som skullekunna passa bra. min släkt är inte mycket för att prata och inte hans heller och så många vänner ska vi inte bjuda, men vi ska nog fråga någon av de 4 vännerna.

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4